Danıştay 13. Daire Başkanlığı 2012/1316 E. , 2017/4426 K.
T.C.
D A N I Ş T A Y
ONÜÇÜNCÜ DAİRE
Esas No:2012/1316
Karar No:2017/4426
Temyiz İsteminde Bulunan (Davacı): … İnşaat Ltd. Şti.
Vekilleri : Av. …- Av. …
Karşı Taraf (Davalı) : Kamu İhale Kurumu
Vekili : Av. …
İstemin Özeti : …. İdare Mahkemesi’nin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararının; bir veya birden fazla isteklinin mevzuata aykırı bir şekilde değerlendirme dışı bırakılması nedeniyle sınır değerin mevzuata uygun olarak belirlenmediği, Kamu İhale Kurulu tarafından düzeltici işlem belirlenmesine karar verilmesi gerekirken, itirazen şikâyet başvurusunun reddinin hukuka ve mevzuata uygun olmadığı ileri sürülerek bozulması istenilmektedir.
Savunmanın Özeti : Temyiz isteminin reddi ile usul ve yasaya uygun olan İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği savunulmaktadır.
Danıştay Tetkik Hâkimi …’in Düşüncesi : Temyiz isteminin reddi ile Mahkeme kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.
TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Danıştay Onüçüncü Dairesi’nce, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra işin gereği görüşüldü:
Dava; …Konut İnşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş. tarafından 28.02.2011 tarihinde açık ihale usulü ile gerçekleştirilen “… Konutları İnşaatı” ihalesine ilişkin olarak davacı şirketin yaptığı itirazen şikâyet başvurusunun reddine dair Kamu İhale Kurulunun 30.05.2011 tarih ve 2011/UY.III-1751 sayılı kararının iptali istemiyle açılmış, İdare Mahkemesi’nce; uyuşmazlık konusu ihaleye ilişkin olarak davacı tarafından; sınır değerin idarece yanlış hesaplandığı ve bu nedenle teklifinin aşırı düşük olmadığı gerekçesi ile yapılan itirazen şikâyet başvurusunun reddi üzerine görülmekte olan davanın açıldığı, her ne kadar davacı tarafından, …İnş. San. Tarım ve Hayvancılık Tic. A.Ş. ve YP İnş. A.Ş. iş ortaklığının değerlendirme dışı bırakılmasının hukuka aykırı olduğu ileri sürülerek bu bağlamda sınır değerin tespitinin de doğru olmadığı ifade edilmekte ise de; anılan iş ortaklığının taahhütnamesinin usule uygun olmadığı, bu gerekçe ile değerlendirme dışı bırakılması yerinde olduğu gibi, bazı tekliflerin değerlendirme dışı bırakılması sonrasında geçerli tekliflerin baz alınması suretiyle sınır değerin belirlenmesinde ve bu bağlamda yine sınır değerin altında kalan davacı şirketten açıklama istenilmesinde herhangi bir yanlışlık bulunmadığı, dava konusu işlemde hukuka ve mevzuata aykırılık görülmediği gerekçesiyle davanın reddine karar verilmiş, bu karar davacı tarafından temyiz edilmiştir.
Davanın yukarıda özetlenen gerekçeyle reddi yolundaki temyize konu …. İdare Mahkemesi’nin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararında, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde sayılan bozma nedenlerinden hiçbirisi bulunmadığından, temyiz istemi yerinde görülmeyerek anılan Mahkeme kararının ONANMASINA; temyiz giderlerinin istemde bulunan üzerinde bırakılmasına, posta giderleri avansından artan tutarın davacıya iadesine, dosyanın anılan Mahkeme’ye gönderilmesine, 2577 sayılı Kanun’un 20/A maddesinin ikinci fıkrasının (i) bendi uyarınca kesin olarak (karar düzeltme yolu kapalı olmak üzere), 28.12.2017 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.