Danıştay Kararı 2. Daire 2015/3794 E. – K. 30.06.2015 T.

Danıştay 2. Daire Başkanlığı         2015/3794 E.  ,  / K.

Temyiz İsteminde Bulunan (Davalı) :
Vekili :
Karşı Taraf :
Vekili :
İsteğin Özeti : …14. İdare Mahkemesi’nce verilen …günlü, …sayılı kararın, dilekçede yazılı nedenlerle 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesi uyarınca temyizen incelenerek bozulması isteminden ibarettir.
Cevabın Özeti : Temyizi istenen kararın yöntem ve yasaya uygun olduğu, bu nedenle istemin reddi gerekeceği yolundadır.
Danıştay Tetkik Hakimi :
Düşüncesi : Mahkeme kararının bozulması gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA

Hüküm veren Danıştay İkinci Dairesi’nce 30/06/2015 tarihli ara kararının cevabının geldiği görülerek 2577 sayılı Kanun’a 6552 sayılı Kanun ile eklenmiş olan 20/B maddesi uyarınca dava dosyası incelenerek işin gereği düşünüldü:
Dava; ili, ilçesi, ……. Anadolu Öğretmen Lisesi’nde öğretmen olarak görev yapan davacı tarafından; 10/02/2014 – 28/02/2014 tarihleri arasında gerçekleştirilen Milli Eğitim Bakanlığı Taşra Teşkilatı Şube Müdürlüğü Görevde Yükselme Sözlü Sınavlarının ve davacının anılan sınav sonucunun 54,70 puanla değerlendirilmek suretiyle başarısız sayılmasına ilişkin işlemin iptali istemiyle açılmıştır.
…14. İdare Mahkemesi’nin …günlü, … sayılı kararıyla; Milli Eğitim Bakanlığı Personelinin Görevde Yükselme, Unvan Değişikliği ve Yer Değiştirme Suretiyle Atanması Hakkında Yönetmeliğin 21. maddesinin birinci fıkrasında yer alan “şube müdürü, tesis müdürü ve basımevleri müdürleri bakımından sözlü sınav başarı listeleri üzerinden” ibaresinin iptali ve yürütmenin durdurulması istemiyle Danıştay 2. Dairesi’nin E:2013/10363 sayılı esasında açılan davada, 29/04/2014 tarihli karar ile, belirtilen ibarenin yürütmesinin durdurulmasına karar verildiği, sözlü sınav işlemleri ve bu sınavlarda alınan neticelere göre atama yapılmasının bütünlük arz eden bir sistem içinde yapıldığı dikkate alındığında, söz konusu yönetmelik hükümlerinin yürütmesinin durdurulmuş olmasının, liyakat ilkesine aykırı olan bu sistem çerçevesinde gerçekleştirilip, dava konusu atamalara esas teşkil eden sözlü sınav işlemlerini de sakatladığı, Milli Eğitim Bakanlığı Taşra Teşkilatı Şube Müdürlüğü Görevde Yükselme Sınavına katılanların yazılı ve sözlü puanları beraber değerlendirilmek suretiyle başarı sıralamasının belirlenmesi gerektiğinden, davacının sadece sözlü sınav puanı esas alınmak suretiyle başarısız sayılmasına ilişkin işlemde hukuka uyarlık bulunmadığı gerekçesiyle dava konusu işlemler iptal edilmiştir.
Davalı idare, idare mahkemesi kararının hukuka aykırı olduğunu öne sürerek bozulmasını istemektedir.
10/02/2014 – 28/02/2014 tarihleri arasında gerçekleştirilen Milli Eğitim Bakanlığı Taşra Teşkilatı Şube Müdürlüğü Görevde Yükselme Sözlü Sınavları yönünden;
Temyiz dilekçesinde ileri sürülen hususlar dikkate alındığında 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanununun 20/B maddesi hükmü gereğince, …14. İdare Mahkemesi’nin …günlü, … sayılı kararının, 10/02/2014 – 28/02/2014 tarihleri arasında gerçekleştirilen Milli Eğitim Bakanlığı Taşra Teşkilatı Şube Müdürlüğü Görevde Yükselme Sözlü Sınavlarının iptaline ilişkin kısmı kaldırılarak, uyuşmazlığın esası yeniden incelendi;
Dava konusu işlem tarihinde yürürlükte olan ve 12/10/2013 gün ve 28793 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Milli Eğitim Bakanlığı Personelinin Görevde Yükselme, Unvan Değişikliği ve Yer Değiştirme Suretiyle Atanması Hakkındaki Yönetmeliğinin “Sözlü Sınav ve Değerlendirme Kurulu” başlıklı 14. maddesinde,” (1) Sözlü sınav ve değerlendirme kurulu; Bakan onayıyla Müsteşar veya Müsteşarın görevlendireceği bir müsteşar yardımcısı veya genel müdür başkanlığında; bir grup başkanı, bir Bakanlık müşaviri veya öğretim üyesi, bir denetçi veya hukuk müşaviri ile bir il millî eğitim müdürü veya ilçe millî eğitim müdüründen oluşur. Aynı usulle birer yedek üye belirlenir.
(2) Sözlü sınav ve değerlendirme kurulu üyeleri, görevde yükselme sözlü sınavına alınacak personelden ihraz ettikleri kadro unvanı ve lisansüstü öğrenim hariç olma üzere öğrenim itibarıyla daha düşük seviyede olamazlar.
(3) Sözlü sınav ve değerlendirme kurulu üyeleri, eşleri ile ikinci dereceye kadar (bu derece dâhil) kan ve kayın hısımlarının katılacağı sözlü sınavlara ilişkin iş ve işlemlere dâhil olamazlar. Bu durumdaki asıl üyelerin yerine yedek üye görevlendirilir.
(4) Sözlü sınav ve değerlendirme kurulu, üye tam sayısı ile toplanır. Asıl üyenin bulunmadığı toplantıya Kurul başkanının marifetiyle yedek üye katılır. Kurul kararları oy çokluğu ile alınır. Sözlü sınav değerlendirmesi ise her üye tarafından ayrı ayrıyapılır.
(5) Sözlü sınav ve değerlendirme kurulunun sekretarya hizmetleri İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğünce yürütülür.
(6) Gerek görülmesi hâlinde aynı usulle birden fazla sözlü sınav ve değerlendirme kurulu oluşturulabilir.”; “Sözlü Sınav ve Değerlendirme Kurulunun Görevleri” başlıklı 15. maddesinde, “(1) Sözlü sınav ve değerlendirme kurulunun görevleri şunlardır:
a) Şube müdürü, tesis müdürü ve basımevi müdürü kadrolarına görevde yükselme yoluyla yapılacak atamalara ilişkin sözlü sınav tarihlerini belirlemek, sözlü sınav sorularını hazırlamak veya hazırlatmak, sözlü sınavları yapmak ve değerlendirmek, sözlü sınava ilişkin diğer iş ve işlemleri yürütmek,
b) Sözlü sınavların sonucuna göre başarı listelerinin düzenlenmesini ve ilanını sağlamak,
c) Sözlü sınava ilişkin itirazları sonuçlandırmak.”; “Sözlü Sınav” başlıklı 16. maddesinde de, “Şube müdürlüğü, tesis müdürlüğü ve basımevi müdürlüğü için yapılan yazılı sınavda başarılı olanlardan duyuruda ilan edilen kadro sayısının üç katına kadar aday, puan üstünlüğüne göre sözlü sınava alınır. Son adayla aynı puana sahip olan adaylar da sözlü sınava alınır.
(2) Adaylar sözlü sınavda alınan personel, sınav kurulunun her bir üyesi tarafından;
a) Sınav konularına ilişkin bilgi düzeyi,
b) Bir konuyu kavrayıp özetleme, ifade yeteneği ve muhakeme gücü,
c) Liyakati, temsil kabiliyeti, tutum ve davranışlarının göreve uygunluğu,
ç) Özgüveni, ikna kabiliyeti ve inandırıcılığı,
d) Genel kültürü ve genel yeteneği,
e) Bilimsel ve teknolojik gelişmelere açıklığı,
sınav duyurusunda belirtilecek ağırlıklarda esas alınarak, Ek −1 Görevde Yükselme Sözlü Sınavı Değerlendirme Formuna göre 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Her üyenin vermiş olduğu puanların aritmetik ortalaması alınarak personelin sözlü sınav puanı tespit edilir. Sözlü sınavda 100 üzerinden 70 ve üzeri puan alanlar başarılı sayılır. “, “Atama” başlıklı 21. maddesinde ise ” (1) Bu Yönetmelikte belirtilen görevlere ilişkin boş kadrolara; şube müdürü, tesis müdürü ve basımevi müdürleri bakımından sözlü sınav, diğer görevler bakımından yazılı sınav sonuçları esas alınarak oluşturulan başarı listeleri üzerinden, tercihler de dikkate alınarak puan üstünlüğüne göre atama yapılır. Eşitlik hâlinde şube müdürü, tesis müdürü ve basımevi müdürü bakımından sırasıyla yazılı sınav puanı yüksek olana, daha üst öğrenimi bitirmiş olana, hizmet süresi fazla olana; diğer kadrolar bakımından ise sırasıyla daha üst öğrenimi bitirmiş olana, hizmet süresi fazla olana öncelik verilir.” hükümlerine yer verilmiştir.
Dava dosyasının incelenmesinden, Milli Eğitim Bakanlığı taşra teşkilatı il ve ilçe milli eğitim müdürlüklerinde boşalan 1709 şube müdürlüğü kadrosu için görevde yükselme yazılı sınavından 70 ve üzerinde puan almak suretiyle başarılı olan 5913 aday için, 10/02/2014 – 28/02/2014 tarihleri arasında yapılan sözlü sınav öncesinde, 10 ayrı Sözlü Sınav ve Değerlendirme Kurulu oluşturulduğu, Sözlü Sınav ve Değerlendirme Kurullarınca 3133 adet “Alan Bilgisi”, 2740 adet “Genel Kültür” soru ve cevaplarının hazırlandığı, soruların 1 Alan Bilgisi ve 1 Genel Kültür sorusu şeklinde zarflara yerleştirildiği ve bu zarfların 10 ayrı kurula verilmek üzere 10 ayrı sandığa konulduğu, mülakata giren adayın zarftan çektiği sorulara verdiği yanıtların kurulun her üyesi tarafından değerlendirildiği ve yönetmeliğin ekinde yer alan Görevde Yükselme Sözlü Sınavı Değerlendirme Formuna göre verilen puanların aritmetik ortalaması alınarak adayların sözlü puanlarının belirlendiği, sözlü sınavların 15 iş günü içinde tamamlandığı ve sözlü sınavda 70 ve üzeri puan alarak 3287 adayın başarılı olduğu görülmüştür.
Milli Eğitim Bakanlığı Taşra Teşkilatı Şube Müdürlüğü kadroları için yapılan sözlü sınavların hukuki irdelemesinde Milli Eğitim Bakanlığı Personelinin Görevde Yükselme, Unvan Değişikliği ve Yer Değiştirme Suretiyle Atanması Hakkındaki Yönetmeliğin 14., 15. ve 16. maddelerinin esas alınacağı ve ilgili maddelerin iptali ve yürütmesinin durdurulması istemiyle Danıştay 2. Dairesi’nin E: 2013/10840 sayılı esasında açılan davada yürütmenin durdurulması isteminin reddine karar verildiği, “Atama” başlıklı 21. maddesinde ise şube müdürlüğüne yapılacak atamalar bakımından sadece sözlü sınav başarı düzeyinin esas alındığı ve bu düzenlemenin Danıştay 2. Dairesi’nin E:2013/10363 sayılı esasında açılan davada yürütmesinin durdurulduğu görülmüştür.
Bu durumda, Dairemizce anılan Yönetmeliğin atamayı düzenleyen 21. maddesi hakkında yürütmeyi durdurma kararı verildiği, sözlü sınava ilişkin düzenlemeler getiren 14., 15. ve 16. maddeleri hakkında ise yürütmenin durdurulması isteminin reddedildiği, 10-28 Şubat 2014 tarihleri arasında Milli Eğitim Bakanlığı’nca yapılan Şube Müdürlüğü Sözlü Sınavının Yönetmeliğin 14., 15. ve 16. maddelerinde öngörülen usul ve esaslara uygun şekilde yapıldığı ve mülakat sınavlarının tamamını sakatlayacak herhangi bir neden bulunmadığı görüldüğünden dava konusu işlemlerde hukuka aykırılık görülmemiştir.
Öte yandan, …14. İdare Mahkemesi’nin …günlü, …sayılı kararının, 10/02/2014 – 28/02/2014 tarihleri arasında gerçekleştirilen Milli Eğitim Bakanlığı Taşra Teşkilatı Şube Müdürlüğü Görevde Yükselme Sözlü Sınavlarının iptaline ilişkin kısmının temyiz incelemesi sonucu kaldırılarak işin esası hakkında yapılan inceleme sonucunda davanın reddine hükmedilmiş ise de; 10-28 Şubat 2014 tarihleri arasında yapılan şube müdürlüğü sözlü sınavının tamamının iptali istemi yönünden dava konusu işlemin hukuka uygunluk denetimine esas alınan unsur ve ilkeler ile bireysel olarak sözlü sınavda alınan puana ilişkin işlemin iptali isteminin, hukuka uygunluk denetimine esas alınan kriterler birbirinden farklı olduğundan, görevde yükselme sözlü sınavının tamamının iptali istemi yönünden davanın reddine karar verilmiş olmasının, bireysel olarak sözlü sınavda davacının aldığı puana ilişkin doğrudan davanın reddine hükmedileceği sonucunu doğurmadığı her türlü izahtan varestedir.
Davacının 21/02/2014 tarihinde katıldığı Milli Eğitim Bakanlığı Taşra Teşkilatı Şube Müdürlüğü Görevde Yükselme Sözlü Sınavının 54,70 puanla değerlendirilmesi işlemi yönünden ise,
T.C. Anayasasının 2. maddesinde belirtilen Türkiye Cumhuriyeti Devletinin temel niteliklerinden olan “hukuk devleti” ilkesi, vatandaşlarına hukuk güvenliğini sağlayan, idarenin hukuka bağlılığını amaç edinen, buna karşılık kamu gücünün sınırsız, ölçüsüz ve keyfi kullanılmasını önleyen en önemli unsurlardan biridir. Nitekim hukuk devleti ilkesinin yaşama geçirilmesini sağlayacak araçlar arasında, Anayasanın 8. maddesinde, yürütme yetkisi ve görevinin, Anayasa ve kanunlara uygun olarak kullanılacağı ve yerine getirileceği; Anayasanın 125. maddesinde de, idarenin her türlü eylem ve işlemlerine karşı yargı yolunun açık olduğu kuralına yer verilmiştir.
Bahsi geçen hukuk devleti ilkesi karşısında idarenin, yargısal denetim yapılmasını ortadan kaldıracak ya da bu denetimin yapılmasını imkansız kılacak işlem ve eylemlerde bulunması mümkün değildir.
657 sayılı Yasanın 3. maddesinde, “sınıflandırma” , “kariyer” ve “liyakat” ilkeleri bu Kanunun temel ilkeleri olarak belirlenmiş; kariyer ilkesi, Devlet memurlarına yaptıkları hizmetler için lüzumlu bilgilere ve yetişme şartlarına uygun şekilde, sınıfları içinde en yüksek derecelere kadar ilerleme imkanı sağlamak; liyakat ilkesi ise, Devlet kamu hizmetleri görevlerine girmeyi, sınıflar içinde ilerleme ve yükselmeyi, görevin sona erdirilmesini yeterlilik sistemine dayandırmak ve sistemin eşit imkanlarla uygulanmasında Devlet memurlarını güvenliğe sahip kılmak olarak tanımlanmıştır.
Görüldüğü üzere Yasa, devlet memurluğunu bir meslek olarak kabul etmekte ve bunlara sınıfları içinde en yüksek derecelere kadar ilerleme imkanı sağlanmasını, sınıflar içinde ilerleme ve yükselme istemlerinin liyakat sistemine dayandırılmasını öngörmektedir.
Bu iki ilkenin temelinde, objektif kurallar çerçevesinde işin ehline verilmesi ve hak etme kavramı yatmakta olup, kamu hizmetlerinin etkin ve verimli bir şekilde gerçekleştirilmesinin tek güvencesinin de, hizmetin yetişmiş, ehil kamu görevlilerince yerine getirilmesinden geçeceği de tabiidir.
Kamu hizmetlerinin ehil ve yetişmiş kamu görevlileri eliyle yürütülmesi için yapılan sözlü sınavların, kariyer ve liyakat ilkelerine uygun, objektif ve aynı zamanda yetki, şekil, sebep, konu ve maksat unsurları yönünden yargısal denetime imkan tanıyacak şekilde yapılması esas olmalıdır. İdari işlemin yetki ve şekil gibi salt usule ilişkin unsurları ile sınırlı olmak üzere yapılan bir yargısal denetimin, hukuk devleti ilkesinin sağladığı güvenceyi temin etmeyeceği açıktır. Nitekim, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanununun 2. maddesinin (1/a) bendi gereğince iptal davalarında, idari işlemlerin yetki ve şekil, sebep, konu ve maksat unsurları yönünden yargısal denetime tabi tutulması zorunlu bulunmaktadır.Dolayısıyla sözlü sınavda başarısız sayılma işleminin yargısal denetimini sağlayacak alt yapının tüm unsurlarıyla oluşturulmasını sağlamak hukuka bağlı idarenin görevidir.
Milli Eğitim Bakanlığı taşra teşkilatı il ve ilçe milli eğitim müdürlüklerinde boşalan 1709 şube müdürlüğü kadrosu için görevde yükselme yazılı sınavından 70 ve üzerinde puan almak suretiyle başarılı olan adaylara, 10/02/2014 – 28/02/2014 tarihleri arasında yapılan sözlü sınav öncesinde, Sözlü Sınav ve Değerlendirme Kurullarınca 3133 adet “Alan Bilgisi”, 2740 adet “Genel Kültür” soru ve cevaplarının hazırlandığı, soruların 1 Alan Bilgisi ve 1 Genel Kültür sorusu şeklinde zarflara yerleştirildiği ve bu zarfların 10 ayrı kurula verilmek üzere 10 ayrı sandığa konulduğu, mülakata giren adayın zarftan çektiği sorulara verdiği yanıtların kurulun her üyesi tarafından değerlendirildiği ve yönetmeliğin ekinde yer alan Görevde Yükselme Sözlü Sınavı Değerlendirme Formuna göre verilen puanların aritmetik ortalaması alınarak adayların sözlü puanlarının belirlendiği görülmüştür.
Yukarıda yer alan mevzuat hükmünün incelenmesinden, değerlendirme kriterlerinden bir kısmının somut bilgi ve belgeye dayandırılması zorunluluğu bulunmakta iken, bir kısmının gözlem ve kanaate dayalı olduğu açıktır. Ancak, sözlü sınava ilişkin Görevde Yükselme Sözlü Sınavı Değerlendirme Formunda yer alan kriterlerden bir kısmı gözlem ve kanaate dayalı olmakla birlikte, söz konusu kriterler çerçevesinde bir bütün olarak yapılan değerlendirme sonucunda adayın başarılı ya da başarısız olduğunun belirlendiği dikkate alındığında; gözlem ve kanaate dayalı kriterler yönünden ilgilinin başarısız olarak değerlendirilmesine etki eden hususların ortaya konulması, somut bilgi ve belgeye dayandırılması mümkün olan haneler bakımından ise başarısız olarak değerlendirilmesine etki eden hususların somut bilgi ve belge ile kanıtlanması gerekmektedir.
Dava dosyasının incelenmesinden; davacıya sözlü sınav esnasında sorulan alan bilgisi sorusunun cevap kısmında “yirmi dört ay”, genel kültür sorusunun cevap kısmında ise “gölge oyunu” ifadesinin yer aldığı, Danıştay 2. Dairesi’nce 30/06/2015 tarihinde yapılan ara kararı ile davacıya sorulan iki soruya ait cevap anahtarlarının istenilmesi üzerine davalı idare tarafından gönderilen cevap anahtarlarının incelenmesinden davacının genel kültür sorusuna doğru cevap verdiği, alan bilgisi sorusuna ise yanlış cevap verdiği, yönetmelikte yer alan “Genel kültürü ve genel yeteneği” kısmına doğru cevap için 1 komisyon üyesi tarafından 61 puan, 4 komisyon üyesi tarafından ise 50 puan verildiği, “Sınav konularına ilişkin bilgi düzeyi” kısmında ise yanlış cevap için 1 komisyon üyesi tarafından 60 puan, 4 komisyon üyesi tarafından ise 50 puan verildiği, “Bir konuyu kavrayıp özetleme, ifade yeteneği ve muhakeme gücü”, “Liyakati, temsil kabiliyeti, tutum ve davranışlarının göreve uygunluğu”, “Özgüveni, ikna kabiliyeti ve inandırıcılığı” ve “Bilimsel ve teknolojik gelişmelere açıklığı” kriterlerinin ise 50-68 puan aralığında değerlendirilmesi üzerine verilen puanların aritmetik ortalaması olan 54,70 puanın iptali istemiyle görülmekte olan davanın açıldığı anlaşılmaktadır.
Uyuşmazlık konusu olayda; davalı idarece, davacının doğru cevap verdiği genel kültür sorusunun 100 tam puanla değerlendirilmesi gerekirken yanlış cevap verdiği alan bilgisi sorusu ile aynı puanlarla değerlendirildiği ayrıca bu işlemin hukuka uygunluk denetiminin Anayasanın 125. maddesinde ve 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanununun 2. maddesinde belirlenen hukuki sınırlar içinde yapılabilmesi için diğer haneler yönünden soruların yanıtlarına komisyon üyelerince takdir edilen ve yönetmelikte belirlenen başarı düzeyinin altında olan puanların gerekçelerinin ortaya konulmadığı ve gerekçe gösterilmeksizin performans değerlendirme formunda yer alan diğer hanelere de 50-68 puan aralığında puan verilmek suretiyle 54,70 puanla davacının başarısız sayıldığı görülmüştür.
Yukarıda belirtildiği şekilde, davacının girmiş olduğu görevde yükselme sözlü sınavında hem doğru yanıt verdiği belirtilen soru için, hem de yanlış yanıt verdiği belirtilen soru için komisyon üyelerince 50-61 puan aralığında not takdir edildiği, diğer haneler yönünden de hukuken itibar edilebilir herhangi bir sebep ortaya konulmaksızın yine 50-68 puan aralığında not takdirinde bulunmak suretiyle davacının başarısız sayıldığının anlaşılması karşısında, söz konusu sınavın başarı düzeyini oluşturan puanların belirlenmesinde davacının bilgi ve yeterliliğinin objektif ve nesnel biçimde değerlendirildiğinden söz etmeye olanak bulunmamaktadır.
Bu durumda; kariyer ve liyakat ilkeleri uyarınca kamu hizmetinin ehil kamu görevlileri eliyle yürütülmesi için yapılan sözlü sınavda, ölçme ve değerlendirme esaslarına uygun ve objektif bir değerlendirme yapılmadığı anlaşıldığından davacının görevde yükselme sözlü sınavında 54,70 puanla değerlendirilmesine ilişkin işlemde hukuka uyarlık, dava konusu işlemi iptal eden mahkeme kararında ise sonucu itibariyle hukuka aykırılık görülmemiştir.
Açıklanan nedenlerle; davalı idarenin temyiz isteminin kısmen kabulü ile 10/02/2014 – 28/02/2014 tarihleri arasında gerçekleştirilen Milli Eğitim Bakanlığı Taşra Teşkilatı Şube Müdürlüğü Görevde Yükselme Sözlü Sınavlarının iptali istemi yönünden davanın reddine, davalı idarenin diğer temyiz isteminin ise kısmen reddiyle, …14. İdare Mahkemesi’nce verilen …günlü, …sayılı kararın, davacının sözlü sınavda 54,70 puanla değerlendirilmesine ilişkin işlemin iptaline dair hüküm fıkrasının yukarıda belirtilen gerekçeyle onanmasına, aşağıda dökümü yapılan … TL yargılama giderinin yarısı olan … TL’nin davalı idareden alınarak davacıya verilmesine, kalan yargılama giderinin davacı üzerinde bırakılmasına, davalı idare tarafından temyiz aşamasında yapılan … yargılama giderinin yarısı olan … TL ile Avukatlık Asgari Ücret Tarifesi uyarınca davalı vekili için belirlenen … TL vekalet ücretinin davacıdan alınarak davalı idareye verilmesine, kalan temyiz yargılama giderinin de davalı idare üzerinde bırakılmasına, artan posta ücretlerinin taraflara iadesine, 08/09/2015 tarihinde oybirliğiyle kesin olarak karar verildi.