Danıştay Kararı 13. Daire 2013/402 E. 2019/1395 K. 30.04.2019 T.

Danıştay 13. Daire Başkanlığı         2013/402 E.  ,  2019/1395 K.
T.C.
D A N I Ş T A Y
ONÜÇÜNCÜ DAİRE
Esas No:2013/402
Karar No:2019/1395

TEMYİZ EDEN (DAVALI) : …
VEKİLİ : …
KARŞI TARAF (DAVACILAR) :1- …
2- …
3- …
4- …
VEKİLİ : …
İSTEMİN KONUSU : … İdare Mahkemesi’nin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararının temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir.

YARGILAMA SÜRECİ :
Dava konusu istem: Davacıların 5.000,00 m²’lik hissesine malik oldukları, … İli, … İlçesi, … Mevkii, … pafta, … kadastral parsel sayılı 20.000,00 m² alanlı taşınmazda yapılan imar uygulaması sonrası oluşan ve belediye adına tescil ettirilen 4.693,75 m² alanlı … ada, … parsel sayılı taşınmazın 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu’nun 36. maddesi uyarınca (P.İ.A) Prestij İmar Planı ile …’a ihale edilmesine ilişkin … Belediye Meclisi’nin … tarihli ve … sayılı kararı, … tarih ve … sayılı Encümen kararı ve … tarihli ve … sayılı Encümen kararının iptali istenilmiştir.
İlk Derece Mahkemesi kararının özeti: … İdare Mahkemesi’nce verilen kararda; imar uygulaması neticesinde belediye adına tescil edilen taşınmaz belediye meclisince ihale yoluyla satışa çıkarılmış ise de imar uygulamasına ilişkin … tarih ve … sayılı belediye encümeni kararına karşı açılan davada, … İdare Mahkemesi’nin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararı ile imar uygulamasına ilişkin işlemin iptal edildiği, bu nedenle hukuka aykırı imar uygulaması sonucu belediye adına tescil edilen taşınmazın satışına ilişkin ihale işlemlerinde hukuka uygunluk bulunmadığı gerekçesiyle iptaline karar verilmiştir.
TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Davalı idare tarafından, davanın süresi içinde açılmadığı, imar uygulamasına ilişkin işlemin henüz kesinleşmeden davanın esası hakkında karar verilmesinin hukuka aykırı olduğu ileri sürülmektedir.
KARŞI TARAFIN SAVUNMASI : Davacılar tarafından savunma verilmemiştir.
DANIŞTAY TETKİK HÂKİMİ … ‘NİN DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin reddi ile usul ve yasaya uygun olan İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Danıştay Onüçüncü Dairesi’nce, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:
HUKUKİ DEĞERLENDİRME :
İdare ve vergi mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı hâlinde mümkündür.
Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.

KARAR SONUCU :
Açıklanan nedenlerle;
1. Davalının temyiz isteminin reddine,
2. Dava konusu işlemin yukarıda özetlenen gerekçeyle iptali yolundaki … İdare Mahkemesi’nin … tarih ve E:…, K:… sayılı temyize konu kararında, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde sayılan bozma nedenlerinden hiçbirisi bulunmadığından anılan Mahkeme kararının ONANMASINA,
3. Temyiz giderlerinin istemde bulunan üzerinde bırakılmasına,
4. Posta giderleri avansından artan tutarın taraflara iadesine,
5. Dosyanın anılan Mahkeme’ye gönderilmesine,
6. 2577 sayılı Kanun’un 20/A maddesinin ikinci fıkrasının (i) bendi uyarınca kesin olarak (karar düzeltme yolu kapalı olmak üzere), 30/04/2019 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.