Danıştay Kararı 2. Daire 2008/4072 E. 2010/1224 K. 24.03.2010 T.

2. Daire         2008/4072 E.  ,  2010/1224 K.
T.C.
D A N I Ş T A Y
İKİNCİ DAİRE
Esas No :2008/4072
Karar No:2010/1224

Temyiz İsteminde Bulunan (Davalı): … Bakanlığı – ANKARA
Karşı Taraf: …
İsteğin Özeti: Davalı idarede Hukuk Müşaviri olarak görev yapan davacının, … İli, … İlçe Kaymakamı olarak görev yaptığı 1996 yılı Mülki İdare Amiri Değerlendirme Raporunun 65 puanla düzenlenmesi işleminin iptali istemiyle açılan davada; 1996 yılı Mülki İdare Amiri Değerlendirme Raporunun 65 puanla düzenlenmesine dayanak teşkil eden hukuken geçerli herhangi bir neden, bilgi ve belgenin sunulamaması, davacının anılan döneme ilişkin herhangi bir başarısızlığının da ortaya konulamaması ve aynı yıl sicilinin 90 puanla düzenlenmesi karşısında 1996 yılı Mülki İdare Amiri Değerlendirme Raporunda hukuka uyarlık bulunmadığı gerekçesiyle dava konusu işlemin iptali yolunda … İdare Mahkemesi’nce verilen … günlü, E: …, K: … sayılı kararın, dilekçede yazılı nedenlerle 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesi uyarınca temyizen incelenerek bozulması isteminden ibarettir.
Cevabın Özeti:Cevap verilmemiştir.
Danıştay Tetkik Hakimi: …
Düşüncesi: Mahkeme kararının onanması gerektiği düşünülmüştür.
Danıştay Savcısı : …
Düşüncesi: İdare ve vergi mahkemelerince verilen kararların temyizen incelenerek bozulabilmesi için, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanununun 49 uncu maddesinin birinci fıkrasında belirtilen nedenlerin bulunması gerekmektedir.
Temyiz dilekçesinde öne sürülen hususlar, söz konusu maddede yazılı nedenlerden hiçbirisine uymadığından, istemin reddi ile temyiz edilen Mahkeme kararının onanmasının uygun olacağı düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA

Hüküm veren Danıştay İkinci Dairesi’nce işin gereği düşünüldü:
İdare ve vergi mahkemeleri tarafından verilen kararların temyiz yolu ile incelenerek bozulabilmeleri, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde belirtilen nedenlerden birinin varlığına bağlıdır.
Uyuşmazlık konusu olayda, mülki idare amiri değerlendirme raporu idari davaya konu olabilecek nitelikte kesin ve yürütülmesi zorunlu bir işlem niteliği taşımamakta ise de, söz konusu raporun düzenlendiği yıla ait sicil raporu ile birlikte dava konusu yapılması ya da anılan rapora dayanılarak davacı hakkında herhangi bir işlem tesis edilmesi ve bunlara karşı dava açılması halinde, dava konusu işlemin sebep unsuru olarak mülki idare amiri değerlendirme raporunun da idari yargı yerince incelenerek değerlendirileceği kuşkusuzdur.
Dosyanın ve Dairemizin E:2008/7460, E:2008/7732 sayılı dosyalarının birlikte incelenmesinden, davacının Mülkiye Müfettişliği sınavına katılmak için başvurması üzerine, dosyasında yapılan inceleme sonucu, yazılı sınava çağrılmak için yeterli puan alamadığı yolunda işlem tesis edilmiş olması nedeniyle, davaya konu 1996 yılı Mülki İdare Amiri Değerlendirme Raporunun davacı hakkında hukuki sonuç doğurduğu ve esasının incelenmesi gerektiği açık olup, 1996 yılı Mülki İdare Amiri Değerlendirme Raporunun 65 puanla düzenlenmesine dayanak teşkil eden hukuken geçerli herhangi bir neden, bilgi ve belgenin sunulamaması, davacının anılan döneme ilişkin herhangi bir başarısızlığının da ortaya konulamaması ve aynı yıl sicilinin 90 puanla düzenlenmesi karşısında 1997 yılı Mülki İdare Amiri Değerlendirme Raporunun hukuka uygun olarak düzenlenmediği sonucuna varılmıştır.
Açıklanan nedenlerle, … İdare Mahkemesi’nce verilen … günlü, E: …, K: … sayılı karar ve dayandığı gerekçe hukuk ve usule uygun olup, bozulmasını gerektirecek bir neden de bulunmadığından, temyiz isteminin reddi ile anılan kararın yukarıda belirtilen açıklama eklenerek onanmasına, temyiz giderlerinin istemde bulunan davalı üzerinde bırakılmasına 24.3.2010 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.