Danıştay 13. Daire Başkanlığı 2017/2179 E. , 2018/121 K.
T.C.
D A N I Ş T A Y
ONÜÇÜNCÜ DAİRE
Esas No:2017/2179
Karar No:2018/121
Temyiz İsteminde Bulunanlar : 1- (Davalı) Kamu İhale Kurumu
Vekili : …
2- (Davalı Yanında Müdahil)
…
Vekili : …
Karşı Taraf (Davacı) : …
Vekili : …
İstemin Özeti : … İdare Mahkemesi’nin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararının; personel çalıştırılmasına dayalı olmayan hizmet alım ihalelerinde sınır değerin, yaklaşık maliyet doğru hesaplandığı ölçüde tespit edilebileceği, dosyada ihalede gizliliğin ihlal edildiğine yönelik herhangi bir bilgi ya da belgenin yer almadığı, ileri sürülerek bozulması istenilmektedir.
Savunmanın Özeti : İhalenin personel çalıştırılmasına dayalı olmayan bir hizmet alım ihalesi olduğu, bu tür ihalelerde sınır değere eşit ya da çok yakın teklif verilemeyeceği, ihalede gizliliğin ihlal edildiği, temyiz isteminin reddi ile usul ve yasaya uygun olan İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği savunulmaktadır
Danıştay Tetkik Hâkimi … ‘in Düşüncesi : Temyiz isteminin reddi ile Mahkeme kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.
TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Danıştay Onüçüncü Dairesi’nce, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra, dosya tekemmül ettiğinden yürütmenin durdurulması istemi hakkında ayrıca bir karar verilmeksizin işin gereği görüşüldü:
Dava; … Büyükşehir Belediyesi Avrupa Yakası Yol Bakım ve Onarım Müdürlüğü tarafından, … ihale kayıt numarası ile 11.10.2016 tarihinde açık ihale usulü ile yapılan “…” ihalesine ilişkin olarak – tarafından yapılan itirazen şikâyet başvurusunun reddine ilişkin Kamu İhale Kurulunun 07.12.2016 tarih ve … sayılı kararının iptali istemiyle açılmış; İdare Mahkemesi’nce; ihaleye 6 isteklinin katıldığı, 18.10.2016 tarihli ihale komisyonu kararında sınır değerin altında geçerli teklif olmadığından idare tarafından aşırı düşük teklif sorgulaması yapılmadığı ve ihalenin …-TL teklif veren … İnş. San. ve Tic. Ltd. Şti.-… İnş. San. ve Tic. A.Ş.- … İş Ortaklığı üzerinde bırakılmasına karar verildiği, bahse konu ihaleye ait sınır değerin …-TL olduğu, ihale üzerinde bırakılan isteklinin teklifi ile sınır değer arasında yalnızca …-TL’lik bir fark olduğu, idari ve teknik şartname incelendiğinde söz konusu işin personel çalıştırılmasına dayalı olmayan hizmet alımı olduğu ve birbirinden farklı nitelikte birçok maliyet kaleminden oluştuğunun görüldüğü, uyuşmazlığa konu ihalenin personel çalıştırılmasına dayalı bir hizmet alımı olmaması nedeniyle sınır değerin yaklaşık maliyetin 1,30’a bölünerek rahatlıkla hesaplanabildiği, yine aynı gün yarımşar saat ara ile yapılan ihalelerde de benzer şekilde, ihale üzerinde bırakılan isteklilere ait teklif bedellerinin ihalenin sınır değerine çok yakın olması hususları birlikte değerlendirildiğinde, uyuşmazlık konusu ihalenin 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 5. maddesindeki temel ilkelerden gizlilik ve güvenirlik ilkelerine uygun olarak gerçekleştirilmediği anlaşıldığından, ihalenin iptal edilmesi talebiyle yapılan itirazen şikâyet başvurusunun reddine ilişkin Kurul kararında hukuka uygunluk bulunmadığı gerekçesiyle dava konusu işlemin iptaline karar verilmiş, bu karar davalı idare ve müdahil tarafından temyiz edilmiştir.
Dava konusu işlemin yukarıda özetlenen gerekçeyle iptali yolundaki temyize konu … İdare Mahkemesi’nin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararında, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde sayılan bozma nedenlerinden hiçbirisi bulunmadığından, temyiz istemleri yerinde görülmeyerek anılan Mahkeme kararının ONANMASINA; temyiz giderlerinin istemde bulunanlar üzerinde bırakılmasına, posta giderleri avansından artan tutarın davalı idareye iadesine, kullanılmayan …-TL yürütmeyi durdurma harcının istemi hâlinde davalı idareye iadesine, dosyanın anılan Mahkeme’ye gönderilmesine, 2577 sayılı Kanun’un 20/A maddesinin ikinci fıkrasının (i) bendi uyarınca kesin olarak (karar düzeltme yolu kapalı olmak üzere), 10.01.2018 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.