Danıştay Kararı 13. Daire 2007/15642 E. 2009/5593 K. – T.

13. Daire         2007/15642 E.  ,  2009/5593 K.
T.C.
D A N I Ş T A Y
ONÜÇÜNCÜ DAİRE
Esas No : 2007/15642
Karar No: 2009/5593

Temyiz Eden (Davacı) : …
Vekili : …
Karşı Taraf (Davalı) : Radyo ve Televizyon Üst Kurulu
Vekili : …
İstemin Özeti : … İdare Mahkemesi’nin … tarihli, E:…, K:… sayılı kararının; 3984 sayılı Kanun’un Ek 4. maddesinde yayın lisansı, yayın istasyonu ve şebekelerinin devrinin mümkün olduğunun açıkça belirtildiği, yayın izninin devrini talep eden davacının, Özel Radyo ve Televizyon Kuruluşları İdari ve Mali Şartlar Yönetmeliği’nin 10. maddesinde öngörülen yükümlülükleri yerine getirdiği, idare tarafından devreden şirketten gerekli belgelerin istenilmediği, yayın izninin hacizli olması nedeniyle yayın izni devrinin engellenemeyeceği, haciz tarihinin 19.12.2003 tarihli sözleşmeden sonra olduğu, yayın izninin haczinin de zaten mümkün olmadığı, idarenin devir konusunda idarenin takdir hakkının bulunmadığı, idare tarafından çıkarılan Yönetmelikle Yasa’da öngörülmeyen şartların getirelemeyeceği, idarenin görevinin devrin uygun yapılıp yapılmadığını kontrol etmekten ibaret olduğu ileri sürülerek bozulması istenilmektedir.
Savunmanın Özeti:Temyiz isteminin reddi gerektiği savunulmaktadır.
Danıştay Tetkik Hâkimi …’ın Düşüncesi: Temyiz isteminin reddi ile mahkeme kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.
Danıştay Savcısı …’un Düşüncesi: İdare ve vergi mahkemelerince verilen kararların temyizen incelenerek bozulabilmesi için, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanununun 49 uncu maddesinin birinci fıkrasında belirtilen nedenlerin bulunması gerekmektedir.
Temyiz dilekçesinde öne sürülen hususlar, söz konusu maddede yazılı nedenlerden hiçbirisine uymadığından, istemin reddi ile temyiz edilen Mahkeme kararının onanmasının uygun olacağı düşünülmektedir.
TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Danıştay Onüçüncü Dairesi’nce Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra işin gereği görüşüldü:
Dava, … A.Ş. ‘nin uydu, kablo ve karasal yayın haklarının davacı şirkete devri ile ilgili sözleşmenin Radyo Televizyon Üst Kurulu tarafından değerlendirmeye alınarak devre izin verilmesi isteğinin reddine ilişkin Radyo Televizyon Üst Kurulu İzinler ve Tahsisler Dairesi Başkanlığı’nın … tarih ve … sayılı işleminin iptali istemiyle açılmış; İdare Mahkemesince, davacı şirket ile … A.Ş. arasında … A.Ş.’nin Radyo ve Televizyon Üst Kurulu nezdinde sahip olduğu ulusal TV yayını ile ilgili uydu ortamından yayın ve kablolu yayın lisans hakları ile karasal ulusal TV yayını iznine ilişkin haklarının … Noterliğince düzenlenen ve onaylanan … tarih ve … sayılı devir sözleşmesi ile davacı şirket tarafından devralındığı, söz konusu devre ilişkin sözleşmenin tescili istemiyle devralan ve devreden şirketler tarafından davalı idareye başvurulduğu, anılan başvurunun, “1-Devreden … A.Ş.’nin … A.Ş.’ye olan borcundan dolayı Üst Kurul nezdindeki doğmuş veya doğacak olan her türlü hesap hak ve alacakları ile lisans yayın izni ve benzeri hakedişlerine konulan haczin kaldırıldığına ilişkin belgenin, 2-12.10.2003 tarih ve 25257 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Yönetmelik değişikliğinin 5. maddesi uyarınca, a) Mali yükümlüklerle ilgili Üst Kuruldan alacağı ilişiksizlik belgesinin, b) Her türlü vergi borcu ile Sosyal Sigortalar Kurumu ve Esnaf ve Sanatkarlar ve Diğer Bağımsız Çalışanlar Sosyal Sigortalar Kurumu prim borcu olmadığına ilişkin ilgili kurumlardan alacağı belgelerin, c) Haberle ilgili birimlerinde çalışanların listesinin, 3-Devirle ilgili yetkili organlarca alınmış kararın, gönderilmesi gerektiği”nden bahisle reddedildiği, davanın anılan kararın iptali istemine ilişkin olduğu, olayda, davalı idare tarafından devreden ve devralan şirketlerden ibrazı istenen belgelerin eksiksiz olarak verilmediğinin dava dosyasından anlaşıldığı, bu nedenle davacı şirket ile … A.Ş. arasında imzalanan devir sözleşmesinin davalı idarece tescil edilmesi istemiyle yapılan başvurunun reddine ilişkin işlemde mevzuata aykırılık bulunmadığı, öte yandan; davacı şirket tarafından, sözü edilen belgelerin eksikliği kabul edilmekle birlikte tamamlanması istenen belgeler arasında kendileri tarafından verilmesi gereken herhangi bir belgenin bulunmadığı, bu konuda kendilerinden istenen tüm belgeleri tamamladıkları ileri sürülmüş ise de; Yönetmelikte, devreden ve devralan kuruluşlarca sunulması gereken belgelerin tamamının sunulmasından sonra davalı idare tarafından devre izin verilebileceği belirtildiğinden, başka bir deyişle sadece devralan kuruluş tarafından Yönetmelikte öngörülen belgelerin verilmesi mevzuata göre yeterli olmadığından davacı şirketin bu iddiasına itibar edilmediği belirtilerek dava konusu işlemin hukuka uygun olduğu gerekçesiyle davanın reddine karar verilmiş, bu karar davacı vekili tarafından temyiz edilmiştir.
Davanın yukarıda özetlenen gerekçeyle reddi yolundaki temyize konu … İdare Mahkemesi’nin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararında, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49.maddesinin 1.fıkrasında sayılan bozma nedenlerinden hiçbirisi bulunmadığından, bozma istemi yerinde görülmeyerek anılan Mahkeme kararının onanmasına, dosyanın adı geçen Mahkemeye gönderilmesine 21.05.2009 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.