Danıştay Kararı 13. Daire 2015/4553 E. 2020/3671 K. 15.12.2020 T.

Danıştay 13. Daire Başkanlığı         2015/4553 E.  ,  2020/3671 K.
T.C.
D A N I Ş T A Y
ONÜÇÜNCÜ DAİRE
Esas No:2015/4553
Karar No:2020/3671

TEMYİZ EDEN (DAVACI) : … Grup Özel Güvenlik Hizmetleri A.Ş.
VEKİLİ : Av. …

KARŞI TARAF (DAVALI) : … Kurumu
VEKİLİ : Av. …

İSTEMİN_KONUSU : … İdare Mahkemesi’nin … tarih ve E:., K:… sayılı kararının temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir.

YARGILAMA SÜRECİ :
Dava konusu istem: Eyüp Belediye Başkanlığı Destek Hizmetleri Müdürlüğü’nce 29/12/2014 tarihinde açık ihale usulüyle gerçekleştirilen “Eyüp Belediye Başkanlığı ve Bağlı Birimlere 01/01/2015 – 31/12/2017 Tarihleri Arasında 36 Ay Süreli Özel Güvenlik Hizmet Alımı” ihalesine ilişkin olarak davacı şirket tarafından yapılan itirazen şikâyet başvurusunun reddine dair Kamu İhale Kurulu’nun 04/03/2015 tarih ve 2015/UH.1-744 sayılı kararının iptali ve ihalenin ekonomik açıdan en avantajlı teklifi sunan şirketleri üzerinde bırakılmasına karar verilmesi istenilmiştir.

İlk Derece Mahkemesi kararının özeti: … İdare Mahkemesi’nce verilen kararda; uyuşmazlığa konu ihalede davacı şirket tarafından, 1 adet X Ray cihazının kendi malı olduğuna dair noter tespit tutanağı ya da yeminli mali müşavir raporu veya serbest muhasebeci mali müşavir raporu sunulmadığı, sunulan faturanın ise bu belgeler arasında bulunduğunun kabulüne imkân bulunmadığı, itirazen şikâyet başvurusunun reddine ilişkin kararda hukuka aykırılık bulunmadığı; öte yandan, idari yargı mercilerinden idari eylem ve işlem niteliğinde karar verilmesi talep edilemeyeceğinden, davacının “ihalenin ekonomik açıdan en avantajlı teklifi sunan şirketleri üzerinde bırakılmasına karar verilmesi” şeklindeki isteminin karşılanmasına hukuken olanak bulunmadığı sonucuna varılmıştır.
Belirtilen gerekçelerle dava konusu işlem hukuka uygun bulunarak davanın reddine karar verilmiştir.

TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Davacı tarafından, söz konusu eksikliğin ihalenin esaslı unsurlarına ilişkin olmadığı ve sonradan giderilmesinin mümkün olduğu ileri sürülmektedir.

KARŞI TARAFIN SAVUNMASI : Davalı idare tarafından, temyize konu Mahkeme kararının hukuka uygun olduğu belirtilerek istemin reddi gerektiği savunulmuştur.

DANIŞTAY TETKİK HÂKİMİ …’İN DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin reddi ile usul ve yasaya uygun olan İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Danıştay Onüçüncü Dairesi’nce, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:

HUKUKİ DEĞERLENDİRME :
İdare ve vergi mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı hâlinde mümkündür.
Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.

KARAR SONUCU:
Açıklanan nedenlerle;
1. Davacının temyiz isteminin reddine,
2. Davanın yukarıda özetlenen gerekçeyle reddi yolundaki … İdare Mahkemesi’nin … tarih ve E:…, K:… sayılı temyize konu kararında, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde sayılan bozma nedenlerinden hiçbirisi bulunmadığından anılan Mahkeme kararının ONANMASINA,
3. Temyiz giderlerinin istemde bulunan üzerinde bırakılmasına,
4. Posta giderleri avansından artan tutarın davacıya iadesine,
5. Dosyanın anılan Mahkeme’ye gönderilmesine,
6. 2577 sayılı Kanun’un 20/A maddesinin ikinci fıkrasının (i) bendi uyarınca kesin olarak (karar düzeltme yolu kapalı olmak üzere), 15/12/2020 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.