Danıştay Kararı 13. Daire 2013/3326 E. 2018/3209 K. 15.11.2018 T.

Danıştay 13. Daire Başkanlığı         2013/3326 E.  ,  2018/3209 K.
T.C.
D A N I Ş T A Y
ONÜÇÜNCÜ DAİRE
Esas No:2013/3326
Karar No:2018/3209

TEMYİZ EDEN (DAVACI) :
VEKİLİ : …
KARŞI TARAF (DAVALI) : …
VEKİLİ : …
İSTEMİN KONUSU : …. İdare Mahkemesi’nin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararının temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir.

YARGILAMA SÜRECİ :
Dava konusu istem: … Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından 10/04/2012 tarihinde açık ihale usulü ile yapılan “… Limanı Ana Mendirek Onarımı ve İkmal İnşaatı” ihalesine ilişkin olarak davacının yaptığı itirazen şikayet başvurusunun reddine ilişkin Kamu İhale Kurulunun 29/08/2012 tarih ve 2012/UY/.II-… sayılı kararının iptali ile bu işlem nedeniyle uğranıldığı ileri sürülen 500.000,00-TL maddi tazminatın ödenmesine karar verilmesi istenilmiştir.
İlk Derece Mahkemesi kararının özeti: … İdare Mahkemesi’nce; davacının yaptığı itirazen şikayet başvurusunun Kamu İhale Kurulu’nun 29/08/2012 tarih ve 2012/UY/.II-… sayılı kararı ile 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 54. maddesinin 10/c bendi uyarınca reddedildiği, kararın tebliğine ilişkin tebliğ mazbatasının incelenmesinden bizzat davacıya 14/09/2012 tarihinde tebliğ edildiği, bu karara karşı tebliğ tarihi olan 14/09/2012 tarihini izleyen günden itibaren 60 gün içerisinde dava açılması gerektiği, bu süre geçirildikten sonra 19/11/2012 tarihinde açılan davanın süre aşımı nedeniyle esasının incelenmesine olanak bulunmadığı gerekçesiyle davanın süre aşımı nedeniyle reddine karar verilmiştir.

TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Davacı tarafından, davanın yasal dava açma süresi içinde açıldığı ileri sürülmektedir.
KARŞI TARAFIN SAVUNMASI : Davalı idare tarafından, davanın süresinde açılmadığı belirtilerek istemin reddi gerektiği savunulmuştur.
DANIŞTAY TETKİK HÂKİMİ … ‘NİN DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin reddi ile usul ve yasaya uygun olan İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Danıştay Onüçüncü Dairesi’nce, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:

HUKUKİ DEĞERLENDİRME :
İdare ve vergi mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı hâlinde mümkündür.
Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.

KARAR SONUCU:
Açıklanan nedenlerle;
1. Davacının temyiz isteminin reddine,
2. Davanın yukarıda özetlenen gerekçeyle süre aşımı nedeniyle reddi yolundaki … İdare Mahkemesi’nin … tarih ve E:…, K:… sayılı temyize konu kararında, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde sayılan bozma nedenlerinden hiçbirisi bulunmadığından anılan Mahkeme kararının ONANMASINA,
3. Temyiz giderlerinin istemde bulunan üzerinde bırakılmasına,
4. Posta giderleri avansından artan tutarın davacıya iadesine,
5. Dosyanın anılan Mahkeme’ye gönderilmesine,
6. 2577 sayılı Kanun’un 20/A maddesinin ikinci fıkrasının (i) bendi uyarınca kesin olarak (karar düzeltme yolu kapalı olmak üzere), 15/11/2018 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.