Danıştay Kararı 13. Daire 2016/3096 E. 2019/352 K. 12.02.2019 T.

Danıştay 13. Daire Başkanlığı         2016/3096 E.  ,  2019/352 K.
T.C.
D A N I Ş T A Y
ONÜÇÜNCÜ DAİRE
Esas No:2016/3096
Karar No:2019/352

TEMYİZ EDEN (DAVACI): …
VEKİLİ : …
KARŞI TARAF (DAVALI): …

İSTEMİN KONUSU : … İdare Mahkemesi’nin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararının temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir.

YARGILAMA SÜRECİ :
Dava konusu istem: Davacı tarafından, 03/11/2015 tarihli taşıma sözleşmesinin sonlandırılmasına ilişkin 09/11/2015 tarih ve … sayılı davalı idare işleminin iptali istenilmiştir.
İlk Derece Mahkemesi kararının özeti: … İdare Mahkemesi’nce; idarenin kamu gücüne dayanan, re’sen ve tek yanlı olarak tesis edilen işlemlerin yargısal denetiminin idare hukuku kuralları çerçevesinde idarı yargı yerlerinin görevinde olduğu, idare ile kurulan özel hukuk ilişkisi çerçevesinde sözleşme imzalandıktan sonra tarafların iradeleri ile ortaya çıkan ve sözleşmenin uygulanmasından kaynaklanan uyuşmazlıkların çözümünün adli yargının görevine girdiği, sözleşmenin imzalanmasından sonraki aşamada sözleşmenin 28. maddesinden dolayı sözleşmenin feshi şeklinde ortaya çıkan dava konusu uyuşmazlığın görümü ve çözümünün adli yargının görevine girdiği sonucuna varılmıştır.
Belirtilen gerekçelerle davanın görev yönünden reddine karar verilmiştir.

TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Davacı tarafından, sözleşmenin uygulanmasından kaynaklanan bir uyuşmazlığın söz konusu olmadığı, taşıma işine ilişkin ihalenin tümüyle iptaline karar verildiği, ihalenin iptaline yönelik kararın sözleşme dışı nedenlere dayalı olarak alındığı, idarenin üstün yetki ve ayrıcalıklarına dayalı olarak gerçekleştirilen dava konusu işlemin iptaline ilişkin uyuşmazlığı idari yargıda çözüme kavuşturulması gerektiği ileri sürülmektedir.

KARŞI TARAFIN SAVUNMASI : Savunma verilmemiştir.

DANIŞTAY TETKİK HÂKİMİ … ‘NUN DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin reddi ile usul ve yasaya uygun olan İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Danıştay Onüçüncü Dairesi’nce, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:
HUKUKİ DEĞERLENDİRME :
İdare ve vergi mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı hâlinde mümkündür.
Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.

KARAR SONUCU:
Açıklanan nedenlerle;
1. Davacının temyiz isteminin reddine,
2. Yukarıda özetlenen gerekçeyle davanın görev yönünden reddi yolundaki … İdare Mahkemesi’nin … tarih ve E:…, K:… sayılı temyize konu kararında, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde sayılan bozma nedenlerinden hiçbirisi bulunmadığından anılan Mahkeme kararının ONANMASINA,
3. Temyiz giderlerinin istemde bulunan üzerinde bırakılmasına,
4. Posta giderleri avansından artan tutarın davacıya iadesine,
5. Dosyanın anılan Mahkeme’ye gönderilmesine,
6. Bu kararın tebliğ tarihini izleyen 15 (on beş) gün içerisinde kararın düzeltilmesi yolu açık olmak üzere, 12/02/2019 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.