Danıştay Kararı 13. Daire 2018/3953 E. 2019/337 K. 12.02.2019 T.

Danıştay 13. Daire Başkanlığı         2018/3953 E.  ,  2019/337 K.
T.C.
D A N I Ş T A Y
ONÜÇÜNCÜ DAİRE
Esas No:2018/3953
Karar No:2019/337

TEMYİZ EDEN (DAVACI) : …A.Ş.
VEKİLİ : Av. …

KARŞI TARAF (DAVALI) : Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü – Yücetepe /ANKARA
VEKİLİ : …

İSTEMİN KONUSU : …İdare Mahkemesi’nin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararının temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir.

YARGILAMA SÜRECİ :
Dava konusu istem: Davacı tarafından, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 3. maddesi kapsamında 20/07/2018 tarihinde yapılan 2018/311044 ihale kayıt numaralı “…’te Bulunan Anıt Eserlerin Taşıma ve Koruma Yapımı 4. Etap ihalesi” kesinleşen ihale kararının bildirimine ilişkin … tarih ve …sayılı davalı idare işleminin hukuka aykırı olduğundan bahisle iptali istenilmiştir.

İlk Derece Mahkemesi kararının özeti: …İdare Mahkemesi’nce verilen kararda; dava dosyasının ve Mahkemelerinin E:… sayılı dosyasının birlikte incelenmesinden, bakılan davada iptali istenilen işlemin, E:… sayılı dosyada da iptalinin istenildiği, her iki davanın da tarafları, konusu ve sebebinin aynı olduğu anlaşıldığından, derdestlik nedeniyle sonradan açılan bakılan davanın esasının incelenme olanağı bulunmadığı sonucuna varılmıştır.
Belirtilen gerekçelerle davanın derdestlik nedeniyle incelenmeksizin reddine karar verilmiştir.

TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Davacı tarafından, bakılmakta olan dava ile E:… sayılı dava dosyasının dava sebeplerinin farklı olduğu ve derdestlik durumunun bulunmadığı ileri sürülmektedir.

KARŞI TARAFIN SAVUNMASI : Davalı idare tarafından, aynı işlemin iki ayrı dava açılarak iptalinin istenemeyeceği ve İdare Mahkemesi kararının hukuka uygun olduğu belirtilerek istemin reddi gerektiği savunulmuştur.

DANIŞTAY TETKİK HÂKİMİ …’İN DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin reddi ile usul ve yasaya uygun olan İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA

Karar veren Danıştay Onüçüncü Dairesi’nce, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra, dosya tekemmül ettiğinden yürütmenin durdurulması istemi hakkında ayrıca bir karar verilmeksizin işin gereği görüşüldü:

HUKUKİ DEĞERLENDİRME :
İdare ve vergi mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı hâlinde mümkündür.
Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.

KARAR SONUCU:
Açıklanan nedenlerle;
1. Davacının temyiz isteminin reddine,
2. Davanın yukarıda özetlenen gerekçeyle incelenmeksizin reddi yolundaki …İdare Mahkemesi’nin … tarih ve E:…, K:…sayılı temyize konu kararında, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde sayılan bozma nedenlerinden hiçbirisi bulunmadığından anılan Mahkeme kararının ONANMASINA,
3. Temyiz giderlerinin istemde bulunan üzerinde bırakılmasına,
4. Posta giderleri avansından artan tutarın davacıya iadesine,
5. Kullanılmayan …-TL yürütmeyi durdurma harcının istemi hâlinde davacıya iadesine,
6. Dosyanın anılan Mahkeme’ye gönderilmesine,
7. 2577 sayılı Kanun’un 20/A maddesinin ikinci fıkrasının (i) bendi uyarınca kesin olarak (karar düzeltme yolu kapalı olmak üzere), 12/02/2019 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.