Danıştay Kararı 13. Daire 2022/4833 E. 2023/14 K. 09.01.2023 T.

Danıştay 13. Daire Başkanlığı         2022/4833 E.  ,  2023/14 K.
T.C.
D A N I Ş T A Y
ONÜÇÜNCÜ DAİRE
Esas No:2022/4833
Karar No:2023/14

TEMYİZ EDEN (DAVALI) : … Kurumu
VEKİLİ : Av. …

KARŞI TARAF (DAVACI) : … Mühendislik İnşaat Sanayi ve Ticaret Ltd. Şti.
VEKİLLERİ : Av. …

İSTEMİN_KONUSU : … İdare Mahkemesi’nin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararının temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir.

YARGILAMA SÜRECİ :
Dava konusu istem: İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı Anadolu Yakası Yol Bakım ve Onarım Müdürlüğü’nce 30/05/2022 tarihinde açık ihale usulüyle gerçekleştirilen … ihale kayıt numaralı “İstanbul Genelindeki Yollarda Kullanılmak Üzere Mamul Asfalt ve Yapıştırıcı Malzeme Temini, Nakli ve Serimi İşi” ihalesine ilişkin olarak yapılan itirazen şikâyet başvurusunun 1. iddia bakımından esas, 2. iddia bakımından süre yönünden reddine dair 29/06/2022 tarih ve 2022/UY.I-794 sayılı Kamu İhale Kurulu (Kurul) kararının iptali istenilmiştir.
İlk Derece Mahkemesi kararının özeti: … İdare Mahkemesi’nce verilen kararda; itirazen şikâyet başvurusundaki “İhale kapsamında paçal olan pozlara ilişkin analiz girdileri ve miktarlarının gösterildiği analiz formatlarının ihale dokümanı içerisinde yer alması gerektiği, ancak ihale dokümanında söz konusu analiz formatlarına yer verilmediği; kamu ihale mevzuatı çerçevesinde paçal olan pozlara ait rayiç ve analiz girdilerini gösteren analiz formatlarının zeyilname ile isteklilere gönderilmesinin bir zorunluluk olduğu, söz konusu analiz formatlarının zeyilname ile verilmemesi nedeniyle analiz girdileri oluşturulurken agrega ve katkı maddesi gibi verilerin hangi değer üzerinden kullanıldığının bilinemediği, bu sebeple fiyat dışı unsurlara ilişkin teknik bir hesaplama yapılmasının mümkün olamayacağı” şeklindeki 1. iddia bakımından;
Kamu İhale Genel Tebliği’nin 45.1.3. ve 45.1.4. maddeleri incelendiğinde, idarelerin ihale dokümanlarında birer analiz formatı tanzim etmeleri ve bu formatın isteklilere verilmesi gerektiğinin anlaşıldığı, bununla birlikte, analiz girdi ve miktarlarının gösterildiği paçal pozlara müteallik analiz formatının ihale dokümanı kapsamında veya aşırı düşük tekliflere yönelik açıklama istenmesine ilişkin yazı ekinde bulunması gerektiği hususunun anılan maddelerde açıkça ifade edildiği,
İhaleyi gerçekleştiren idarece analiz formatının ihale dokümanı ekinde verildiği, başka bir anlatımla idarece Tebliğ’in sunduğu takdir yetkisinin, ihale dokümanında analiz formatının verilmesi şeklinde kullanılarak Tebliğ hükümleri çerçevesinde hareket edildiği, ancak analiz formatında davacı tarafından ileri sürülen analiz girdi ve miktarlarının yer almadığı, söz konusu eksikliklerin aşırı düşük teklif açıklaması ekinde giderilmesinin beklenmesi hâlinin mevzuatın amaçladığı saydamlık, rekabet, eşit muamele ve belirlilik ilkeleriyle bağdaşmayacağı, ihale dokümanında paçal pozların girdileri ve miktarlarına ilişkin bilgilere yer verilmemesinin istekliler tarafından sağlıklı teklif sunulmasını engelleyeceği, paçal pozların imalat girdi ve miktarları bilinmeden isteklilerce teklif sunulamayacağı anlaşıldığından, Kurul kararının bu kısmında hukuka uygunluk bulunmadığı,
“İdare tarafından düzenlenen fiyat dışı unsurların ihale mevzuatına aykırılık teşkil ettiği ve yaklaşık maliyetteki birim bedelleri bilenler açısından bir avantaj sağlayabileceği” şeklindeki 2. iddia bakımından;
Kurulca, şikâyete konu düzenlemenin ihale ilanının 5. maddesinde de yer aldığı, başvurunun ihale dokümanının ilana yansıyan hükümlerine yönelik olduğu, dolayısıyla ihale ilan tarihini izleyen günden itibaren on gün içinde idareye şikâyet başvurusunda bulunulması gerekirken bu süre içerisinde şikâyet başvurusuna konu edilmediği, ayrıca idareye yapılan şikâyet başvurusunda söz konusu iddiaya yer verilmediği, 06/06/2022 tarihinde itirazen şikâyet başvurusuna konu edildiği dikkate alındığında, başvurunun süresinde olmadığı gerekçesiyle reddedildiği,
‘fiyat dışı unsurların’ ihale ilanında yer verilmesi gereken bir konu olmadığı, bu hâliyle 4734 sayılı Kanun’un 24. maddesindeki başlıklardan herhangi birisi kapsamında değerlendirilemeyeceği, başvuru süresi ve benzeri usule ilişkin kuralların dar yorumlanmamasının daha isabetli olacağı, aksi durumda, idarelerin diledikleri her konuyu ihale ilanlarına ekleme yoluna giderek başvuru sürelerini kısaltabileceği ve bunun da Anayasal güvence altındaki hak arama özgürlüğü ve hukuk devleti ilkelerine aykırılık teşkil edeceğinden, başvuru süresinin ihale dokümanının alındığı tarihten itibaren başlatılması gerektiği, ihale dokümanının 15/05/2022 tarihinde satın alındığı ve bu tarihi izleyen günden itibaren 10 günlük süre zarfında 23/05/2022 tarihinde idareye şikâyet başvurusunda bulunulduğu dikkate alındığında, davacının başvurusunun süresinde olduğu anlaşıldığından, Kurul kararının bu kısmında da hukuka uygunluk bulunmadığı sonucuna varılmıştır.
Belirtilen gerekçelerle hukuka aykırı bulunan dava konusu işlemin iptaline karar verilmiştir.

TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Davalı idare tarafından, birim fiyat teklif alınmak suretiyle ihale edilen yapım işlerinde isteklilerin tekliflerini, birim fiyat teklif cetvelinde bulunan iş kalemlerine ilişkin ihale dokümanında idarece yer verilen birim fiyat tariflerini dikkate alarak hazırlayacakları, mevcut ihale dokümanında birim fiyat tariflerinin yer aldığı, paçal iş kalemleri için iş kaleminde bulunan analiz girdileri ve miktarlarının gösterildiği analiz formatlarına ihale dokümanında yer verilebileceği gibi analiz formatlarının aşırı düşük teklif açıklanmasına ilişkin yazı ekinde de verilebileceği, Tebliğ’de paçal iş kalemlerine ilişkin analiz formatlarının ihale dokümanı kapsamında veya aşırı düşük teklif açıklama istenilmesine ilişkin yazı ekinde verilebileceğine dair düzenleme bulunması karşısında bu formatlara ihale dokümanında yer verilmesi gibi bir zorunluluk bulunmadığı; iddiaya konu edilen düzenlemenin ihale ilanında da yer aldığı, dolayısıyla söz konusu iddianın ihale dokümanının ilana yansıyan hükümlerine yönelik olduğu ve bu iddiaya şikâyet başvurusunda yer verilmediğinin tespit edildiği, hukuka aykırı olduğu iddiasında bulunulan hususun 4734 sayılı Kanun’un 24. maddesi gereğince ihale ilanında bulunması zorunlu hususlardan olup olmadığına bakılmaksızın ihale ilanında yer verilmesiyle aday, istekli ve istekli olabilecekler tarafından farkına varıldığı veya farkına varılmış olması gerektiğinin kabulü gerektiği, başvuru süresi sona erdikten sonra şikâyete konu edildiği anlaşılan söz konusu iddiaya ilişkin olarak başvurunun süre yönünden reddine karar verilmesinde mevzuata aykırılık bulunmadığı ileri sürülmektedir.

KARŞI TARAFIN SAVUNMASI : Davacı tarafından, paçal pozlara ilişkin analiz formatının ihale dokümanı kapsamında veya aşırı düşük tekliflere yönelik açıklama istenmesine ilişkin yazı ekinde bulunması gerektiği, idarece analiz formatının ihale dokümanı ekinde verilerek Tebliğ ile kendisine verilen takdir yetkisinin ihale dokümanında verilmesi şeklinde kullanıldığı, “analiz formatı” olarak ifade edilen tek bir terim olduğuna göre idarenin paçal pozlara ilişkin girdi ve miktarları içeren formatı vermemesinin açıkça Tebliğ’e aykırı olduğu, analizlerin bir kısmının ihale dokümanında diğerlerinin de aşırı düşük teklif açıklaması ekinde verileceğinin tespit edilmesinin hukuka aykırılığı ortadan kaldırmayacağı, böyle bir ayrıma gidilmesinin isteklilerin sağlıklı teklif vermesini engelleyeceği ve bu şekilde de kaynakların verimli kullanılması ve rekabet ilkelerine aykırılık meydana gelmiş olacağı, idarenin işleminin bu hâliyle Tebliğ’e uygun olduğu kabul edilse dahi isteklilerin mevcut ihale dokümanından paçal pozların girdileri ile miktarlarının bilgisini edinmesinin mümkün olmadığı; mevzuattan ihalelere yönelik başvurularda dava sürelerine göre çok daha kısa olan başvuru sürelerinin başlangıç tarihlerinin kural olarak başvuru sahibinin subjektif veya objektif nitelikteki ehliyetinin doğduğu tarihte başlayacağının anlaşıldığı, 4734 sayılı Kanun’un 24. maddesine göre fiyat dışı unsurların ihale ilanında yer verilmesi gereken bir konu olmadığı, ihale ilanında bu bilgi yer almış olmakla birlikte başvuru süresi gibi usul hukuku konularının geniş yorumlanması gerektiği, aksi durumda idarelerin diledikleri her konuyu ihale ilanlarına ekleyerek başvuru sürelerini kısaltabileceği, bunun da hak arama özgürlüğü ve hukuk devleti ilkelerine aykırı olacağı belirtilerek istemin reddi gerektiği savunulmuştur.

DANIŞTAY TETKİK HÂKİMİ …’UN DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin kabulü ile İdare Mahkemesi kararının bozulması ve davanın reddine karar verilmesi gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Danıştay Onüçüncü Dairesi’nce, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra, dosya tekemmül ettiğinden yürütmenin durdurulması istemi hakkında ayrıca bir karar verilmeksizin gereği görüşüldü:

İNCELEME VE GEREKÇE:
ESAS YÖNÜNDEN:
MADDİ OLAY :
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı Anadolu Yakası Yol Bakım ve Onarım Müdürlüğü’nce 30/05/2022 tarihinde açık ihale usulüyle “İstanbul Genelindeki Yollarda Kullanılmak Üzere Mamul Asfalt ve Yapıştırıcı Malzeme Temini, Nakli ve Serimi İşi” ihalesi gerçekleştirilmiştir.
İhale ilanı 29/04/2022’de yayımlanmış, ihale 30/05/2022 tarihinde gerçekleştirilmiş, davacı tarafından 15/05/2022 tarihinde ihale dokümanı satın alınmış, 23/05/2022 tarihinde ihaleyi gerçekleştiren idareye şikâyet başvurusunda bulunulmuş, 27/05/2022 tarihinde idarece şikâyet başvurusunun reddine karar verilmesi üzerine 02/06/2022 tarihinde Kurul’a itirazen şikâyet başvurusunda bulunulmuştur.
29/06/2022 tarih ve 2022/UY.I-794 sayılı Kurul kararıyla, itirazen şikâyet başvurusunun 1. iddia bakımından esas, 2. iddia bakımından süre yönünden reddine karar verilmesi üzerine anılan Kurul kararının iptali istemiyle bakılan dava açılmıştır.

İLGİLİ MEVZUAT VE HUKUKÎ DEĞERLENDİRME:
1) Temyize konu İdare Mahkemesi kararının itirazen şikâyet başvurusundaki “İhale kapsamında paçal olan pozlara ilişkin analiz girdileri ve miktarlarının gösterildiği analiz formatlarının ihale dokümanı içerisinde yer alması gerektiği, ancak ihale dokümanında söz konusu analiz formatlarına yer verilmediği; kamu ihale mevzuatı çerçevesinde paçal olan pozlara ait rayiç ve analiz girdilerini gösteren analiz formatlarının zeyilname ile isteklilere gönderilmesinin bir zorunluluk olduğu, söz konusu analiz formatlarının zeyilname ile verilmemesi nedeniyle analiz girdileri oluşturulurken agrega ve katkı maddesi gibi verilerin hangi değer üzerinden kullanıldığının bilinemediği, bu sebeple fiyat dışı unsurlara ilişkin teknik bir hesaplama yapılmasının mümkün olamayacağı” şeklindeki 1. iddia bakımından dava konusu Kurul kararının iptaline ilişkin kısmının incelenmesinden;
4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun “Temel ilkeler” başlıklı 5. maddesinde, “İdareler, bu Kanuna göre yapılacak ihalelerde; saydamlığı, rekabeti, eşit muameleyi, güvenirliği, gizliliği, kamuoyu denetimini, ihtiyaçların uygun şartlarla ve zamanında karşılanmasını ve kaynakların verimli kullanılmasını sağlamakla sorumludur.” kuralı bulunmaktadır.
Yapım İşleri İhaleleri Uygulama Yönetmeliği’nin “Yaklaşık maliyetin hesaplanmasına esas miktarların tespiti” başlıklı 9. maddesinde, “(1) Yaklaşık maliyet hesabına esas miktarların tespiti için öncelikle aşağıda yer alan çalışmaların yapılması gereklidir: … d) Birim fiyat ve imalat tariflerinin hazırlanması; Ön ve/veya kesin projeye dayalı olarak birim fiyat teklif almak suretiyle ihale edilecek işlerde, idareler, iş kaleminin adını, yapım şartlarını, ölçü yeri ve şeklini, birimini, birim fiyata dahil ve hariç unsurları ihtilafa meydan vermeyecek biçimde teknik olarak açıklayan birim fiyat tarifleri hazırlar. …” kuralına yer verilmiştir.
Kamu İhale Genel Tebliği’nin “Sınır değer tespiti ve aşırı düşük teklifler” başlıklı 45. maddesinde, “… 45.1.4. İdare tarafından ihale dokümanı kapsamında; a) Teklif birim fiyatlı işlerde; her bir iş kaleminin yapım şartlarına, tarif ve içeriğine göre analizde yer almasını istediği “malzeme, işçilik, makine ve diğerleri (varsa; nakliyeler, inşaat yerindeki yükleme, boşaltma, yatay ve düşey taşımalar, zamlar vb.)” sadece girdi cinslerinin belirlendiği, analiz girdileri ile miktarlarının ve tutarlarının belirtilmediği,
b) Anahtar teslimi götürü bedel işlerde; iş kalemleri ve/veya iş gruplarının yapım şartlarına bağlı kalınarak, her iş kalemi/iş grubunun içeriğine göre analizde yer almasını istediği “malzeme, işçilik, makine ve diğerleri (varsa; nakliyeler, inşaat yerindeki yükleme, boşaltma, yatay ve düşey taşımalar, zamlar vb.)” sadece girdi cinslerinin belirlendiği, analiz girdileri ile miktarlarının ve tutarlarının belirtilmediği,
(Ek-Y.2)’de yer alan örneğe uygun analiz formatının isteklilere verilmesi, isteklilerin de tekliflerinin aşırı düşük olarak tespit edilerek kendilerinden açıklama istenmesi durumunda, yapacakları açıklamada sunacakları analizlerin verilen bu formata uygun olması gerekmektedir.
İdare tarafından bütün iş kalemleri/iş grupları için tek bir analiz formatı düzenlenebileceği gibi, iş kalemleri/iş gruplarının yapım şartlarına göre birden fazla analiz formatı da düzenlenebilir. Ancak bu durumda, idare ihale dokümanında hangi analiz formatının hangi iş kalemleri/iş grupları için kullanılacağını belirtmek zorundadır.
Kamu kurum ve kuruluşlarınca yayımlanmış birim fiyatlar ile uyumlu olmayan iş kalemleri (özel iş kalemleri) ile idarelerce tasarlanan ve birden fazla iş kalemini ihtiva eden iş kalemleri (paçal iş kalemi) için bu iş kalemlerinde bulunan analiz girdileri ve miktarlarının gösterildiği analiz formatlarının, ihale dokümanı kapsamında (Değişik ibare: 16/03/2019-30716 R.G./14.md.) veya aşırı düşük tekliflere yönelik açıklama istenmesine ilişkin yazı ekinde verilmesi gerekmektedir. Ancak idarece niteliği gereği analiz formatı hazırlanamayan iş kalemlerine ilişkin isteklilerin açıklamaları kapsamında analiz sunmalarına gerek olmayıp, anılan iş kalemlerine ilişkin açıklamalar 45.1.13 maddesi uyarınca yapılabilir. …” kuralı yer almıştır.
Aktarılan mevzuata göre ihaleyi gerçekleştiren idarelerce, ihale dokümanının oluşturulması sürecinde, yaklaşık maliyet çalışmaları kapsamında birim fiyat teklif almak suretiyle ihale edilecek işlerde, iş kaleminin adını, yapım şartlarını, ölçü yeri ve şeklini, birimini, birim fiyata dahil ve hariç unsurları ihtilafa meydan vermeyecek biçimde teknik olarak açıklayan birim fiyat tariflerinin hazırlanacağı, birim fiyat tariflerin ihale dokümanının bir parçası olduğu, kamu kurum ve kuruluşlarınca yayımlanmış birim fiyatlar ile uyumlu olmayan iş kalemleri (özel iş kalemleri) ile idarelerce tasarlanan ve birden fazla iş kalemini ihtiva eden iş kalemleri (paçal iş kalemi) için bu iş kalemlerinde bulunan analiz girdileri ve miktarlarının gösterildiği analiz formatlarının, ihale dokümanı kapsamında veya aşırı düşük tekliflere yönelik açıklama istenmesine ilişkin yazı ekinde verilmesi gerektiği anlaşılmaktadır.
Bu itibarla, davaya konu ihaleye ilişkin dokümanda birim fiyat tariflerinin yer aldığı, idarelerce tasarlanan ve birden fazla iş kalemini ihtiva eden iş kalemleri (paçal iş kalemi) için iş kaleminde bulunan analiz girdileri ve miktarlarının gösterildiği analiz formatlarının ise ihale dokümanı kapsamında yer alabileceği gibi, aşırı düşük teklif açıklaması istenmesine ilişkin yazı ekinde de isteklilere verilebileceği anlaşıldığından, itirazen şikâyet başvurusunun reddine dair Kurul kararında hukuka aykırılık, dava konusu işlemin iptaline yönelik Mahkeme kararında ise hukukî isabet bulunmamıştır.
2) Temyize konu İdare Mahkemesi kararının “İdare tarafından düzenlenen fiyat dışı unsurların ihale mevzuatına aykırılık teşkil ettiği ve yaklaşık maliyetteki birim bedelleri bilenler açısından bir avantaj sağlayabileceği” şeklindeki 2. iddia bakımından dava konusu Kurul kararının iptaline ilişkin kısmının incelenmesinden;
4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun “İhalelere yönelik başvurular” başlıklı 54. maddesinde, “İhale sürecindeki hukuka aykırı işlem veya eylemler nedeniyle bir hak kaybına veya zarara uğradığını veya zarara uğramasının muhtemel olduğunu iddia eden aday veya istekli ile istekli olabilecekler, bu Kanunda belirtilen şekil ve usul kurallarına uygun olmak şartıyla şikâyet ve itirazen şikâyet başvurusunda bulunabilirler. … Başvurular üzerine ihaleyi yapan idare veya Kurum tarafından gerekçeli olarak; … c) Başvurunun süre, usul ve şekil kurallarına uygun olmaması, usulüne uygun olarak sözleşme imzalanmış olması veya şikâyete konu işlemlerde hukuka aykırılığın tespit edilememesi veya itirazen şikâyet başvurusuna konu hususun Kurumun görev alanında bulunmaması hâllerinde başvurunun reddine karar verilir.”;
“İdareye şikâyet” başlıklı 55. maddesinde ise, “Şikâyet başvurusu, ihale sürecindeki işlem veya eylemlerin hukuka aykırılığı iddiasıyla bu işlem veya eylemlerin farkına varıldığı veya farkına varılmış olması gereken tarihi izleyen günden itibaren 21. maddenin (b) ve (c) bentlerine göre yapılan ihalelerde beş gün, diğer hâllerde ise on gün içinde ve sözleşmenin imzalanmasından önce, ihaleyi yapan idareye yapılır. İlanda yer alan hususlara yönelik başvuruların süresi ilk ilan tarihinden, ön yeterlik veya ihale dokümanının ilana yansımayan diğer hükümlerine yönelik başvuruların süresi ise dokümanın satın alındığı tarihte başlar. İlan, ön yeterlik veya ihale dokümanına ilişkin şikâyetler birinci fıkradaki süreleri aşmamak üzere en geç ihale veya son başvuru tarihinden üç iş günü öncesine kadar yapılabilir. …” kuralı bulunmaktadır.
İhalelere Yönelik Başvurular Hakkında Yönetmelik’in “Başvuru süreleri” başlıklı 6. maddesinde, “(1) İdareye şikâyet süresi; ihale sürecindeki şikâyete konu işlem veya eylemlerin farkına varıldığı veya farkına varılmış olması gerektiği tarihi izleyen günden itibaren Kanun’un 21. maddesinin birinci fıkrasının (b) ve (c) bentlerine göre yapılan ihalelere yönelik başvurularda beş gün, diğer hallerde on gündür. (2) Ancak, ilan ile ön yeterlik veya ihale dokümanına yönelik şikâyetler, birinci fıkradaki süreleri aşmamak kaydıyla başvuru veya teklif sunulmadan önce en geç ihale veya son başvuru tarihinden üç iş günü öncesine kadar yapılabilir. …”;
“Sürelerle ilgili genel esaslar” başlıklı 7. maddesinde ise, “(1) Süreler; a) İlana yönelik başvurularda ilk ilan tarihini, b) Ön yeterlik veya ihale dokümanının ilana yansımayan hükümleri için dokümanın EKAP üzerinden e-imza kullanılarak indirildiği tarihi, zeyilnameye yönelik başvurularda ise zeyilnamenin bildirildiği tarihi, … izleyen günden itibaren başlar. …” kuralı yer almıştır.
İhaleye ait İhale İlanı’nın 5. maddesinde ekonomik açıdan en avantajlı teklifin, fiyatla birlikte fiyat dışı unsurlar da dikkate alınarak belirleneceği belirtilerek değerlendirmenin nasıl yapılacağı açıklanmış; aynı düzenlemeye İdari Şartname’nin 35. maddesinde de yer verilmiştir.
Aktarılan mevzuata göre, ihale ilanında yer alan hususlara yönelik başvuruların süresinin ilk ilan tarihinden, ön yeterlik veya ihale dokümanının ilana yansımayan diğer hükümlerine yönelik başvuruların süresinin ise dokümanın satın alındığı tarihte başlayacağı ve şikâyetlerin, bu tarihlerden başlamak üzere 4734 sayılı Kanun’un 21. maddenin (b) ve (c) bentlerine göre yapılan ihalelerde beş gün, diğer hâllerde ise on günü aşmamak üzere en geç ihale veya son başvuru tarihinden üç iş günü öncesine kadar yapılabileceği anlaşılmaktadır.
Bu itibarla, davacı tarafından itirazen şikâyet başvurusuna konu edilen fiyat dışı unsurlara ilişkin belirlemenin ihale ilanında ve İdari Şartname’de aynı şekilde yer aldığı, dolayısıyla davacı tarafından ihale ilanının yayımlandığı 29/04/2022 tarihinden itibaren 10 günlük süre içerisinde idareye şikâyet başvurusunda bulunulması gerektiği, ancak bu süre geçtikten sonra şikâyet başvurusunda bulunulduğu anlaşıldığından, başvurunun süre yönünden reddine dair Kurul kararında hukuka aykırılık, dava konusu işlemin iptaline yönelik Mahkeme kararında ise hukukî isabet bulunmamıştır.

KARAR SONUCU :
Açıklanan nedenlerle;
1. Davalının temyiz isteminin kabulüne;
2. 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesi uyarınca … İdare Mahkemesi’nin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararının BOZULMASINA,
3. DAVANIN REDDİNE,
4. Ayrıntısı aşağıda gösterilen …-TL ilk derece yargılama giderinin davacı üzerinde bırakılmasına,
5. …-TL temyiz yargılama gideri ile Avukatlık Asgari Ücret Tarifesi uyarınca …-TL vekâlet ücretinin davacıdan alınarak davalı idareye verilmesine,
6. Posta giderleri avansından artan tutar ile istemi hâlinde kullanılmayan …-TL yürütmeyi durdurma harcının davalı idareye iadesine,
7. Dosyanın anılan Mahkeme’ye gönderilmesine,
8. 2577 sayılı Kanun’un 20/A maddesinin ikinci fıkrasının (i) bendi uyarınca kesin olarak (karar düzeltme yolu kapalı olmak üzere), 09/01/2023 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.