Danıştay Kararı 13. Daire 2018/247 E. 2018/663 K. 22.02.2018 T.

Danıştay 13. Daire Başkanlığı         2018/247 E.  ,  2018/663 K.
T.C.
D A N I Ş T A Y
ONÜÇÜNCÜ DAİRE
Esas No:2018/247
Karar No:2018/663

Temyiz İsteminde Bulunan (Davacı): … Doğal Kaynaklar İnşaat Sanayi ve Ticaret Ltd. Şti.
Vekili: Av. …
Karşı Taraf (Davalı): Kamu İhale Kurumu
Vekili: Av. …

İstemin Özeti: …. İdare Mahkemesi’nin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararının; 2918 sayılı Kanuna göre damperli kamyon cinsi araçlar için azami yüklü ağırlığın 32 ton olarak belirlendiği, damperli kamyonların kendi ağırlıklarının ise en az 12 ton olduğu, idari şartnamede yer alan “en az 25 ton kapasiteli” damperli kamyon ifadesinin kamyonların azami yüklü ağırlığını ifade ettiği ileri sürülerek bozulması istenilmektedir.

Savunmanın Özeti: Temyiz isteminin reddi ile usul ve yasaya uygun olan İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği savunulmaktadır.

Danıştay Tetkik Hâkimi …’in Düşüncesi: Temyiz isteminin reddi ile Mahkeme kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA

Karar veren Danıştay Onüçüncü Dairesi’nce, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra, dosya tekemmül ettiğinden yürütmenin durdurulması istemi hakkında ayrıca bir karar verilmeksizin işin gereği görüşüldü:
Dava; Karayolları Genel Müdürlüğü … Bölge Müdürlüğü tarafından 17.03.2017 tarihinde açık ihale usulü ile yapılan 2017/62201 ihale kayıt numaralı “Karayolları … Bölge Müdürlüğü Tesisleri Sahasında 965-03, 36-25 ve 36-26 Kontrol Kesim No’lu Yollar Üzerindeki Kavşak, Refüjlerde Peyzaj Düzenlemesi ve Iğdır 184. Şube Şefliğine Bağlı Yollar Üzerindeki Kavşak, Refüjlerdeki Peyzaj Alanları Bakımı” ihalesine ilişkin olarak itirazen şikâyet başvurusu üzerine alınan ihalenin iptaline ilişkin, 17.05.2017 tarih ve … sayılı kararın iptali istemiyle açılmış; İdare Mahkemesi’nce; İdari Şartnamenin 7.5.2. maddesinde damperli kamyona ilişkin olarak “en az 25 ton kapasiteli” olma şartının açıkça düzenlendiği, ihale dokümanın bu haliyle kesinleştiği, bu durumda araç ruhsatında belirtilen “azami yüklü ağırlık”tan “kamyonun kendi ağırlığı” çıkarılınca aracın yük taşıma kapasitesine ulaşıldığı, ihale üzerinde bırakılan isteklinin sunduğu damperli kamyon ruhsatları incelendiğinde araçların yük taşıma kapasitesinin “en az 25 ton” olma şartını karşılamadığı görüldüğünden davacının teklifinin değerlendirme dışı bırakılması gerektiği öte yandan ihaleye teklif veren diğer isteklilerin sunduğu damperli kamyonlara ait araç ruhsatlarında yazılı azami yüklü ağırlıktan kamyonun kendi ağırlığı çıkarıldığında “en az 25 ton kapasiteli” olma şartı karşılanmadığından diğer isteklilerinin tekliflerinin de değerlendirme dışı bırakılması gerektiği, ihalede geçerli teklif kalmadığı anlaşıldığından, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 54. maddesinin 11. fıkrasının (a) bendi gereğince ihalenin iptaline ilişkin dava konusu kararda hukuka aykırılık bulunmadığı gerekçesiyle davanın reddine karar verilmiş, bu karar davacı şirket tarafından temyiz edilmiştir.
Davanın yukarıda özetlenen gerekçeyle reddi yolundaki temyize konu …. İdare Mahkemesi’nin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararında, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde sayılan bozma nedenlerinden hiçbirisi bulunmadığından, temyiz istemi yerinde görülmeyerek anılan Mahkeme kararının ONANMASINA; temyiz giderlerinin istemde bulunan üzerinde bırakılmasına, posta giderleri avansından artan tutarın davacıya iadesine, kullanılmayan …-TL yürütmeyi durdurma harcının istemi hâlinde davacıya iadesine, dosyanın anılan Mahkeme’ye gönderilmesine, 2577 sayılı Kanun’un 20/A maddesinin ikinci fıkrasının (i) bendi uyarınca kesin olarak (karar düzeltme yolu kapalı olmak üzere), 22.02.2018 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.