Danıştay Kararı 12. Daire 2018/2374 E. 2020/3448 K. 04.11.2020 T.

Danıştay 12. Daire Başkanlığı         2018/2374 E.  ,  2020/3448 K.
T.C.
D A N I Ş T A Y
ONİKİNCİ DAİRE
Esas No : 2018/2374
Karar No : 2020/3448

TEMYİZ EDEN (DAVACI) : … Sendikası
VEKİLİ : Av. …
KARŞI TARAF (DAVALI) : … Bakanlığı
VEKİLİ : Av. …

İSTEMİN KONUSU : … İdare Mahkemesinin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararının temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir.

YARGILAMA SÜRECİ :
Dava konusu istem: … Sendikası tarafından davalı idare bünyesinde 657 sayılı Kanun’un 4/C maddesi uyarınca geçici personel statüsünde görev yapan personelin 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Ek 9. maddesinde yer verilen ek ödemelerden yararlandırılması istemi ile yapılan … tarih ve … sayılı başvurunun zımnen reddine ilişkin işlemin iptali ile ek ödemelerin başvuru tarihinden itibaren hesaplanacak yasal faizi ile birlikte ilgili personele ödenmesine karar verilmesi istenilmiştir.
İdare Mahkemesi kararının özeti: Bakılan davada, davacı tarafından kendilerine 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 9. maddesi uyarınca ek ödeme yapılmasını istediği personelin geçici statüde görev yapan personel olduğu, 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 9. maddesinde ek ödeme yapılacak personelin açıkça ve tahdidi olarak sayıldığı, 657 sayılı Yasa’nın 4/C maddesi kapsamında görev yapan personelin, belirtilen ek ödeme yapılacak personel arasında sayılmadığı, bu statüdeki personelin, süreli hizmetlerin gördürülmesi amacıyla ihtiyaç duyulan ve uzmanlık gerektirmeyen alanlarda sözleşme ile çalıştırıldığı, bu personel ile devletin asli ve süreklilik arz eden işlerinin yürütülmesinin mümkün olmadığı, bu personelin, kadrolu ve sözleşmeli personel ile farklı hukuki durumda olması sebebiyle farklı hukuki kurallara bağlı tutulabileceği, Anayasa gereğince memurların ve diğer kamu görevlilerinin nitelikleri, atanmaları, görev ve yetkileri, hakları ve yükümlülükleri, aylık ve ödenekleri ve diğer özlük işlerinin kanunla düzenlenmesi gerektiği, parasal konuları düzenleyen kuralların yorum yolu ile kapsamının genişletilmesinin mümkün olmadığı açık olup, Bakanlar Kurulu Kararları uyarınca anılan personele bunun dışında bir ödeme yapılamayacağı, bu nedenle talebin zımnen reddi yönündeki işlemde hukuka aykırılık bulunmadığı sonucuna varıldığı gerekçesiyle davanın reddine karar verilmiştir.

TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Davacı tarafından, 4/C kapsamında çalışan personelin hukuki statüsü ile ilgili olarak açık bir yasa hükmü bulunmamakta ise de personelin istihdam şeklinin 657 sayılı Yasa’da düzenlendiği, emsal yargı kararlarına göre söz konusu personele de ek ödeme ödenmesi gerektiği, işlemin Anayasaya aykırı olduğu ileri sürülmektedir.

KARŞI TARAFIN SAVUNMASI : Davalı idare tarafından, Kamu Kurum ve Kuruluşlarındaki Geçici Mahiyetteki İşleri Yürütmek Üzere Geçici Personel İstihdamı ve Bu Personele Ödenecek Ücretler Hakkında Karar’ın 7. maddesine göre geçici personele anılan Kararda belirtilenler dışında ücret ödemesi yapılamayacağı, ayrıca 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 9. maddesinde ek ödeme yapılacak personelin belirtildiği, aynı Kararnamenin (1) sayılı cetvelinde ek ödeme yapılacak kadrolara yer verildiği, bu cetvelde geçici personele yer verilmediği, işlemin hukuka ve mevzuata uygun olduğu belirtilerek istemin reddi gerektiği savunulmuştur.

DANIŞTAY TETKİK HÂKİMİ : …

DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin reddi ile usul ve yasaya uygun olan idare mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA

Karar veren Danıştay Onikinci Dairesince, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:

HUKUKİ DEĞERLENDİRME:
İdare ve vergi mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı hâlinde mümkündür.
Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.

KARAR SONUCU:
Açıklanan nedenlerle;
1. Davacının temyiz isteminin reddine,
2. Davanın yukarıda özetlenen gerekçeyle reddi yolundaki … İdare Mahkemesinin … tarih ve E:…, K:… sayılı temyize konu kararının ONANMASINA,
3. Temyiz giderlerinin istemde bulunan üzerinde bırakılmasına,
4. Dosyanın anılan Mahkemeye gönderilmesine,
5. 2577 sayılı Kanun’un (Geçici 8. maddesi uyarınca uygulanmasına devam edilen) 54. maddesinin birinci fıkrası uyarınca bu kararın tebliğ tarihini izleyen günden itibaren 15 (onbeş) gün içinde karar düzeltme yolu açık olmak üzere 04.11.2020 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.