Danıştay Kararı 12. Daire 2018/5087 E. 2020/3716 K. 12.11.2020 T.

Danıştay 12. Daire Başkanlığı         2018/5087 E.  ,  2020/3716 K.
T.C.
D A N I Ş T A Y
ONİKİNCİ DAİRE
Esas No : 2018/5087
Karar No : 2020/3716

TEMYİZ EDEN (DAVACI) : …

KARŞI TARAF (DAVALI) : … Başkanlığı – …
VEKİLİ : Av. …

İSTEMİN KONUSU : … İdare Mahkemesinin … tarih ve E: … , K: … sayılı kararının temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir.

YARGILAMA SÜRECİ :
Dava konusu istem: … Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü’nde bütçe dairesi başkanı olarak görev yapmakta iken bu kadronun 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile 5436 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun uyarınca kapatılması üzerine … Defterdar Yardımcılığı kadrosuna atanan davacı tarafından, bütçe dairesi başkanlığı yaptığından bahisle daha önce uygulanmasına karar verilen 3600 ek göstergenin geri alınmasına ilişkin işlemin iptaline karar verilmesi istenilmiştir.

İlk Derece Mahkemesi kararının özeti: … İdare Mahkemesince, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’na ekli (II) sayılı Cetvelde “bütçe dairesi başkanı” kadro unvanına yer verilmediği dikkate alındığında davacıya önceden ifa ettiği “bütçe dairesi başkanı” kadro unvanı nedeniyle 3600 ek gösterge rakamının uygulanamayacağı sonucuna varıldığından, dava konusu işlemde hukuka aykırılık görülmediği gerekçesiyle davanın reddine karar verilmiştir.

TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Davacı tarafından, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Bütçe Dairesi Başkanlığı kaldırılmış olup, 5436 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun’un 13/e maddesi ile Genel Müdürlük Daire Başkanı olan Bütçe Daire Başkanlarının diğer Daire Başkanlarından bir farkı olmadığı, bu nedenle özlük haklarının korunmasına yönelik düzenleme yapıldığı, Bütçe Dairesi Başkanlarının diğer Daire Başkanları gibi makam tazminatı almalarına yönelik düzenleme yapıldığı, İdare Mahkemesi kararının eşitlik ilkesine aykırı olduğu, kararın bozulması gerektiği ileri sürülmektedir.

KARŞI TARAFIN SAVUNMASI : Davalı idare tarafından, savunma verilmemiştir.

DANIŞTAY TETKİK HÂKİMİ : …

DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin reddi ile usul ve yasaya uygun olan İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA

Karar veren Danıştay Onikinci Dairesince, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:

HUKUKİ DEĞERLENDİRME:
İdare ve vergi mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı hâlinde mümkündür.
Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.

KARAR SONUCU:
Açıklanan nedenlerle;
1. Davacının temyiz isteminin reddine,
2. Davanın yukarıda özetlenen gerekçeyle reddi yolundaki … İdare Mahkemesinin … tarih ve E: … , K: … sayılı temyize konu kararının ONANMASINA,
3. Temyiz giderlerinin istemde bulunan üzerinde bırakılmasına,
4. Dosyanın anılan Mahkemeye gönderilmesine,
5. 2577 sayılı Kanun’un (Geçici 8. maddesi uyarınca uygulanmasına devam edilen) 54. maddesinin birinci fıkrası uyarınca bu kararın tebliğ tarihini izleyen günden itibaren 15 (onbeş) gün içinde karar düzeltme yolu açık olmak üzere 12/11/2020 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.