Danıştay Kararı 12. Daire 2018/2933 E. 2020/4956 K. 30.12.2020 T.

Danıştay 12. Daire Başkanlığı         2018/2933 E.  ,  2020/4956 K.
T.C.
D A N I Ş T A Y
ONİKİNCİ DAİRE
Esas No : 2018/2933
Karar No : 2020/4956

DAVACI : … Sendikası

VEKİLİ : Av. …

DAVALI : … Bakanlığı

VEKİLİ : Hukuk Müşaviri Av. …
Hukuk Müşaviri …

DAVANIN KONUSU : Davacı Sendika tarafından, Sağlık Bakanlığı Yönetim Hizmetleri Genel Müdürlüğünün “Zam ve Tazminatlar Hk.” konulu … tarih ve … sayılı Yazısının iptaline karar verilmesi istenilmektedir.

DAVACININ İDDİALARI : Davacı Sendika tarafından, Sağlık Hizmetleri ve Yardımcı Sağlık Hizmetleri Sınıfının kimleri kapsadığının 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 36. maddesinde belirtildiği, bu sınıfa atanılabilecek mesleki bir üst öğrenimi bitiren personelin, pozisyon ve görev ayrımı yapılmaksızın intibaklarının yapılarak, 17/04/2006 tarih ve 2006/10344 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı eki Devlet Memurlarına Ödenecek Zam ve Tazminatlara İlişkin Karar’ın 4. maddesinin birinci fıkrasının (e) bendi uyarınca zam ve tazminatlardan yararlandırılması gerektiği, Maliye Bakanlığı Bütçe ve Kontrol Hizmetleri Genel Müdürlüğünün … tarih ve … sayılı yazısında; belirtilen sınıfta görev yapan personelin bitirdiği üst öğrenimin anılan sınıfa dahil kadrolara atanılabilecek mesleki sağlığa ilişkin herhangi bir üst öğrenim olması halinde, kadro göreviyle ilgili olması, kurumun görev alanıyla ilgili olması veya mevcut mesleki öğrenimin program ve bölüm bazında devamı mahiyetinde bir üst öğrenim olması şartlarının aranmayacağı, 2006/10344 sayılı Kararın 4. maddesinin birinci fıkrasının (e) bendi uyarınca bitirilen üst öğrenim için öngörülen zam ve tazminatın ödenebileceğinin belirtildiği, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun 43/b maddesi uyarınca bölümlerin üst öğrenim olarak tespitinde Yükseköğretim Kurulunun düzenleme yapmaya yetkili olduğu; ancak, davalı idarece Yükseköğretim Kurulu kararıyla mesleki sağlığa ilişkin bir üst öğrenim olduğu kabul edilen bölümlerin Sağlık Hizmetleri ve Yardımcı Sağlık Hizmetleri Sınıfı için mesleki üst öğrenim sayılmamasına karar verildiği; nitekim Yükseköğretim Kurulu tarafından, İtfaiyecilik ve Yangın Güvenliği Programının 05/03/2012 tarihinde, Kimya Bölümünün 19/06/2008 ve 25/11/2009 tarihlerinde, Laboratuvar Programının 23/08/2010 tarihinde, Büro Yönetimi ve Sekreterlik Programının 25/11/2009 ve 03/09/2010 tarihlerinde, sağlık çalışanları için mesleki bir üst öğrenim sayılmasına karar verildiği, söz konusu programlara ilişkin sağlık çalışanlarının intibaklarının yapıldığı, bitirilen bölümlerin üst öğrenim sayılıp sayılmadığı hususunda tereddüt oluşması halinde Yükseköğretim Kurulundan görüş alınması gerektiği, idare tarafından dava konusu işlemle daha önce üst öğrenim sayılan bölümlerin üst öğrenim sayılmaması suretiyle hukuk güvenliğine aykırı işlem tesis edildiği, Danıştay Beşinci Dairesinin 14/03/2006 tarih ve E:2003/3647, K:2006/1140 sayılı kararında, idareye karşı haklı beklentinin; idarenin uzun süren bir uygulamasına güvenilmek suretiyle ortaya çıktığı ve bu durumun idarenin iş ve işlemlerinden kaynaklandığının belirtildiği, idareye güven ve kazanılmış hakkın korunması ilkelerine aykırı işlem tesis edildiği, Danıştay Onuncu Dairesinin 18/05/2005 tarih ve E:2003/4745, K:2005/2591 sayılı kararında; Danıştay İçtihatları Birleştirme Kurulunun 22/12/1973 tarih ve E:1968/8, K:1973/14 sayılı kararına atıf yapılmak suretiyle, davacının elde ettiği hakkın, hukuka uygun olarak kabul edilmiş bir hak olduğunun kabulü ile kazanılmış hak ve idari istikrar ilkesi uyarınca korunması gerektiği yönünde karar verildiği, Danıştay kararlarına rağmen aksi yönde tesis edilen dava konusu işlemin hukuka aykırı olduğu, mesleki bir üst öğrenimi bitirenlerin intibaklarının yapılmamasının ise, Anayasa’nın 42. maddesinde yer alan eğitim ve öğretim hakkı ve ödevine ilişkin ilkeyle sağlanması istenilen toplumsal yarara aykırı olduğu gibi, Anayasa’nın 49. maddesinde yer alan Devletin çalışanı koruma ilkesine de aykırı olduğu, kaldı ki, iptali istenilen düzenlemenin yalnızca iç hukuk normlarına değil, uluslararası sözleşmelere de aykırılık teşkil ettiği ve ayrıca Uluslararası Çalışma Örgütünün (İLO) 111 sayılı Ayrımcılık (İş ve Meslek) Sözleşmesinin 2. maddesinde, iş ve meslek edindirmede ve meslekte tabi olunacak muamelede eşitliği geliştirmeyi hedef tutan bir milli politika tespit edileceği ve Birleşmiş Milletler Ekonomik, Sosyal ve Kültürel Haklar Uluslararası Sözleşmesinin 7. maddesinde eşit ilerleme fırsatı tanınacağının belirtildiği, aynı Sözleşmenin 13. maddesinde de benzer düzenlemenin bulunduğu ileri sürülmektedir.

DAVALININ SAVUNMASI : Davalı idare tarafından, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 36. maddesinin birinci fıkrasının (III.) bendinde Sağlık Hizmetleri ve Yardımcı Sağlık Hizmetleri Sınıfının tanımlandığı; aynı Kanun’un “Zam ve Tazminatlar” başlıklı 152. maddesinin, (II) Tazminatlar bölümünde, Devlet memurlarına ödenecek tazminatların belirtildiği, (III) Ortak Hükümler bölümünde de, zam ve tazminatların hangi işi yapanlara ve hangi görevlerde bulunanlara ödeneceği ve miktarı ile ödeme usul ve esaslarının tespiti yönünden Bakanlar Kuruluna yetki verildiği, verilen yetkiye istinaden kabul edilen ve 2015 yılında da uygulanmasına devam olunan 17/04/2006 tarih ve 2006/10344 sayılı Devlet Memurlarına Ödenecek Zam ve Tazminatlara İlişkin Kararın yürürlüğe konulduğu, anılan Karar’ın 13. maddesinde verilen yetkiye istinaden Maliye Bakanlığı’nca 11/05/2006 tarih ve 160 Seri Nolu Devlet Memurları Kanunu Genel Tebliğinin yayımlandığı, tebliğin “Uygulamaya ilişkin ortak açıklamalar” başlıklı (E) maddesinin 3. bendinde, Sağlık ve Teknik Hizmetler Sınıfında yer alan personelin bitirdiği öğrenimin mesleki bir üst öğrenim olup olmadığı hususunun Yükseköğretim Kurulu kararları uyarınca tespit edileceğinin belirtildiği, uygulamadaki tereddütlerin giderilmesi amacıyla Maliye Bakanlığı’nca verilen görüşte personelin sınıfına dahil kadrolara atanılabilecek bir üst öğrenimi bitirmeleri halinde zam ve tazminatların ödenebileceğinin belirtildiği, teşkilatlardan gelen görüş talepleri üzerine Devlet Personel Başkanlığı ve Yükseköğretim Kurulu Başkanlığından görüş talebinde bulunulduğu, Devlet Personel Başkanlığının 28/10/2014 tarihli yazısında; İtfaiyecilik ve Yangın Güvenliği programından mezun olanların “tekniker”, Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama programından mezun olanların “meslek elemanı” unvanını kullanabilecekleri, Şubat 2012 tarihli Yükseköğretim Kurulu kararıyla İtfaiyecilik ve Yangın Güvenliği programının acil tıp teknisyenliğinin mesleki üst öğrenimi olduğuna karar verildiği, 657 sayılı Kanun’un 152. maddesinin (II) Tazminatlar bölümünün A- Özel Hizmet Tazminatında yer alan (b) ve (c) bentlerinde sayılan personelin görevleriyle ilgili mesleki bir üst öğrenimi bitirmeleri gerektiği, işgal ettikleri sınıfa atanılabilecek ancak bulundukları kadrolarıyla ilgili olmayan bir mesleki üst öğrenimi bitirenlerin ise, üst öğrenime ait zam ve tazminatlardan yararlanma imkânının bulunmadığı; bu çerçevede, “tekniker ve meslek elemanı” unvanını haiz olanların Sağlık Hizmetleri ve Yardımcı Sağlık Hizmetleri Sınıfında istihdamına olanak bulunmadığının bildirildiği, Devlet Personel Başkanlığının 17/08/2012 tarihli yazısında; Karadeniz Teknik Üniversitesi, Maçka Meslek Yüksekokulu, Laboratuvar bölümü önlisans programı mezunlarının Sağlık Hizmetleri ve Yardımcı Sağlık Hizmetleri sınıfında yer alan sağlık teknikeri unvanlı kadroya atanamayacağının bildirildiği, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nın 19/02/2015 tarihli yazısında; İtfaiyecilik ve Yangın Güvenliği Programı ile Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Teknikeri programının Sağlık Hizmetleri Sınıfı için bir üst öğrenim olmadığına karar verildiği, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının 05/08/2014 tarihli yazısında ise; Kimya ve Kimyasal İşleme Teknolojileri Bölümü, Biyokimya Teknikerliği Önlisans programı mezunlarının “tekniker” unvanını kullanmasının uygun görüldüğünün bildirildiği, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nın 19/02/2012 tarihli yazısında; Büro Yönetimi Programı ve Sosyal Hizmet ve Danışmanlık Programından mezun olanların “meslek elemanı” unvanını kullanabileceklerinin belirtildiği, uygulamadaki tereddütlerin giderilmesi amacıyla dava konusu Yazının tesis edildiği savunulmuştur.

DANIŞTAY TETKİK HÂKİMİ : …

DÜŞÜNCESİ : Sağlık Hizmetleri Sınıfında görev yapan personele, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 152. maddesinde düzenlenen zam (yan ödeme) ve özel hizmet tazminatının bitirdikleri üst öğrenime göre ödenebilmesi için, mezun olunan yüksek öğrenimin bulundukları hizmet sınıflarına atanabilecek nitelikte mesleki sağlığa ilişkin bir üst öğrenim olması gerekmektedir.
Dairemizin 25/06/2020 tarih ve E:2018/2933 sayılı ara kararına istinaden Yükseköğretim Kurulu Başkanlığınca verilen … tarih ve E…. sayılı cevabın ve dosya kapsamının birlikte değerlendirilmesinden; dava konusu Bakanlık Yazısının, İtfaiyecilik ve Yangın Güvenliği Programı, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Teknikeri Programı, Teknik Programlar Bölümü, Laboratuvar, Kimya ve Kimyasal İşleme Teknolojileri Bölümü, Biyokimya Teknikerliği Önlisans Programı ve Sosyal Hizmet ve Danışmanlık Programına ilişkin kısmı yönünden iptaline, Büro Hizmetleri ve Sekreterlik Programına ilişkin kısmı yönünden ise, davanın reddine karar verilmesi gerektiği düşünülmektedir.

DANIŞTAY SAVCISI : ….

DÜŞÜNCESİ : Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası vekili tarafından, Sağlık Bakanlığı Yönetim Hizmetleri Genel Müdürlüğü’nün “Zam ve Tazminatlar hk.” konulu bazı okul mezunlarının üst öğrenim için öngörülen zam ve tazminatlardan yararlanıp yararlanamayacağını belirten … gün ve … sayılı yazısının iptaline karar verilmesi istenilmektedir.
Sağlık Bakanlığı Yönetim Hizmetleri Genel Müdürlüğü’nün davaya konu … gün ve … sayılı yazısında özetle, Yüksek Öğretim Kurulu Kararlarına göre Sağlık Hizmetleri ve Yardımcı Sağlık Hizmetleri Sınıfında görev yapmakta olan İtfaiyecilik ve Yangın Güvenliği Programı, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Teknikeri Programı, Teknik Programlar Bölümü Laboratuvar, Kimya ve Kimyasal İşleme Teknolojileri Bölümü biyokimya Teknikerliği Önlisans Programı, Büro Hizmetleri ve Sekreterlik Programı ile Sosyal Hizmet ve Danışmanlık Programının Sağlık Hizmetleri ve Yardımcı Sağlık Hizmetleri Sınıfına atanabilecek mesleki sağlığa ilişkin bir üst öğrenim olmadığından Devlet Memurlarına Ödenecek Zam ve Tazminatlara İlişkin Kararın 4. maddesinin 1. fıkrası (e) bendi hükmüne göre bitirilen üst öğrenim için öngörülen zam ve tazminatlardan yararlanamayacakları belirtilmiştir.
657 sayılı Devlet Memurları Kanunun “Tesis edilen sınıflar” başlıklı 36. maddesinde, Sağlık Hizmetleri Sınıfının, sağlık hizmetlerinde (Hayvan sağlığı dahil) mesleki eğitim görerek yetişmiş olan tabip, diş tabibi, eczacı, veteriner hekim gibi memurlar ile bu hizmet sahasında çalışan yüksek öğrenim görmüş fizikoterapist, tıp teknoloğu, ebe, hemşire, sağlık memuru, sosyal hizmetler mütehassısı, biyolog, pisikolog, diyetçi, sağlık muhendisi, sağlık fizikçisi, sağlık idarecisi ile ebe ve hemşire, hemşire yardımcısı, (Fizik tedavi, laboratuvar, eczacı, diş anestezi, röntgen teknisyenleri ve yardımcıları, çevre sağlığı ve toplum sağlığı teknisyeni dahil) sağlık savaş memuru, hayvan sağlık memuru ve benzeri sağlık personelini kapsadığı, aynı Yasanın “Zam ve Tazminatlar” başlıklı 152. maddesinin II. Kısmının (b) bendinde Sağlık Hizmetleri Sınıfına dahil kadrolarda görev yapanlara ödenecek tazminat oranları, görevin önem, sorumluluk ve niteliği, görev yerinin özelliği, hizmet süresi, kadro unvan ve derecesi ve eğitim seviyesi gibi hususlar gözönüne alınarak bu Kanunda belirtilen en yüksek Devlet Memuru aylığının (ek gösterge dahil) brüt tutarının, unvan ve eğitim düzeylerine göre belirlenmiş, ancak, Sağlık Hizmetleri Sınıfına ait kadrolarda görevli olup da, bu görevleri ile ilgili olmayan bir üst öğrenimi bitirenler için önceki öğrenim durumlarına ait tazminat oranları esas alınacağı, aynı maddenin “III- Ortak Hükümler” kısmında da, bu zam ve tazminatların hangi işi yapanlara ve hangi görevlerde bulunanlara ödeneceği, miktarları, ödeme usul ve esasları ilgili kurumların yazılı isteği ve Devlet Personel Başkanlığının görüşü üzerine Maliye Bakanlığınca bütün kurumları kapsayacak şekilde ve 154 üncü madde uyarınca katsayının Bakanlar Kurulunca değiştirilmesi durumu hariç yılda bir defa olmak üzere hazırlanıp ve Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulacağı hüküm altına alınmıştır.
Anılan Yasanın 152. maddesine dayanılarak çıkarılan ve 05/05/2006 gün ve 26159 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren 17/04/2006 gün ve 2006/10344 sayılı Devlet Memurlarına Ödenecek Zam ve Tazminatlara İlişkin Bakanlar Kurulu Kararı’nın “Bazı Özel Durumlara İlişkin Esaslar” başlıklı 4. maddesinin 1. fıkrasının (e) bendinde ise, Kurumların teknik ve sağlık hizmetleri sınıflarına ait kadrolarında bulunanlardan, bulundukları hizmet sınıflarına atanılabilecek mesleki bir üst öğrenimi bitirenlere, cetvellerde ayrıca belirtilen istisnai durumlar hariç olmak üzere, kariyerleri (mesleki üst öğrenimleri) esas alınarak zam ve tazminat ödeneceği; kadroları teknik ve sağlık hizmetleri sınıflarında bulunanlardan, bulundukları hizmet sınıflarından bir kadroya atanılamayacak herhangi bir üst öğrenimi bitirenlere ise bitirdikleri üst öğrenimden dolayı zam ve tazminat ödenmeyeceği kuralına yer verilmiştir.
160 seri nolu Devlet Memurları Kanunu Genel Tebliğinin “E-Uygulamaya İlişkin Ortak Açıklamalar” bölümünün 3. sırasında kadroları teknik ve sağlık hizmetleri sınıflarında bulunan personelden, bulundukları hizmet sınıflarına atanılabilecek mesleki bir üst öğrenimi bitirerek, diploma veya çıkış belgelerini kurumlarına ibraz edenlere, intibak işlemlerinin yapılıp yapılmadığına bakılmaksızın, belgelerin kuruma ibrazını takip eden ay başından geçerli olmak üzere, ita amirlerinden alınacak ödeme onayı ile, cetvellerde ayrıca belirtilen istisnai durumlar hariç olmak üzere bitirilen aynı sınıfla ilgili mesleki üst öğrenimin karşılığı olan zam ve tazminatlar ödenecek, bunlar için ayrıca yıl içinde kontrol işlemi yapılmayacağı belirtilmiştir.
Söz konusu düzenlemeler uyarınca Sağlık Hizmetleri Sınıfında görev yapan personelin, bitirdiği üst öğrenime göre bu hizmet sınıfı için öngörülen zam ve tazminatlardan yararlanabilmesi için bitirilen yüksek öğrenimin Sağlık Hizmetleri ve Yardımcı Sağlık Hizmetleri Sınıfına atanabilecek mesleki mesleki bir üst öğrenim olması gerekmektedir.
2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 43. maddesinin 17/08/1983 gün ve 2880 sayılı Yasanın 24. maddesi ile değişik (b) bendinde aynı meslek ve bilim dallarında, eğitim – öğretim yapan üniversitelerde, eğitim – öğretim, metod, kapsam, öğretim süresi ve yıl içindeki değerlendirme esasları bakımından eşdeğer olması ve öğrenimden sonra kazanılan unvanların aynı ve elde edilen hakların eşdeğer sayılması hususunun Üniversitelerarası Kurulun önerisi üzerine; Yükseköğretim Kurulunca düzenleneceği hükme bağlanmıştır.
2547 sayılı Yasanın anılan maddesi hükmü dikkate alındığında bitirilen bir üst öğrenimin mesleki bir üst öğrenim olup olmadığının saptanmasında Yükseköğretim Kurulu kararlarının esas alınması gerektiği sonucuna ulaşılmaktadır.
Dosyada bulunan Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nca alınan kararlardan, İtfaiyecilik ve Yangın Güvenliği Programı ile Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Teknikeri Programını bitiren personelin bitirmiş oldukları öğrenimlerin Sağlık Hizmetleri ve Yardımcı Sağlık Hizmetleri Sınıfına atanabilecek mesleki sağlığa ilişkin bir üst öğrenim olmadığı, Kimya ve Kimyasal İşleme Teknolojileri Bölümü Biyokimya Teknikerliği Ön Lisans Programı mezunlarının Tekniker unvanını kullanmasının uygun görüldüğü, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 36. maddesinde Tekniker unvanı alanların Teknik Hizmetler Sınıfında yer aldığı, Büro Hizmetleri ve Sekreterlik Programı ile Sosyal Hizmet ve Danışmanlık Programından mezun olanların meslek elemanı unvanını kullanması gerektiğinin belirtildiği anlaşılmaktadır.
Bu durumda dosyada bulunan Yükseköğretim Kurulu kararlarına göre davaya konu yazıda belirtilen yükseköğretim programlarının Sağlık Hizmetleri ve Yardımcı Sağlık Hizmetleri Sınıfına atanabilecek üst öğrenim olmadığı açık olduğundan Sağlık Bakanlığı Yönetim Hizmetleri Genel Müdürlüğü’nün iptali istenilen … gün ve … sayılı yazısında üst hukuk normlarına ve hukuka aykırılık bulunmamaktadır.
Belirtilen nedenlerle davanın reddi gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Danıştay Onikinci Dairesince, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:

MADDİ OLAY VE HUKUKİ SÜREÇ :
Sağlık Bakanlığı Yönetim Hizmetleri Genel Müdürlüğünün … tarih ve … sayılı “Zam ve Tazminatlar hk.” konulu Yazısında, İtfaiyecilik ve Yangın Güvenliği Programı ile Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Teknikleri Programı, Teknik Programlar Bölümü Laboratuvar, Kimya ve Kimyasal İşleme Teknolojileri Bölümü Biyokimya Teknikerliği önlisans programı, Büro Hizmetleri ve Sekreterlik Programı, Sosyal Hizmet ve Danışmanlık Programını bitiren personelin, belirtilen öğrenimlerinin Sağlık Hizmetleri ve Yardımcı Sağlık Sağlık Hizmetleri Sınıfına atanılabilecek mesleki sağlığa ilişkin bir üst öğrenim sayılmak suretiyle, Devlet Memurlarına Ödenecek Zam ve Tazminatlara İlişkin Kararının 4. maddesinin birinci fıkrasının (e) bendi hükmüne istinaden bitirilen üst öğrenim için öngörülen zam ve tazminattan yararlanıp yararlanamayacağı hakkında taşra teşkilatından Bakanlıklarına görüş taleplerinin iletilmesi nedeniyle, konunun açıklığa kavuşturulması amacıyla açıklama yapılmasının gerekli görüldüğü, Bakanlıklarınca sorulması üzerine Devlet Personel Başkanlığı ve Yükseköğretim Kurulu Başkanlığınca, İtfaiyecilik ve Yangın Güvenliği programından mezun olanların “tekniker” unvanını haiz olmaları ve tekniker unvanlı personelin Teknik Hizmetler Sınıfında istihdam edilmeleri nedeniyle, Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama programından mezun olanların “meslek elemanı” unvanını haiz olmaları ve meslek elemanı personelin de Sağlık Hizmetleri ve Yardımcı Sağlık Hizmetleri Sınıfında istihdam edilmemeleri nedeniyle, acil tıp teknisyeni kadrosunda görev yapan personelden bu programlardan mezun olanlarının anılan Karar’ın 4. maddesinin birinci fıkrasının (e) bendinden yararlandırılmalarının mümkün olmadığının belirtildiği, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığınca Üniversitelerarası Kurulun da görüşü alınmak suretiyle verilen kararda, İtfaiyecilik ve Yangın Güvenliği programı ile Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Teknikeri programlarının Sağlık Hizmetleri ve Yardımcı Sağlık Hizmetleri Sınıfına atanılabilecek mesleki sağlığa ilişkin bir üst öğrenim olmadığına karar verildiğinin bildirildiği, Devlet Personel Başkanlığının … tarih ve … sayılı görüş yazısında, 3795 sayılı Bazı Lise, Okul ve Fakülte Mezunlarına Unvan Verilmesi Hakkında Kanun uyarınca hak kazanılan unvanın, yine bu Kanun gereğince eğitim görülen daim ismi ile birlikte kullanılması gerektiği, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Maçka Meslek Yüksekokulu, laboratuvar bölümünden alınan önlisans diplomasının 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun değişik 36. maddesinin III- Sağlık Hizmetleri ve Yardımcı Sağlık Hizmetleri Sınıfı kapsamında sayılan unvanları kazandırıcı nitelikte olmadığından, ilgilinin Sağlık Hizmetleri ve Yardımcı Sağlık Hizmetleri Sınıfında yer alan sağlık teknikeri unvanlı kadroya atanamayacağının bildirildiği, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının … tarih ve … sayılı yazısında büro yönetimi programı ve sosyal hizmet ve danışmanlık programından mezun olanların meslek elemanı unvanını kullanabileceklerinin, … tarih ve … sayılı yazısında ise, Kimya ve Kimyasal İşleme Teknolojileri Bölümü, Biyokimya Teknikerliği önlisans programı mezunlarının “tekniker” unvanını kullanmasının uygun görüldüğünün belirtildiği, 657 sayılı Kanun’un 36. maddesinde, tekniker unvanı alanların Teknik Hizmetler Sınıfında yer aldığının belirtildiği, bu itibarla, Sağlık Hizmetleri ve Yardımcı Sağlık Hizmetleri Sınıfına dahil kadrolarda görev yapmakta olan personelin bitirmiş oldukları; İtfaiyecilik ve Yangın Güvenliği Programı ile Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Teknikeri Programı; Teknik Programlar Bölümü, Laboratuvar; Kimya ve Kimyasal İşleme Teknolojileri Bölümü, Biyokimya Teknikerliği önlisans programı; Büro Hizmetleri ve Sekreterlik programı; Sosyal Hizmet ve Danışmanlık programının Sağlık Hizmetleri ve Yardımcı Sağlık Hizmetleri Sınıfına atanılabilecek mesleki sağlığa ilişkin bir üst öğrenim olmadığından, Devlet Memurlarına Ödenecek Zam ve Tazminatlara İlişkin Kararın 4. maddesinin birinci fıkrasının (e) bendi uyarınca bitirilen üst öğrenim için öngörülen zam ve tazminatlardan yararlanmayacakları yolunda düzenleme yapılmıştır.
Bunun üzerine davacı sendika tarafından, anılan Yazının iptali istemiyle bakılmakta olan dava açılmıştır.

İNCELEME VE GEREKÇE:
İlgili Mevzuat:
657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun “Tesis edilen sınıflar” başlıklı 36. maddesinin birinci fıkrasında; Bu Kanuna tabi kurumlarda çalışan memurların sınıfları aşağıda gösterilmiştir.” hükmüne yer verilmiştir. Bu sınıflar;
“I – GENEL İDARE HİZMETLERİ SINIFI:
Bu Kanunun kapsamına dahil kurumlarda yönetim, icra, büro ve benzeri hizmetleri gören ve bu Kanunla tespit edilen diğer sınıflara girmeyen memurlar Genel İdare Hizmetleri sınıfını teşkil eder.
II – TEKNİK HİZMETLER SINIFI:
Bu Kanunun kapsamına giren kurumlarda meslekleriyle ilgili görevleri fiilen ifa eden ve meri hükümlere göre yüksek mühendis, … unvanlara sahip olup, en az orta derecede mesleki tahsil görmüş bulunanlar, Teknik Hizmetler sınıfını teşkil eder.
III – SAĞLIK HİZMETLERİ VE YARDIMCI SAĞLIK HİZMETLERİ SINIFI: Bu sınıf, sağlık hizmetlerinde (Hayvan sağlığı dahil) mesleki eğitim görerek yetişmiş olan tabip, diş tabibi, eczacı, veteriner hekim gibi memurlar ile bu hizmet sahasında çalışan yüksek öğrenim görmüş fizikoterapist, tıp teknoloğu, ebe, hemşire, sağlık memuru, sosyal hizmetler mütehassısı, biyolog, pisikolog, diyetçi, sağlık muhendisi, sağlık fizikçisi, sağlık idarecisi ile ebe ve hemşire, hemşire yardımcısı, (Fizik tedavi, laboratuvar, eczacı, diş anestezi, röntgen teknisyenleri ve yardımcıları, çevre sağlığı ve toplum sağlığı teknisyeni dahil) sağlık savaş memuru, hayvan sağlık memuru ve benzeri sağlık personelini kapsar.” düzenlemesine yer verilmiştir.
Aynı Kanun’un 04/07/2001 tarihli ve 631 sayılı Kanun Hükmünde Kararname’nin 4. maddesiyle “Zam ve Tazminatlar” başlığı altında yeniden düzenlenen 152. maddesinin “II- Tazminatlar” bölümünde; görevin önem, sorumluluk ve niteliği, görev yerinin özelliği, hizmet süresi, kadro ünvan ve derecesi ve eğitim seviyesi gibi hususlar gözönüne alınarak, bu Kanun’da belirtilen en yüksek Devlet Memuru aylığının brüt tutarının, maddede belirtilen nispetleri aşmamak üzere Cumhurbaşkanınca belirlenecek esas, ölçü ve nispetler dahilinde tazminat olarak ödeneceği; aynı bölümde yer alan; “A -Özel Hizmet Tazminatı” kısmının (b) bendinde ise, “Sağlık Hizmetleri Sınıfına ait kadrolarda görevli olup da, bu görevleri ile ilgili olmayan bir üst öğrenimi bitirenler için, önceki öğrenim durumlarına ait tazminat oranları esas alınır” hükmüne; “III- Ortak Hükümler” bölümünde ise, “Bu zam ve tazminatların hangi işi yapanlara ve hangi görevlerde bulunanlara ödeneceği, miktarları, ödeme usul ve esasları bütün kurumları kapsayacak şekilde ve 154 üncü madde uyarınca katsayının Cumhurbaşkanınca değiştirilmesi durumu hariç yılda bir defa olmak üzere hazırlanır ve Cumhurbaşkanı Kararı ile yürürlüğe konulur.” hükmüne yer verilmiştir.
Dava konusu işlemin tesis edildiği 2015 yılında da uygulanmasına devam olunan ve 05/05/2006 tarihli ve 26159 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 17/04/2006 tarih ve 2006/10344 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı eki “Devlet Memurlarına Ödenecek Zam ve Tazminatlara İlişkin Karar”ın, “Bazı özel durumlara ilişkin esaslar” başlıklı 4. maddesinin birinci fıkrasının (e) bendinde; Kurumların Teknik ve Sağlık Hizmetleri Sınıflarına ait kadrolarında bulunanlardan, bulundukları hizmet sınıflarına atanılabilecek mesleki bir üst öğrenimi bitirenlere, cetvellerde ayrıca belirtilen istisnai durumlar hariç olmak üzere, kariyerleri (mesleki üst öğrenimleri) esas alınarak zam ve tazminat ödeneceği; kadroları Teknik ve Sağlık Hizmetleri Sınıflarında bulunanlardan, bulundukları hizmet sınıflarından bir kadroya atanılamayacak herhangi bir üst öğrenimi bitirenlere ise bitirdikleri üst öğrenimden dolayı zam ve tazminat ödenmeyeceği kuralına yer verilmiştir.
Öte yandan, yukarıda anılan 17/04/2006 tarih ve 2006/10344 sayılı Bakanlar Kurulu Kararının uygulanması sırasında ortaya çıkması muhtemel tereddütlerin giderilmesi ve uygulama birliğinin sağlanması amacıyla hazırlanan ve 11/05/2006 tarih ve 26165 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 160 seri numaralı Devlet Memurları Kanunu Genel Tebliği’nin “E-Uygulamaya İlişkin Ortak Açıklamalar” bölümünün 3. maddesinin ikinci fıkrasında; Sağlık ve Teknik Hizmetler Sınıflarında yer alan personelin bitirdiği üst öğrenimin mesleki bir üst öğrenim olup olmadığı hususunun, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun 43. maddesinin birinci fıkrasının (b) bendi uyarınca alınan Yükseköğretim Kurulu kararlarına istinaden tespit edileceği belirtilmiştir.
2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun 43. maddesinin birinci fıkrasının (b) bendinde, aynı meslek ve bilim dallarında, eğitim-öğretim yapan üniversitelerde, eğitim-öğretim, metod, kapsam, öğretim süresi ve yıl içindeki değerlendirme esasları bakımından eşdeğer olması ve öğrenimden sonra kazanılan unvanların aynı ve elde edilen hakların eşdeğer sayılması hususunun Üniversitelerarası Kurulun önerisi üzerine Yükseköğretim Kurulunca düzenleneceği kurala bağlanmıştır.

HUKUKİ DEĞERLENDİRME:
Kamu hizmetinin yürütülmesi amacıyla görevlendirilmiş bulunan personelin görevinin devamı sırasında mesleği ile ilgili bir üst öğrenimi tamamlaması durumunda, hizmete olan katkısından dolayı işin verimliliğini artıracağı kuşkusuz olup, personelin öğrenim durumunda değişiklik olması halinde tamamlanan üst öğrenimin atanılan pozisyon unvanıyla ilgili olması kaydıyla mali ve özlük haklarının yeni öğrenim durumuna göre belirlenmesi gerekeceği açıktır.
657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 152. maddesinde; Sağlık Hizmetleri Sınıfında görev yapan Devlet memurlarına ödenecek zam ve tazminatların bitirilen mesleki üst öğrenime göre ödenmesi öngörülmüş olup; bu kapsamda, uygulamada oluşan tereddütlerin giderilmesine dair, Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğünün Sağlık Bakanlığına hitaplı … tarihli ve 2334 sayılı yazısında; “…Buna göre, sağlık hizmetleri sınıfına dahil kadrolarda bulunan personelin bu hizmet sınıflarına atanılabilecek herhangi bir mesleki üst öğrenimi bitirmeleri halinde, kariyerleri için öngörülen zam ve tazminatın ödenmesinde, bitirilen üst öğrenimin “kadro göreviyle ilgili olması”, “kurumun görev alanıyla ilgili olması” veya “mevcut mesleki öğrenimin program ve bölüm bazında devamı mahiyetinde bir üst öğrenim olması” gibi şartların aranmasına gerek bulunmadığı, sadece bulunulan hizmet sınıfa atanılabilecek mesleki bir üst öğrenimin bitirilmiş olmasının yeterli görülmesi gerektiği…” belirtilmiştir.
Yukarıda açık metinlerine yer verilen mevzuat hükümleri ile yukarıda anılan Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğünün … tarihli ve … sayılı yazısı bir bütün halinde değerlendirildiğinde, Sağlık Hizmetleri Sınıfında görev yapan personelin, bitirdiği üst öğrenim nedeniyle 657 sayılı Kanun’un 152. maddesinde düzenlenen zam (yan ödeme) ve tazminatlardan yararlandırılabilmesi için, bulundukları hizmet sınıfına atanabilecek nitelikteki mesleki sağlığa ilişkin bir üst öğrenimden mezun olmaları gerektiği, aynı maddede Devlet memurlarına ödenecek zam ve tazminatların; görevin önem, sorumluluk ve niteliği, görev yerinin özelliği, hizmet süresi, kadro unvan ve derecesi ve eğitim seviyesi gibi hususlar göz önüne alınarak, hangi işi yapanlara ve hangi görevde bulunanlara ne miktarda ve hangi oranlarda ödeneceği hususunda Cumhurbaşkanlığına düzenleme yapma ve takdir yetkisi verildiği, böylece Sağlık Hizmetleri Sınıfında bulunanların, bu hizmet sınıflarına atanılabilecek mesleki üst öğrenimi bitirmeleri halinde, zam ve tazminatların, mesleki üst öğrenimleri (kariyerleri) esas alınarak ödenmesinin amaçlandığı sonucuna ulaşılmaktadır.
Bakılan uyuşmazlıkta, Sağlık Bakanlığı Yönetim Hizmetleri Genel Müdürlüğünün dava konusu … tarih ve … sayılı “Zam ve Tazminatlar hk.” konulu Yazısında; … Sağlık Hizmetleri ve Yardımcı Sağlık Hizmetleri Sınıfına dahil kadrolarda görev yapmakta olan personelin bitirmiş oldukları; İtfaiyecilik ve Yangın Güvenliği Programı, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Teknikeri Programı, Teknik Programlar Bölümü, Laboratuvar, Kimya ve Kimyasal İşleme Teknolojileri Bölümü, Biyokimya Teknikerliği Önlisans Programı, Büro Hizmetleri ve Sekreterlik programı ile Sosyal Hizmet ve Danışmanlık programının, Sağlık Hizmetleri ve Yardımcı Sağlık Hizmetleri Sınıfına atanılabilecek mesleki sağlığa ilişkin bir üst öğrenim olmadığından, 17/04/2006 tarih ve 2006/10344 sayılı Devlet Memurlarına Ödenecek Zam ve Tazminatlara İlişkin Kararın 4. maddesinin birinci fıkrasının (e) bendi hükmüne istinaden bitirilen üst öğrenim için öngörülen zam ve tazminatlardan yararlanamayacaklarının belirtildiği; davacı Sendika tarafından, söz konusu programların anılan sınıflarda görev yapan personel yönünden mesleki bir üst öğrenim olduğu ve dolayısıyla belirtilen personelin üst öğrenimi bitirmeleri halinde zam ve tazminatların bu üst öğrenimlerine göre ödenmesi gerektiği ileri sürülerek, anılan Yazının iptaline karar verilmesi istenilmektedir.
Dairemizin 16/10/2019 ve 28/01/2020 tarihli ara kararları ile Yükseköğretim Kurulu Başkanlığından; dava konusu … tarih ve … sayılı Yazıda belirtilen; a) İtfaiyecilik ve Yangın Güvenliği Programı, b) Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Teknikeri Programı, c) Teknik Programlar Bölümü, Laboratuar, d) Kimya ve Kimyasal İşleme Teknolojileri Bölümü, Biyokimya Teknikerliği Önlisans Programı, e) Büro Hizmetleri ve Sekreterlik Programı, f) Sosyal Hizmet ve Danışmanlık Programının;
“1- 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu kapsamında “Sağlık Hizmetleri ve Yardımcı Sağlık Hizmetleri Sınıfı”nda görev yapanlar için, dava konusu işlemin tesis edildiği … tarihi ve ara kararı tarihi itibarıyla ayrı ayrı belirtilmek suretiyle mesleki bir üst öğrenim olup olmadığının, 2- Dava konusu işlemde sayılan program isimlerinde değişiklik olup olmadığının yahut bu programların başka programlarla eşdeğer sayılıp sayılmadığı”nın sorulmasına; 3- Bu konuda, Başkanlıkça alınmış kararlar var ise onaylı örneklerinin istenilmiş olmasına karşın, anılan ara kararlarına açık ve net şekilde cevap verilmemesi üzerine 25/06/2020 tarihli ara kararıyla aynı hususların üçüncü kez sorulması üzerine, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığınca ara kararına verilen 24/07/2020 tarih ve E.46141 sayılı cevapta özetle; 03/06/2005 tarihli Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Genel Kurulu toplantısında 2005 – 2006 eğitim–öğretim yılından itibaren diplomalara unvan yazılmayarak program adı ve derecesinin belirtilmesinin uygun görüldüğü, Başkanlıklarının 12/09/2012 tarihli Yürütme Kurulu toplantısında, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun 43/b maddesi uyarınca; “İtfaiyecilik ve Yangın Güvenliği” önlisans programı mezunlarının “tekniker” unvanını, “Laboratuvar ve Biyokimya Teknikerliği” önlisans programı mezunlarının “tekniker” unvanını, “Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama” önlisans programı mezunlarının “meslek elemanı” unvanını, “Büro Yönetimi ve Sekreterlik” önlisans programı mezunlarının “meslek elemanı” unvanını, “Sosyal Hizmetler” önlisans programı mezunlarının “meslek elemanı” unvanını kullanmasına karar verildiği; 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 36/I maddesi uyarınca “meslek elemanı” unvanı alanların Genel İdare Hizmetleri Sınıfında; 36/II maddesi uyarınca “tekniker” unvanı alanların Teknik Hizmetler Sınıfında; 36/III maddesi uyarınca “sağlık teknikeri” unvanı alanların ise, Sağlık Hizmetleri Sınıfında sayıldığı, Başkanlıklarının 13/04/2017 tarihli Yürütme Kurulu toplantısında, Üniversitelerarası Kurul ve Maliye Bakanlığının … tarihli görüşü de dikkate alınmak suretiyle, sağlıkta lisans tamamlama hakkı verilen lisans bölümlerinin hangilerinin önlisans programları için üst öğrenim olduğundan ziyade, tamamlanan lisans öğreniminin, Sağlık Hizmetleri Sınıfında sayılıp sayılmadığına bakılarak değerlendirme yapılmasına, bu çerçevede; …. c) Yükseköğretim Yürütme Kurulunun 03/03/2016 tarihli toplantısında alınan; …. Büro Yönetimi ve Sekreterlik önlisans, …. Tıbbi Mümessillik ve Pazarlama önlisans, …. Sivil Savunma ve İtfaiyecilik önlisans, …. Sosyal Hizmetler önlisans, …. programlarının mesleki sağlığa ilişkin bir üst öğrenim olmadığı yolundaki kararın iptal edilmesinin uygun olduğuna, d) Bu bağlamda; yükseköğretim kurumlarında yer alan önlisans programlarından sağlık teknikeri unvanı alan önlisans programlarının da ortaöğretim Sağlık Hizmetleri Sınıfı için üst öğrenim sayılmasına, e) Lisans tamamlama hakkı verilen lisans programlarından Biyokimya ile Kimya programlarından mezun olanların, Tıbbi Laborant kadrosunda çalışmaları durumunda Sağlık Hizmetleri Sınıfında değerlendirilmesine, bu kadro dışında Sağlık Hizmetleri Sınıfında değerlendirilmemelerine karar verildiği bildirilmiştir.
Öte yandan, Dairemizin E:2020/3430 sayılı esasında kayıtlı olan dava dosyası kaydına alınan bilgi ve belgelerin incelenmesinden; Kocaeli Üniversitesi, … Meslek Yüksekokulu Müdürlüğü’nün 05/07/2017 tarihli yazısında, Yükseköğretim Yürütme Kurulu’nun 15/04/2009 tarihli toplantısında alınan karar doğrultusunda; “İtfaiyecilik ve Yangın Güvenliği Programı” isminin, “Sivil Savunma ve İtfaiyecilik Programı” olarak değiştirildiği ve bu programın eğitim – öğretim planı ve içeriklerinde herhangi bir değişiklik yapılmadığı anlaşılmıştır.
Dava, Sağlık Bakanlığı Yönetim Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yazısında yer alan; Büro Hizmetleri ve Sekreterlik Programı’na ilişkin kısmı yönünden incelendiğinde;
Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Yürütme Kurulunun yukarıda bahsi geçen 12/09/2012 tarihli kararı uyarınca, Büro Hizmetleri ve Sekreterlik programından mezun olanların, 657 sayılı Kanun’un 36. maddesinde belirtilen Genel İdare Hizmetleri Sınıfında istihdam edilebilecekleri; bu program, Sağlık Hizmetleri Sınıfında görev yapan personel yönünden mesleki sağlığa ilişkin bir üst öğrenim olmadığından, dava konusu işlemin bu kısmında dayanağı olan üst hukuk normlarına ve hukuka aykırılık bulunmamaktadır.
Dava, Sağlık Bakanlığı Yönetim Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yazısında yer alan; İtfaiyecilik ve Yangın Güvenliği Programı, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Teknikeri Programı, Teknik Programlar Bölümü, Laboratuvar, Kimya ve Kimyasal İşleme Teknolojileri Bölümü, Biyokimya Teknikerliği Önlisans Programı ile Sosyal Hizmet ve Danışmanlık Programı’na ilişkin kısmı yönünden incelendiğinde;
12/09/2012 tarihli Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Yürütme Kurulu kararı uyarınca, İtfaiyecilik ve Yangın Güvenliği Programı, Teknik Programlar Bölümü, Laboratuvar, Kimya ve Kimyasal İşleme Teknolojileri Bölümü, Biyokimya Teknikerliği yükseköğretim programlarını bitiren personelin “tekniker” unvanını haiz oldukları anlaşılmaktadır.
Yükseköğretim Yürütme Kurulu’nun 13/04/2017 tarihli toplantısında alınan; 2547 sayılı Kanun’un 43/b maddesi uyarınca Üniversitelerarası kurulun görüşü de dikkate alınarak; Sivil Savunma ve İtfaiyecilik Önlisans Programı, …Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Teknikeri(Tıbbi Mümessillik ve Pazarlama) Programı, Sosyal Hizmet ve Danışmanlık (Sosyal Hizmetler Önlisans) Programlarının … Sağlık Hizmetleri Sınıfında çalışan personel için mesleki sağlığa ilişkin bir üst öğrenim olmadığına ilişkin … tarih ve … sayılı kararının iptal edilmesinin uygun olduğu …” , Kimya ve Kimyasal İşleme Teknolojileri, Biyokimya Teknikerliği programından mezun olanların, Sağlık Hizmetleri Sınıfında yer alan tıbbi laborant kadrosunda görev yapmaları halinde, belirtilen programların Sağlık Hizmetleri Sınıfında görev yapan personel yönünden mesleki sağlığa ilişkin bir üst öğrenim olduğu, Teknik Programlar Bölümü, Laboratuvar programını bitiren personelin tıbbi laborant veya laboratuvar teknikerliği kadrosunda görev yapması halinde, Sağlık Hizmetleri Sınıfına atanılabilecek mesleki sağlığa ilişkin bir üst öğrenim bitirmiş sayılacakları hususları birlikte değerlendirildiğinde, İtfaiyecilik ve Yangın Güvenliği Programı, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Teknikeri Programı, Teknik Programlar Bölümü, Laboratuvar, Kimya ve Kimyasal İşleme Teknolojileri Bölümü, Biyokimya Teknikerliği Önlisans Programı ile Sosyal Hizmet ve Danışmanlık Programının mesleki sağlığa ilişkin bir üst öğrenim olmadığına ilişkin kısmında, dayanağı olan üst hukuk normlarına ve hukuka uygunluk bulunmamaktadır.
Bu durumda, dava konusu işlemin, Büro Hizmetleri ve Sekreterlik Programına ilişkin kısmı yönünden davanın reddi ile, İtfaiyecilik ve Yangın Güvenliği Programı, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Teknikeri Programı, Teknik Programlar Bölümü, Laboratuvar, Kimya ve Kimyasal İşleme Teknolojileri Bölümü, Biyokimya Teknikerliği Önlisans Programı ile Sosyal Hizmet ve Danışmanlık Programına ilişkin kısımlarının iptaline karar verilmesi gerekmektedir.

KARAR SONUCU:
Açıklanan nedenlerle;
1. Dava konusu Sağlık Bakanlığı, Yönetim Hizmetleri Genel Müdürlüğünün “Zam ve Tazminatlar hk.” konulu … tarih ve … sayılı Yazının “İtfaiyecilik ve Yangın Güvenliği Programı” , “Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Teknikeri Programı” , “Teknik Programlar Bölümü, Laboratuvar” , “Kimya ve Kimyasal İşleme Teknolojileri Bölümü, Biyokimya Teknikerliği Önlisans Programı” ile “Sosyal Hizmet ve Danışmanlık Programını”na ilişkin kısımlarının İPTALİNE,
2. Yazının “Büro Hizmetleri ve Sekreterlik Programına” ilişkin kısmı yönünden ise DAVANIN REDDİNE,
3. Dava kısmen iptal, kısmen ret ile sonuçlandığından, ayrıntısı aşağıda gösterilen …-TL yargılama giderinin yarısı olan …-TL’nin davacı üzerinde bırakılmasına, yargılama giderinin diğer yarısı olan …-TL’nin davalı idareden alınarak davacıya verilmesine,
4. Karar tarihinde yürürlükte bulunan Avukatlık Asgari Ücret Tarifesi uyarınca takdir edilen …-TL vekâlet ücretinin davacıdan alınarak davalı idareye verilmesine, …-TL vekâlet ücretinin davalı idareden alınarak davacıya verilmesine,
5. Posta gideri avansından artan tutarın kararın kesinleşmesinden sonra taraflara iadesine,
6. Bu kararın tebliğ tarihini izleyen 30 gün içerisinde Danıştay İdari Dava Daireleri Kuruluna temyiz yolu açık olmak üzere, 30/12/2020 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.