Danıştay Kararı 12. Daire 2020/4720 E. 2023/288 K. 07.02.2023 T.

Danıştay 12. Daire Başkanlığı         2020/4720 E.  ,  2023/288 K.
T.C.
D A N I Ş T A Y
ONİKİNCİ DAİRE
Esas No : 2020/4720
Karar No : 2023/288

DAVACI : … Sendikası
VEKİLİ : Av. …

DAVALI : … Bakanlığı
VEKİLİ : …

DAVANIN KONUSU : 04/03/2020 tarih ve 31058 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak 01/04/2020 tarihinde yürürlüğe giren Sağlık Bakanlığına Bağlı Sağlık Tesislerinde Görevli Personele Ek Ödeme Yapılmasına Dair Yönetmeliğin, 06/09/2020 tarih ve 31236 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Sağlık Bakanlığına Bağlı Sağlık Tesislerinde Görevli Personele Ek Ödeme Yapılmasına Dair Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelikle değiştirilen 4. maddesinin birinci fıkrasının (u) bendi ile aynı Yönetmeliğe eklenen Geçici 2. maddenin iptali istenilmektedir.

DAVACININ İDDİALARI : Yapılan değişiklikle, Yönetmeliğin 4. maddesinin birinci fıkrasının (u) bendindeki mesai içi çalışılmayan günler tanımına, ‘’Bakanlıkça ilan edilmiş bulaşıcı ve salgın hastalığa yakalanan’’ ibaresinin eklendiği, böylece bu günlerin de çalışılmayan gün olarak kabulüyle sağlık çalışanlarının ücretlerinin azaltıldığı, hastanelere müracaat halinde, hastaların bir bulaşıcı veya salgın hastalığa yakalandıkları bilgisine sahip olup olmama durumuna bakılmaksızın, başvuru yerinde görevli sağlık personelinin, ilk müdahale sonrasında gerekli tedaviyi devam ettirdiği ya da ilgili sağlık kuruluşuna sevki sağladıkları, bu sebeple salgın sürecinde her türlü hastayla görevin gereği olarak karşılaşılmasına rağmen, Yönetmelik ile hastane ve hastane içindeki birimlerde yeni ayrımlar yapılarak, personel arasında hak ihlaline sebebiyet verildiği, pandemi hastanesi olarak kabul edilen hastanelerin içinde dahi söz konusu Yönetmelik değişikliğine istinaden aranılan vasıfları taşımayan birçok hastanenin bulunduğu, düzenleyici işlemin aynı zamanda şekil, sebep, konu ve amaç yönlerinden de hukuka aykırı olduğu, yine Geçici 2. madde kapsamındaki düzenlemeyle, sağlık personeline 04/03/2020 tarihli Yönetmelik ile verilen hakkın, 06/09/2020 tarihli değişiklikle, 01/08/2020 tarihinden itibaren geri alındığı, bu durumun Anayasa ile güvence altına alınan hakların ihlaline yol açtığı ileri sürülmektedir.

DAVALI İDARENİN SAVUNMASI : Yönetmeliğin 4. maddesinin birinci fıkrasının (u) bendinde yapılan değişiklik yönünden; COVID-19 pandemi süreci de dikkate alınarak resmi tatil günleri, nöbet izinleri ile görevi sırasında veya görevinden dolayı Bakanlıkça ilan edilmiş bulaşıcı ve salgın hastalığa yakalananların da bu durumlarını sağlık raporuyla belgelendirmesi ve başhekimin onaylaması halinde kullandıkları hastalık izin süreleri hariç olmak üzere tüm çalışılmayan günlerinin istisna kapsamına alındığı, Bakanlıkça ilan edilmiş bulaşıcı ve salgın hastalığa yakalananlar da, kullandıkları hastalık izin süreleri hariç tutulmak üzere bu sürelerde çalışmış kabul edilerek, personel lehine bir düzenleme yapıldığı, personele Yönetmelik uyarınca yapılan ek ödeme hesabına ilişkin kriterler arasında, mesai içi aktif çalışılan gün katsayısının da bulunduğu, bu durumda, ek ödemesi aktif çalışma gün katsayısı esas alınarak hesaplanan personel bakımından, çalışılmayan gün sayısının belirlenme şeklinin önem arz ettiği, dava konusu Yönetmelik hükmünden kaynaklı Bakanlıkça ilan edilmiş bulaşıcı ve salgın hastalığa yakalananların da hastalık izinleri haricinde çalışılmayan günlerinin çalışılmış sayılmasından kaynaklı mağduriyet söz konusu olmadığı gibi, bilakis çalışılmayan günlerin çalışılmış sayılması sebebiyle çalışılmayan gün sayısındaki azalma sebebiyle, bu durumdaki personelin ek ödemesinin hesaplanmasında azalmanın önüne geçilerek, mağduriyetin giderilmesinin hedeflendiği;
Yönetmeliğe eklenen Geçici 2. madde yönünden; Bakanlığa bağlı ikinci ve üçüncü basamak sağlık tesislerinde görevli personele mevzuat hükümlerinde yer verilen usul ve esaslar kapsamında yapılmakta olan ek ödemede, pandemi sürecine özgü olmak üzere Mart, Nisan ve Mayıs 2020 dönemlerine ilişkin olarak yapılan değişiklikten sonra, bu defa Eylül, Ekim ve Kasım 2020 dönemlerine ilişkin olarak değişikliğe gidilerek, Yönetmeliğe iptale konu düzenlemenin eklendiği, 24/09/2020 tarihli makam onayı ile de Yönetmeliğe istinaden Bakanlığa bağlı ikinci ve üçüncü basamak sağlık tesislerinde çalışan personele yapılacak döner sermaye ek ödemesinin ne şekilde hesaplanacağının belirlendiği, bu doğrultuda ‘’Covid-19 pandemisi nedeniyle sağlık tesislerinde ek ödeme yapılmasına ilişkin usul ve esaslar’’ konulu Genel Yazı’nın hazırlandığı, buna göre personele tavan ek ödeme oranında yapılacak ek ödemelerde 209 sayılı Sağlık Bakanlığına Bağlı Sağlık Kurumları ile Esenlendirme (Rehabilitasyon) Tesislerine Verilecek Döner Sermaye Hakkında Kanun’da belirtilen tavan oranları kullanılacak olup, bu ödemelerde tabip ve tabip dışı personelin pandemi kapsamında hizmet sunduğu birimler bakımından ayrım yapılmadığı, Covid-19 hastaları için ayrılmış alanlarda fiilen görev yapan tabiplere, fiilen bu alanlarda görev yaptıkları süreler için tavan ek ödeme tutarının %100’ü oranında, bu birimlerde fiilen görev yapmayanlar için de Genel Yazı ekinde yer alan tabloda belirlenen oranlarda ek ödeme hesaplandığı, tablodaki tavan ek ödeme katsayılarının, Yönetmeliğe ekli (2) sayılı listedeki kadro unvan katsayıları ile aynı doğrultuda belirlendiği, ana dal uzmanları için %42, temel tıp bilimleri uzmanları için de %23 tavan ek ödeme oranının öngörüldüğü, sağlık tesislerinin diğer alanlarında görev yapan sağlık personeli açısından da, 2020 yılı Ocak ayı ek ödeme dönemi net ek ödeme tutarları esas alınarak her bir unvana göre, ortalamanın altında kalmayacak şekilde ekli tabloda yer alan tavan ek ödeme oranlarının belirlendiği, davacının iddiasının aksine, geçici süreli pandemi koşullarında çalışan personelin motivasyonunu arttırmak ve bir nebze de olsa teşvik ve tatminine yönelik ek ödemesinde artışa gitme yönünde yapılan düzenlemenin, personelin kazanılmış hakkını engellemediği, ayrıca eşitlik ilkesinin ihlal edildiğine yönelik iddiaların da, dikkate alınamayacağı, sonuçta performansa dayalı ek ödeme uygulamasının; personelin unvanı, görevi, çalışma şartları ve süresi, hizmete katkısı, performansı gibi kriterler dikkate alınmak suretiyle teşvik uygulaması niteliğinde olduğu, aynı hizmet sınıfında yer almakla birlikte farklı görevler ifa eden, farklı çalışma koşullarına sahip olup daha yüksek mesleki sorumluluk ve risk altında bulunan, hizmete katkısı ve performansı farklı olan personele farklı oranlarda ek ödeme yapılması konusunda idarenin takdir yetkisi bulunduğundan, dava konusu düzenlemede üst hukuk normlarına aykırılık bulunmadığı savunulmuştur.

DANIŞTAY TETKİK HÂKİMİ : …
DÜŞÜNCESİ : Davaya konu Yönetmeliğin yürürlükten kaldırılmış olması nedeniyle iptali istenilen düzenlemeler yönünden karar verilmesine yer olmadığına karar verilmesi gerektiği düşünülmektedir.

DANIŞTAY SAVCISI : …
DÜŞÜNCESİ : Davacı … Sendikası vekili tarafından, 04/03/2020 tarih ve 31058 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak, 01/04/2020 tarihinden geçerli olmak üzere yürürlüğe giren Sağlık Bakanlığına Bağlı Sağlık Tesislerinde Görevli Personele Ek Ödeme Yapılmasına Dair Yönetmeliğin, 06/09/2020 tarih ve 31236 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Sağlık Bakanlığına Bağlı Sağlık Tesislerinde Görevli Personele Ek Ödeme Yapılmasına Dair Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelikle değiştirilen 4. maddesinin birinci fıkrasının (u) bendinde yer alan düzenlemenin ve aynı Yönetmelikle belirtilen Yönetmeliğe eklenen Geçici 2. maddenin iptaline karar verilmesi istenilmektedir.
209 sayılı Sağlık Bakanlığına Bağlı Sağlık Kurumları ile Esenlendirme (Rehabilitasyon) Tesislerine Verilecek Döner Sermaye Hakkında Kanun’un 5. (Değişik:11/10/2011-KHK-663/58 md.) maddesinin 1. fıkrasında,” (…) döner sermaye gelirlerinden, döner sermayeli sağlık kurum ve kuruluşlarında görev yapan memurlar ve sözleşmeli personel ile açıktan vekil olarak atananlara mesai içi veya mesai dışı ayrımı yapılmaksızın ek ödeme yapılabileceği, sağlık kurum ve kuruluşlarında Bakanlıkça belirlenen hizmet sunum şartları ve kriterleri de dikkate alınmak suretiyle, bu esas ve usullerinin bu maddede belirtilen unsurlarla personelin unvanı, görevi, çalışma şartları ve süresi, hizmete katkısı, performansı, tetkik, eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleri ile muayene, ameliyat, anestezi, girişimsel işlemler ve özellik arz eden riskli bölümlerde çalışma gibi unsurlar esas alınarak Maliye Bakanlığının uygun görüşü üzerine Sağlık Bakanlığınca çıkarılacak yönetmelikle belirlenir”, aynı maddenin 2. fıkrasında da; “Bakanlık merkez teşkilatı ile Türkiye Halk Sağlığı Kurumu (laboratuvarlar hariç) ve Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumunun merkez teşkilatında görev yapanlar dışındaki personele, (…) (1) döner sermaye gelirlerinden, Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumunun sağlık ve yardımcı sağlık hizmetleri ile teknik hizmetler sınıfı kadrolarına atanmış olup Kurumun analiz ve kontrol laboratuvarlarında fiilen görev yapan personele döner sermaye gelirlerinden dördüncü fıkra uyarınca Bakanlık döner sermaye hesabına aktarılan tutardan birinci fıkrada belirtilen esaslar çerçevesinde bir ayda yapılacak ek ödemenin tutarı, ilgili personelin bir ayda alacağı aylık (ek gösterge dâhil), yan ödeme ve her türlü tazminat (makam, temsil ve görev tazminatı ile yabancı dil tazminatı hariç) toplamının; eğitim görevlisi ile uzman tabip kadrosuna atanan profesör ve doçentlerde yüzde 800’ünü, uzman tabip ve tıpta uzmanlık mevzuatında belirtilen dallarda bu mevzuat hükümlerine göre uzman olanlar ile uzman diş tabiplerinde yüzde 700’ünü, pratisyen tabip ve diş tabipleri ile uzman eczacılarda yüzde 500’ünü, idarî sağlık müdür yardımcısı, idarî halk sağlığı müdür yardımcısı, hastane müdürü ve eczacılarda yüzde 250’sini, başhemşirelerde yüzde 200’ünü, diğer personelde ise yüzde 150’sini geçemez. (Ek cümle: 19/11/2014-6569/22 md.) Sağlık Bakanlığı tarafından, Maliye Bakanlığının onayı ile belirlenen özellikli tıbbi işlemler karşılığı yapılacak ek ödemelerde, yüzde 800 ve yüzde 700 oranları beş kat artırılarak uygulanır. İşin ve hizmetin özelliği dikkate alınarak yoğun bakım, doğumhane, yeni doğan, süt çocuğu, yanık, diyaliz, ameliyathane, enfeksiyon, özel bakım gerektiren ruh sağlığı, organ ve doku nakli, acil servis ve benzeri sağlık hizmetlerinde çalışan personel için yüzde 150 oranı, yüzde 200 olarak uygulanır. Nöbet hizmetleri hariç olmak üzere mesai saatleri dışında gelir getirici çalışmalarından doğan katkılarına karşılık olarak profesör, doçent ve eğitim görevlilerine bu fıkradaki oranların yüzde 50’sini, tabip, diş tabibi ve tıpta uzmanlık mevzuatına göre uzman olanlara bu fıkradaki oranların yüzde 30’unu, diğer personele yüzde 20’sini geçmeyecek şekilde ayrıca ek ödeme yapılır. Sözleşmeli olarak istihdam edilen personele yapılacak ek ödemenin tutarı ise, aynı birimde aynı unvanlı kadroda çalışan ve hizmet yılı aynı olan emsali personel esas alınarak belirlenir ve bunlara yapılacak ek ödeme hiçbir şekilde emsaline yapılabilecek ek ödeme üst sınırını geçemez. Bu fıkra uyarınca personele her ay yapılacak ek ödeme net tutarı, 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 9 uncu maddesi uyarınca kadro ve görev unvanı veya pozisyon unvanı itibarıyla belirlenmiş olan ek ödeme net tutarından az olamaz. Bu madde uyarınca yapılacak ödeme sigorta prim kesintisine tabi tutulmaz. ” hükmüne yer verilmiştir.
Döner sermayeden yapılan ek ödemeler, 657 sayılı Kanun kapsamında personele her ay düzenli olarak yapılması zorunlu, genel nitelikte ve bütçeden karşılanan mali haklardan olmayıp, bunlara ilişkin koruma tedbirlerinden farklı nitelik taşımaktadır. Bu ödemeler 209 sayılı Kanun kapsamında kurum ihtiyaçları karşılandıktan sonra personele, hizmet sunum şartları ve kriterleri de dikkate alınmak suretiyle, bu ödemenin oranı ile esas ve usûlleri; personelin unvanı, görevi, çalışma şartları ve süresi, hizmete katkısı, performansı, tetkik, eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleri ile muayene, ameliyat, anestezi, girişimsel işlemler ve özellik arz eden riskli bölümlerde çalışma gibi unsurlar gözetilerek aylık ya da sözleşme ücretlerine ilave olarak ödenebilen teşvik uygulaması niteliğinde yapılan bir ödemedir.
Anılan Yasa maddesi uyarınca Hazine ve Maliye Bakanlığının da uygun görüşü alınarak Sağlık Bakanlığına Bağlı Sağlık Tesislerinde Görevli Personele Ek Ödeme Yapılmasına Dair Yönetmelik hazırlanmış, 04/03/2020 tarih ve 31058 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak 01/04/2020 tarihinde yürürlüğe konulmuş olup, bu Yönetmeliğin, 06/09/2020 tarih ve 31236 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yayımı tarihinde yürürlüğe giren Sağlık Bakanlığına Bağlı Sağlık Tesislerinde Görevli Personele Ek Ödeme Yapılmasına Dair Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelikle değiştirilen 4. maddesinin birinci fıkrasının (u) bendinde “Mesai içi çalışılmayan günler: Resmî tatil günleri, nöbet izinleri ile görevi sırasında veya görevinden dolayı Bakanlıkça ilan edilmiş bulaşıcı ve salgın hastalığa yakalanan, kazaya, yaralanmaya veya saldırıya uğrayanların bu durumlarını sağlık raporuyla belgelendirmesi ve başhekimin onaylaması halinde kullandıkları hastalık izin süreleri hariç olmak üzere tüm çalışılmayan günleri,” kapsadığı belirtilmiştir.
Bu maddedeki düzenleme ile mesai içi çalışılmayan günlerin tanımı yapılırken mesai içi çalışılmayan günlere getirilen istisnalar da belirtilmiştir.
Davaya konu yönetmeliğin dayanağı olan yasa maddesi uyarınca yapılan düzenlemelere göre döner sermaye ödemelerinde ek ödemesi aktif çalışma gün katsayısı esas alınarak hesaplanan personel bakımından, Yönetmeliğin 4. maddesinin (u) bendinde, resmi tatil günleri, ile nöbet izinleri ile belirtilen durumlarda alınan ve başhekimce onaylanan raporlu sürelerde ilgili personelin çalışarak sağlık tesisine fiilen katkı sağlayan personel gibi değerlendirilmek suretiyle ek ödemeden yararlanmalarına olanak sağlanarak bu durumdaki personel lehine bir düzenleme yapıldığı, diğer taraftan söz konusu durumlar nedeniyle alınan raporların başhekim tarafından onaylanması hekim raporunun tıbbi açıdan içeriği, süresi veya geçerliliğine dair bir onay olmayıp, söz konusu raporun personelin görevinden dolayı veya görevi sırasında bir yaralanmaya, kazaya, saldırıya veya Bakanlıkça ilan edilmiş bulaşıcı ve salgın hastalığa yakalanması üzerine alındığının tespiti başka bir deyimle idari denetim niteliğinde bir onay olduğu anlaşıldığından dava konusu düzenlemede hukuka aykırılık görülmemiştir.
Aynı Yönetmeliğe eklenen davaya konu geçici 2. madde de, “1/8/2020 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere üç ay süreyle yer ve/veya personel yönünden kapsamı ve oranı Bakan tarafından belirlenmek kaydıyla, personele ek ödeme yapılabilir. Bu şekilde yapılacak ödeme tutarı toplamı mesai içi tavan ek ödeme tutarını geçemez.” şeklinde düzenleme yapılmıştır.
Bu madde ile belli tarihlerle sınırlı olarak, görev yapılan yer ve sağlık hizmetleri sınıfında görev yapan hekim ve diğer sağlık personeline mesai içi tavan ek ödeme tutarını geçmemek üzere oranı Sağlık Bakanınca belirlenecek tutarda ek ödeme yapılması öngörülmüştür.
Döner sermayeden yapılan ek ödemeler, 657 sayılı Kanun kapsamında personele her ay düzenli olarak yapılması zorunlu, genel nitelikte ve bütçeden karşılanan mali haklardan olmayıp, bunlara ilişkin koruma tedbirlerinden farklı nitelik taşımaktadır. Bu ödemeler 209 sayılı Kanun kapsamında kurum ihtiyaçları karşılandıktan sonra personele, hizmet sunum şartları ve kriterleri de dikkate alınmak suretiyle, bu ödemenin oranı ile esas ve usûlleri; personelin unvanı, görevi, çalışma şartları ve süresi, hizmete katkısı, performansı, tetkik, eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleri ile muayene, ameliyat, anestezi, girişimsel işlemler ve özellik arz eden riskli bölümlerde çalışma gibi unsurlar gözetilerek aylık ya da sözleşme ücretlerine ilave olarak ödenebilen teşvik uygulaması niteliğinde yapılan bir ödeme olup, aynı veya farklı hizmet sınıfında yer alıp farklı unvanlara sahip olan, aldığı eğitim ve mesleki birikimi, görev yeri, sorumluluğu, hizmete katkısı ve performansına göre personele farklı oranlarda ek ödeme yapılması konusunda idareye takdir yetkisi verilmiştir.
Dosyanın incelenmesinden, söz konusu Yönetmeliğin iptali istenilen geçici 2. maddesinin, pandemi sürecinde Covid-19 için ayrılmış olan poliklinik, servis, yoğun bakım, görüntüleme ve laboratuvarlar gibi yerlerde sunulan sağlık hizmetlerinin riski ve yoğunluğunun artması üzerine, sağlık çalışanlarının izinlerinin, tayin ve atamalarının askıya alındığı ve çalışma koşulları dikkate alındığında bu hassas dönemde buralarda özveriyle çalışan personelin motivasyonu, teşvikini
sağlamak amacıyla Covid-19 pandemisinden sonra davaya konu Yönetmeliğe eklendiği anlaşılmaktadır.
Söz konusu madde ile belli tarihlerle sınırlı olarak, görev yapılan yer ve sağlık personel yönünden mesai içi tavan ek ödeme tutarını geçmemek üzere oranı Sağlık Bakanınca belirlenecek tutarda ek ödeme yapılması öngörülmüştür.
Bu durumda pandemi sürecinde riski ve yoğunluğu artan sağlık hizmetlerinin aksamadan kesintisiz olarak yürütülmesini sağlamak için yapıldığı anlaşılan düzenlemenin, takdir yetkisi kapsamında kamu yararı ve hizmet gerekleri dikkate alınarak ek ödeme sisteminin amacına uygun olarak yapıldığı sonucuna ulaşıldığından iptali istenilen bu madde de hukuka aykırılık görülmemiştir.
Belirtilen nedenlerle davanın reddi gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Danıştay Onikinci Dairesince, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:

MADDİ OLAY VE HUKUKİ SÜREÇ :
04/03/2020 tarih ve 31058 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak 01/04/2020 tarihinde yürürlüğe giren Sağlık Bakanlığına Bağlı Sağlık Tesislerinde Görevli Personele Ek Ödeme Yapılmasına Dair Yönetmeliğin, 06/09/2020 tarih ve 31236 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Sağlık Bakanlığına Bağlı Sağlık Tesislerinde Görevli Personele Ek Ödeme Yapılmasına Dair Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelikle değiştirilen 4. maddesinin birinci fıkrasının (u) bendi ile aynı Yönetmeliğe eklenen Geçici 2. maddenin iptali istemiyle bakılan dava açılmıştır.

HUKUKİ DEĞERLENDİRME:
Dava konusu 04/03/2020 tarih ve 31058 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak 01/04/2020 tarihinde yürürlüğe giren Sağlık Bakanlığına Bağlı Sağlık Tesislerinde Görevli Personele Ek Ödeme Yapılmasına Dair Yönetmelik, 12/08/2022 tarih ve 31921 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak 01/07/2022 tarihinden geçerli olmak üzere yayım tarihinde yürürlüğe giren Sağlık Bakanlığı Ek Ödeme Yönetmeliğinin 16. maddesi ile yürürlükten kaldırılmış olduğundan, anılan Yönetmeliğin 06/09/2020 tarih ve 31236 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Sağlık Bakanlığına Bağlı Sağlık Tesislerinde Görevli Personele Ek Ödeme Yapılmasına Dair Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelikle değiştirilen 4. maddesinin birinci fıkrasının (u) bendi ile aynı Yönetmeliğe eklenen Geçici 2. maddenin iptali istemi yönünden karar verilmesine yer bulunmamaktadır.

KARAR SONUCU :
Açıklanan nedenlerle;
1. Sağlık Bakanlığına Bağlı Sağlık Tesislerinde Görevli Personele Ek Ödeme Yapılmasına Dair Yönetmeliğin, 06/09/2020 tarih ve 31236 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Sağlık Bakanlığına Bağlı Sağlık Tesislerinde Görevli Personele Ek Ödeme Yapılmasına Dair Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelikle değiştirilen 4. maddesinin birinci fıkrasının (u) bendi ile aynı Yönetmeliğe eklenen Geçici 2. maddenin iptali istemleri yönünden KARAR VERİLMESİNE YER OLMADIĞINA,
2. Ayrıntısı aşağıda gösterilen toplam …-TL yargılama gideri ile karar tarihinde yürürlükte bulunan Avukatlık Asgari Ücret Tarifesi uyarınca takdir edilen … -TL vekâlet ücretinin davalı idareden alınarak davacıya verilmesine,
3. Posta gideri avansından artan tutarın kararın kesinleşmesinden sonra davacıya iadesine,
4. Bu kararın tebliğ tarihini izleyen 30 gün içerisinde Danıştay İdari Dava Daireleri Kuruluna temyiz yolu açık olmak üzere, 07/02/2023 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.