Danıştay Kararı 13. Daire 2015/667 E. 2020/3681 K. 16.12.2020 T.

Danıştay 13. Daire Başkanlığı         2015/667 E.  ,  2020/3681 K.
T.C.
D A N I Ş T A Y
ONÜÇÜNCÜ DAİRE
Esas No:2015/667
Karar No:2020/3681

TEMYİZ EDEN (DAVACI) : … Petrol Ürünleri Madeni Yağ Taşımacılık Otomotiv Turizm İnşaat Sanayi Dış Ticaret Ltd. Şti.

VEKİLİ : Av. …

KARŞI TARAF (DAVALI) : … Valiliği

İSTEMİN KONUSU : … İdare Mahkemesi’nin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararının temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir.

YARGILAMA SÜRECİ :
Dava konusu istem: … Mah. …Yolu … km No:… … adresinde bulunan davacıya … numaralı bayilik lisansına konu akaryakıt istasyonunun mühürlenerek kapatılmasına ilişkin … Emniyet Müdürlüğü’nün 24/04/2013 tarihli işleminin iptali istenilmiştir.
İlk Derece Mahkemesi kararının özeti: … İdare Mahkemesi’nce verilen kararda; 22/04/2013 tarihinde yapılan aramada, projede bulunmayan 5 adet gizli yer altı tankı ve bunlarla irtibatı sağlayan boru ve düzeneklerin bulunduğunun tespit edilmesi üzerine istasyonun 24/04/2013 tarihinde mühürlendiği; dosyada yer alan bilgi ve belgeler incelendiğinde, istasyonda vaziyet planı ve projede bulunmayan 5 adet gizli yer altı tankı ve bunlarla irtibatı sağlayan boru ve düzeneklerin bulunduğunun sabit olduğu; bu durumda, dava konusu işlemde hukuka aykırılık bulunmadığı sonucuna varılmıştır.
Belirtilen gerekçelerle dava konusu işlem hukuka uygun bulunarak davanın reddine karar verilmiştir.

TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Davacı tarafından, denetimden 2 ay önce faaliyete başlandığı, tank ve düzenekle ilgililerinin bulunmadığı, nitekim söz konusu tankların boş olduğu, 5015 sayılı Kanun’a aykırı olan hususları gidermek için anılan Kanun kapsamında kendilerine 15 günlük süre verilmesi gerektiği, kusurları bulunmadığından istasyonun süresiz mühürlenmesinin cezaların şahsiliği ilkesine aykırı olduğu ileri sürülmektedir.

KARŞI TARAFIN SAVUNMASI : Davalı idare tarafından, İdare Mahkemesi kararının hukuka uygun olduğu belirtilerek istemin reddi gerektiği savunulmuştur.

DANIŞTAY TETKİK HÂKİMİ …’NIN DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin reddi ile İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Danıştay Onüçüncü Dairesi’nce, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:

HUKUKİ DEĞERLENDİRME :
İdare ve vergi mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı hâlinde mümkündür.
Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.

KARAR SONUCU :
Açıklanan nedenlerle;
1. Davacının temyiz isteminin reddine,
2. Davanın reddi yolundaki … İdare Mahkemesi’nin … tarih ve E:…, K:… sayılı temyize konu kararında, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde sayılan bozma nedenlerinden hiçbirisi bulunmadığından anılan Mahkeme kararının ONANMASINA,
3. Temyiz giderlerinin istemde bulunan üzerinde bırakılmasına,
4. Dosyanın anılan Mahkeme’ye gönderilmesine,
5. 2577 sayılı Kanun’un Geçici 8. maddesi uyarınca, bu kararın tebliğ tarihini izleyen 15 (on beş) gün içerisinde kararın düzeltilmesi yolu açık olmak üzere, 16/12/2020 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.