Danıştay Kararı 2. Daire 2005/2175 E. 2007/3846 K. 15.10.2007 T.

2. Daire         2005/2175 E.  ,  2007/3846 K.
T.C.
D A N I Ş T A Y
İKİNCİ DAİRE
Esas No : 2005/2175
Karar No: 2007/3846

Temyiz İsteminde Bulunan (Davacı): …
Vekili: …
Karşı Taraf: … A.Ş.
Vekili: …
İsteğin Özeti: … İdare Mahkemesi’nin … günlü, E:…, K:… sayılı kararının dilekçede yazılı nedenlerle 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanununun 49. maddesi uyarınca temyizen incelenerek bozulması isteminden ibarettir.
Cevabın Özeti : Temyiz isteminin reddi gerektiği yolundadır.
Danıştay Tetkik Hakimi : …
Düşüncesi:İdare Mahkemesi kararının bozulması gerektiği düşünülmektedir.
Danıştay Savcısı : …
Düşüncesi: İdare ve vergi mahkemelerince verilen kararların temyizen incelenerek bozulabilmesi için, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanununun 49 uncu maddesinin birinci fıkrasında belirtilen nedenlerin bulunması gerekmektedir.
Temyiz dilekçesinde öne sürülen hususlar, söz konusu maddede yazılı nedenlerden hiçbirisine uymadığından, istemin reddi ile temyiz edilen Mahkeme kararının onanmasının uygun olacağı düşünülmektedir.
TÜRK MİLLETİ ADINA
Hüküm veren Danıştay İkinci Dairesi’nce işin gereği düşünüldü:
Dava, …’nde Başmühendis olarak görev yapan davacının, maaşında meydana gelen düşüşe yapmış olduğu itirazın reddine ilişkin 6.10.2003 günlü, 7171 sayılı işlemin iptali ile maaşından kesilen miktarın yasal faiziyle birlikte ödenmesine karar verilmesi istemiyle açılmıştır.
… İdare Mahkemesi’nin … günlü, E:…, K:… sayılı kararıyla; davacının maaşında meydana gelen düşüşün (B) düzeyinde sicil ve başarı notu olan personel için uygulanan ilave başarı ücreti oranından kaynaklandığı, davacının (B) düzeyinde belirlenen 2002 yılı sicil ve başarı notunun iptali istemiyle dava açılmadığı, maaşında meydana gelen düşüşe yapmış olduğu itirazın dava konusu işlemle reddi üzerine dava açıldığı, bu durumda dava konusu işlemde hukuka aykırılık bulunmadığı gerekçesiyle davanın reddine karar verilmiştir.
Davacı, Mahkeme kararının hukuka uygun olmadığını öne sürmekte ve temyizen incelenerek bozulmasını istemektedir.
15.11.1990 günlü, 20696 sayılı Resmi Gazetede yayımlanmak suretiyle yürürlüğe giren, Kamu İktisadi Teşebbüsleri Sözleşmeli Personel Sicil ve Başarı Değerlemesi Hakkında Yönetmeliğin, 14.12.2000 günlü, 2000/1836 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla değişik 12.maddesinde, formlarda yer alan bölümlerden sözleşmeli personelin genel durum ve davranışlarının değerlendirilmesi bölümünün sicil amirinin kanaatine göre (olumsuz), (olumlu) veya (çok iyi) şeklinde doldurulacağı, soruların 100 tam not üzerinden değerlendirileceği, sicil amirlerinin sözleşmeli personelin sicil ve başarı değerleme raporlarına kanaatinin oluşmasına etki eden hususlara ait bilgi ve belge örneklerini eklemelerinin şart olduğu, bu şekilde bilgi ve belge eklenmeyen raporların geçersiz sayılacağı; 13 üncü maddesinde ise sicil ve başarı düzeyleri (C), (B) ve (A) olanların bulundukları görevlerin temel ücretlerine 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 43 üncü maddesinde belirtilen oranlarda başarı ücreti ilave edilmek suretiyle sözleşmenin yenileneceği hükme bağlanmıştır.
Dosyanın incelenmesinden; …’nde Başmühendis olarak görev yapan davacının sözleşme ücretinde meydana gelen düşüşün nedeninin bildirilmesi istemiyle davalı idareye başvurduğu, dava konusu 6.10.2003 günlü, 7171 sayılı yazıyla sözleşme ücretindeki düşüşün 2002 yılı sicil ve başarı değerlemesinden kaynaklandığının bildirildiği, davacının söz konusu işlemin iptali ile maaşından kesilen miktarın yasal faiziyle birlikte ödenmesine karar verilmesi istemiyle bakılan davayı açtığı görülmüştür.
Bu durumda, davacı tarafından her ne kadar açıkça (B) düzeyinde belirlenen 2002 yılı sicil dava konusu yapılmamış ise de, dava dilekçesinde sözleşme ücretindeki düşüşün 2002 yılı sicil ve başarı değerlemesinden kaynaklandığı yolundaki 6.10.2003 günlü, 7171 sayılı işlemin iptalinin istenildiği, bu şekilde 2002 yılı sicil ve başarı değerlemesinden kaynaklanan sözleşme ücretinin düşürülmesinin dava konusu edildiği, temyiz dilekçesinde de sicil başarı notunun ve buna bağlı maaş düşüşünün iptaline karar verilmesinin istenildiği anlaşılmakta olup; davacı tarafından açıkça ifade edilmemekle birlikte 2002 yılı sicilinin de iptalinin istenildiği anlaşıldığından, sözleşme ücretinin düşürülmesinin ve maaşından yapılan kesintilerin sebep unsurunu oluşturması nedeniyle, davacının 2002 yılı sicilinin hukukiliği incelenerek, sonucuna göre davacının anılan sicilinin sözleşme ücretindeki düşüş ile maaşından yapılan kesintilerin hukuka uygunluğu konusunda karar verilmesi gerekirken, Mahkemece dava açılmadığı gerekçesiyle davacının anılan yıl sicili incelenmeden verilen kararda hukuki isabet bulunmamaktadır.
Açıklanan nedenlerle, davacının temyiz isteminin kabulüyle … İdare Mahkemesi’nce verilen … günlü, E:…, K:… sayılı kararın 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinin 1/b fıkrası uyarınca bozulmasına, aynı maddenin 3622 sayılı Kanun’la değişik 3. fıkrası gereğince ve yukarıda belirtilen hususlar da gözetilerek yeniden bir karar verilmek üzere dosyanın adı geçen Mahkeme’ye gönderilmesine, 15.10.2007 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.