Danıştay Kararı 10. Daire 2019/7034 E. 2020/3564 K. 08.10.2020 T.

Danıştay 10. Daire Başkanlığı         2019/7034 E.  ,  2020/3564 K.
T.C.
D A N I Ş T A Y
ONUNCU DAİRE
Esas No : 2019/7034
Karar No : 2020/3564

DAVACI : … Enerji San. ve Tic. A.Ş.
VEKİLİ : Av. …

DAVALI :Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı / ANKARA
VEKİLİ : Av. …

DAVANIN KONUSU :
01/03/2014 tarih ve 28928 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Sosyal Güvenlik Kurumu Asgari İşçilik Tespit Komisyonunca Belirlenen Çeşitli İş Kollarına Ait Asgari İşçilik Oranlarını Gösterir Tebliğde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ’in eki ”Çeşitli İşkollarına Ait Asgari İşçilik Oranları Listesi”nin ”VI – Elektrik – Montaj” bölümünün tamamının iptali istenilmektedir.

DAVACININ İDDİALARI :
Davacı tarafından;
– Şirketin işveren … ile 22/10/2013 tarihinde imzalanan “Yapım Sözleşmesi” kapsamında yürüttüğü “Elektrik Dağıtım Şebekeleri, YG (OG) Dağıtım Hatları Yapım, Yenileme, Montaj İşleri” ile alakalı olarak; davalı Kuruma yeterli işçilik bildiriminde bulunulmadığı gerekçesiyle … TL sigorta primi ve … TL gecikme zammı olmak üzere … TL borç tahakkuk ettirildiği ve ihtirazi kayıtla ödendiği, fark prim borcu ceza yazısında belirtilen borç miktarı ile ilgili olarak … İş Mahkemesinde menfi tespit davası açıldığından bahisle;
– Dava Konusu Asgari İşçilik Oranlarını Gösterir Tebliğ’in 2. maddesinin atıfta bulunduğu “Çeşitli İşkollarına Ait Asgari İşçilik Oranları Listesi” nin dayanak Yönetmeliğe ve hukuka aykırı olduğu, Tebliğ ve Tebliğ’in atıfta bulunduğu eki mahiyetindeki listenin, asgari işçilik oranlarının işin kriterleri, iş kalemleri, çalışma şekilleri gibi kriterler dikkate alınarak ayrı ayrı belirtilmesi ve oranların bu şekilde tespit edilmesi gerektiği,
– Asgari İşçilik Tespit Komisyonunun Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmeliğin 10. maddesinde Tebliğ’deki oranlarla birlikte; oranın belirlenmesinde esas alınan kriterler, iş kalemleri, çalışma şekilleri ve teknolojiden faydalanma durumu gibi açıklayıcı bilgilere yer verileceği, ancak ekli listeden görüldüğü üzere ilgili işlerin detayları vb. hususlar açıklanmadan ve kriterler gözetilmeden yalnızca iş kalemlerinin sadece başlıklar halinde belirtildiği ve oranlarının gösterildiği,
– İlgili listenin mevcut şekilde kalması halinde, kendi şirketleri gibi özellikle elektrik, doğalgaz vb. altyapı tesislerinin yenilenmesi ile ilgili taahhüt işlerini yapan şirketlerin, mükerrer asgari işçilik primi ödemesi sonucunu doğurduğu, bu tip işlerde işveren ile yapılan sözleşmede elektrik trafolarının seçimi, temini, nakliyesi ve montajının şirketin yükümlülüğünde olduğu ve bunların toplam tutarının sözleşme bedelini oluşturduğu, ancak dava konusu Tebliğ de dahi özel nitelikteki inşaat işyerlerinde asgari işçilik oranının, maliyet bedeli içerisindeki asgari işçilik miktarının yüzdesi olacağının düzenlendiği, örneğin bir AG-OG elektrik trafosunun üretiminde zaten ilgili üreticinin prim ödediği, bu anlamda sözleşme konusu işlerin bu şekilde sınıflandırılarak bu tip imalatlarda yalnızca montaj işlerinin bedeli üzerinden oranın belirlenmesi gerekirken, toplam istihkak bedeli olan … TL üzerinden ve %12 asgari işçilik oranı üzerinden araştırma yapıldığında, mükerrer prim ödenmesi gibi bir sonuç doğduğu, Listenin bütünüyle bu bakış açısı ile düzenlenmediğinden, Elektrik İşleri ile ilgili bölümünün bu gerekçe ile iptal edilmesi ve yeniden düzenlenmesi gerektiği,
– Konunun çözümünün uzmanlık ve teknik bilgi gerektirdiği, dosyanın uzmanı bilirkişilerden oluşan bir bilirkişi heyetine tevdi edilerek bilirkişi incelemesi yaptırılması gerektiği,
iddia edilerek dava konusu düzenlemenin hukuka aykırı olduğu ve iptal edilmesi gerektiği ileri sürülmektedir.

DAVALININ SAVUNMASI :
Davalı tarafından;
– Usule ilişkin olarak davanın süresinde açılmadığı, esasa ilişkin olarak ise; Asgari İşçilik Tespit Komisyonlarının 5510 sayılı Kanun’un 85. maddesine göre kurulduğu, yine Sosyal Güvenlik Kurumu Asgari İşçilik Tespit Komisyonunun Çalışma Usul ve Esasları Hakkındaki Yönetmeliğin 5. maddesinin birinci ve ikinci fıkrasına göre; …, … ve … Asgari İşçilik Tespit Komisyonlarının Sosyal Güvenlik Kurumu Yönetim Kurulu kararı ile konularında uzman inşaat, makine ve elektrik mühendislerinden oluştuğu, her komisyonun Kurum teknik elemanlarından dört asil dört yedek (mühendis), Yönetim Kurulunda temsil edilen İşveren Konfederasyonu ile Türkiye Odalar ve Borsalar Birliğince görevlendirilen birer asil ve birer yedek mühendis ile Yönetim Kurulunda temsil edilen … Konfederasyonunca (…) görevlendirilen bir asil ve bir yedek mühendis olmak üzere toplam yedi asil ve yedi yedek üyeden oluştuğu, her üç komisyonda toplamda yirmi bir asil ve yirmi bir yedek üyenin görev yaptığı, yine Sosyal Güvenlik Kurumu Asgari İşçilik Tespit Komisyonunun Çalışma Usul ve Esaslan Hakkındaki Yönetmeliğin 5. maddesinin dördüncü fıkrasına göre oluşturulan İstişare Komisyonunun, …, … ve …Komisyonlarının Başkanlarından ve komisyonlarda görev yapmakta olan Konfederasyonlardan birer üye ile Türkiye Odalar ve Borsalar Birliğinden bir üye olmak üzere toplam altı üyeden oluştuğu,
– İstişare Komisyonunun, Sosyal Güvenlik Kurumu Asgari İşçilik Tespit Komisyonunun Çalışma Usul ve Esasları Hakkındaki Yönetmeliğin 10. maddesinin birinci fıkrasına göre çeşitli iş kollarına ait asgari işçilik oranlarını tespit ettiği veya mevcut tebliğdeki oranları revize ettiği ve güncellenen Tebliğin Resmi Gazete’de yayımlandığı, İstişare Komisyonunun her sene yapılan Tebliğ güncelleme çalışmalarında: mevcut tebliğdeki oranları revize ederken, …, … ve … Komisyonlarınca yeni işler için belirlenmiş oranları da değerlendirerek Tebliğe ekleyebildiği,
– Tebliğ’deki her maddenin sade ve herkes tarafından anlaşılacak şekilde yazıldığı gerekli görülen yerlerde kullanılan teknoloji, makine kullanımı, insan gücü, idarece malzeme verilmesi vb. gibi durumların Tebliğde açıkça belirtildiği,
– Her yıl yenilenen Tebliğ güncelleme çalışmaları neticesinde, 2015 yılında her üç komisyonda işlem gören dosyalara gelen itirazların oranının yaklaşık olarak %1 ila %3 arasında değiştiği, bu da Tebliğ’deki oranların gerçeğe ne kadar yaklaştığını gösterdiği,
– Davacının dilekçesinde, bir AG-OG elektrik trafosunun üretiminde zaten ilgili üreticinin prim ödediği ve bu tip imalatlarda yalnızca montaj işlerinin bedeli üzerinden oran belirlenmesi gerekirken, toplam istihkak (malzeme+işçilik) üzerinden %12 asgari işçilik oranı uygulanmak suretiyle araştırma yapılarak mükerrer prim ödenmesi gibi sonuçlar doğduğunun belirtildiği, eğer davacının iddia ettiği gibi bir uygulama olsaydı ve malzeme toplam istihkak bedelinden çıkarılarak sadece montaj işçiliği bedeli üzerinden asgari işçilik araştırması yapılsaydı uygulanacak oranın %12 olmayacağı, kullanılan makine, ekipman, insan gücü ve sarf malzeme faktörleri göz önüne alınarak daha yüksek bir oranın belirleneceği, Tebliğ’in geneline bakıldığında malzemesiz veya idare malı malzemeyle yapılan işlerin oranının makine ve insan gücü kullanım ağırlığına göre %8 ila %35 arasında değiştiği,
– Tebliğ’deki oranlar belirlenirken, malzeme, montaj işçiliği, makine ve teknoloji kullanımı, insan gücü, Çevre ve Şehircilik Bakanlığının her sene yayımladığı birim fiyat tarifleri ve analizleri, eşdeğer yapı ve imalatların göz önünde bulundurulduğu, Komisyonlara itiraz olarak gelen dosyaların sayısında ve oranlarındaki düşüklüğün Tebliğin gelmiş olduğu noktayı göstermesi açısından önemli olduğu, her sene yapılan tebliğ güncelleme çalışmalarıyla, komisyonlara gelecek itiraz dosyalarının sayılarının daha da azalmasının muhtemel olduğu,
ifade edilerek davanın reddine karar verilmesi gerektiği savunulmaktadır.

DANIŞTAY TETKİK HÂKİMİ : …
DÜŞÜNCESİ : Dava konusu düzenlemenin, ilgili mevzuat uyarınca ve kamu yararı gözetilerek tesis edildiği görüldüğünden, yasal dayanaktan yoksun bulunan davanın reddi gerektiği düşünülmektedir.

DANIŞTAY SAVCISI : …
DÜŞÜNCESİ : 01/03/2014 tarih ve 28928 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Sosyal Güvenlik Kurumu Asgari İşçilik Tespit Komisyonunca Belirlenen Çeşitli İş Kollarına Ait Asgari İşçilik Oranlarını Gösterir Tebliğde Değişiklik Yapan Tebliğ’in 4. maddesinin eki mahiyetindeki ”Çeşitli İşkollarına ait Asgari İşçilik Oranları Listesi”nin ”VI – Elektrik – Montaj” bölümünün iptali istenilmektedir.
Sosyal Güvenlik Kurumu Asgari İşçilik Tespit Komisyonunun Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmeliğin 10. maddesinde” (1) Çeşitli işkollarına ait işlerin asgari işçilik oranları, (Değişik ibare:RG-25/5/2016-29722) komisyonca veya birden fazla komisyon olması halinde, 5 inci maddenin dördüncü fıkrası uyarınca oluşturulan istişare komisyonunca tespit edilerek tebliğ ile Resmî Gazete’de yayımlanır.
(2) Tebliğde oranlarla birlikte; oranın belirlenmesinde esas alınan kriterler, iş kalemleri, çalışma şekilleri ve teknolojiden faydalanma durumu gibi açıklayıcı bilgilere yer verilir.” düzenlemesine yer verilmiştir.
Tebliğin amacı, Sosyal Güvenlik Kurumu bünyesinde oluşturulan Asgari İşçilik Tespit Komisyonunca çeşitli işkollarına ait asgari işçilik oranlarının belirlenmesi ve bu oranların belirlenmesinde esas alınan kriterleri düzenlemektir.
Tebliğ, 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 85 inci maddesinde sayılan kurum, kuruluş ve bankalar tarafından ihale mevzuatına göre yaptırılan her türlü işler ile gerçek veya tüzel kişiler tarafından yapılan özel nitelikteki inşaat işlerine uygulanacak asgari işçilik oranları ile ilgili işlemleri kapsamaktadır.
Dosyanın incelenmesinden, dava konusu Tebliğ’de belirlenen oranların Asgari İşçilik Tespit Komisyonunun Çalışma Usul ve Esasları Hakkındaki Yönetmelik hükümlerine göre belirlenerek tebliğ ile ilan edildiği, Tebliğ’deki oranlar belirlenirken malzeme, montaj işçiliği makine ve teknoloji kullanımı, Çevre ve Şehircilik Bakanlığının belirlediği birim fiyatların dikkate alındığı ve oranların konunun uzmanı kişilerdeden oluşan komisyon marifetiyle belirlendiği, oran belirlenirken, işin her aşamasının, maliyetteki malzeme ve montaj ağırlıklarının da dikkate alındığı anlaşılmaktadır.
Düzenlemede hukuka aykırılık bulunmadığı, davanın reddi gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA

Karar veren Danıştay Onuncu Dairesince duruşma için taraflara önceden bildirilen 08/10/2020 tarihinde, davacı vekili Av. …’un ve davalı idare vekili Av….’ın geldiği, Danıştay Savcısının hazır olduğu görülmekle, açık duruşmaya başlandı. Taraflara usulüne uygun olarak söz verilerek dinlendikten ve Danıştay Savcısının düşüncesi alındıktan sonra taraflara son kez söz verilip, duruşma tamamlandı. Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:

MADDİ OLAY VE HUKUKİ SÜREÇ :
Dava, 01/03/2014 tarih ve 28928 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Sosyal Güvenlik Kurumu Asgari İşçilik Tespit Komisyonunca Belirlenen Çeşitli İş Kollarına Ait Asgari İşçilik Oranlarını Gösterir Tebliğde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ’in eki ”Çeşitli İşkollarına Ait Asgari İşçilik Oranları Listesi”nin ”VI – Elektrik – Montaj” bölümünün iptali istemiyle açılmıştır.

İNCELEME VE GEREKÇE :
USUL YÖNÜNDEN:
Davalı idarenin davanın süresinde açılmadığına ilişkin iddiası yerinde görülmemiştir.
ESAS YÖNÜNDEN:
İlgili Mevzuat:
5510 sayılı Sosyal Sigortalar Kanunu’nun
“Asgari işçilik uygulaması ve uzlaşma” başlıklı 85. maddesinde;
“İşverenin, işin emsaline, niteliğine, kapsam ve kapasitesine göre işin yürütümü açısından gerekli olan sigortalı sayısının, çalışma süresinin veya prime esas kazanç tutarının altında bildirimde bulunduğunun tespiti halinde, işin yürütümü açısından gerekli olan asgarî işçilik tutarı; yapılan işin niteliği, kullanılan teknoloji, işyerinin büyüklüğü, benzer işletmelerde çalıştırılan sigortalı sayısı, ilgili meslek veya kamu kuruluşlarının görüşü gibi unsurlar dikkate alınarak tespit edilir. Söz konusu tespitler, Kurumun denetim ve kontrolle görevlendirilmiş memurları tarafından yapılır.
Kamu idareleri, döner sermayeli kuruluşlar kanunla kurulan kurum ve kuruluşlar ile bankalar tarafından ihale mevzuatına göre yaptırılan işlerden ve özel nitelikteki inşaat işlerinden dolayı bu işleri yapan işveren tarafından yeterli işçilik bildirilmiş olup olmadığı Kurumca araştırılır. Bu araştırma sonucunda yeterli işçiliğin bildirilmemiş olduğu anlaşılırsa, eksik bildirilen işçilik tutarı üzerinden hesaplanan prim tutarı, 89 uncu madde gereği hesaplanacak gecikme cezası ve gecikme zammı ile birlikte bir ay içinde ödenmek üzere işverene tebliğ edilir. Tebliğ edilen prim ve gecikme cezası ve gecikme zammının ödendiği veya ödeneceğinin işveren tarafından yazılı olarak taahhüt edilmesi halinde borç kesinleşir. Kuruma verilecek taahhütnamede üstlenilen ödeme yükümlülüğünün yerine getirilmemesi halinde, işveren hakkında 88 inci ve 89 uncu maddeler uyarınca işlem yapılır. Tebliğ edilen prim ve gecikme cezası ve gecikme zammının ödenmemesi, taahhütname verilmemesi veya Kurumca işyerinin denetlenmesine gerek görülmesi durumunda Kurumca inceleme yapılır.
Bu maddenin birinci ve ikinci fıkrasında belirtilen usullerle Kuruma bildirilmediği tespit edilen asgarî işçilik tutarı üzerinden Kurumca re’sen tahakkuk ettirilen sigorta primleri, 88 inci ve 89 uncu maddeler dikkate alınarak işverene tebliğ edilir. İşveren, tebliğ edilen prim borcuna karşı tebliğ tarihinden itibaren bir ay içinde Kuruma itiraz edebilir. İtiraz takibi durdurur. Kurumca itirazın reddi halinde işveren, kararın tebliğ tarihinden itibaren bir ay içinde yetkili iş mahkemesine başvurabilir. Mahkemeye başvurulması, prim borcunun takip ve tahsilini durdurmaz.
Kurumun denetim ve kontrolle görevlendirilmiş memurlarınca, Kuruma asgarî işçilik tutarının bildirilmediği tespit edilen işyerleri hakkında ayrıca 102 nci maddenin birinci fıkrasının (d) bendi ile (e) bendinin (4) numaralı alt bendi uyarınca idarî para cezası uygulanır.
Kamu idareleri, döner sermayeli kuruluşlar kanunla kurulan kurum ve kuruluşlar ile bankalar, bu maddenin uygulanmasıyla ilgili Kurumca istenilecek bilgileri ve belgeleri yazılı olarak en geç bir ay içinde vermeye mecburdur.
Kuruma yeterli işçilik tutarının bildirilmiş olup olmadığının araştırılmasında, işin yürütümü için gerekli olan asgarî işçilik tutarının tespitinde dikkate alınacak asgarî işçilik oranlarının saptanması ve asgarî işçilik oranlarına vaki itirazların incelenerek karara bağlanması amacıyla Kurum bünyesinde; Kurum teknik elemanlarından dört üye, Yönetim Kurulunda temsil edilen işçi ve işveren konfederasyonlarınca görevlendirilecek iki üye, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliğinden bir üye olmak üzere toplam yedi teknik elemandan oluşan, Asgarî İşçilik Tespit Komisyonu kurulur.
Kurumca gerek görüldüğünde, aynı esaslara göre birden fazla Asgarî İşçilik Tespit Komisyonu kurulabilir. Komisyon salt çoğunlukla toplanır ve kararlar en az dört üyenin aynı yöndeki oyu ile alınır. Kurum dışındaki üyelerin üst üste üç toplantıya, son altı ay içinde ise beş toplantıya katılmaması halinde, toplantıya katılmayan üyeyi görevlendiren konfederasyonların yerine, üye sayısı bakımından en yüksek bir sonraki konfederasyondan üye davet edilir….
Asgarî İşçilik Tespit Komisyonunun çalışma usûl ve esasları, Komisyonda görev alacak teknik elemanların nitelikleri, asgarî işçilik tespitinde uygulanacak yöntem, verilerin belirlenmesi, tamamlanmış veya devam etmekte olan işlerle ilgili yapılacak yerinde tespit kriterleri, uzlaşma komisyonlarının oluşumu, çalışma usûl ve esasları ile bu maddenin uygulanmasına ilişkin diğer usûl ve esaslar, Kurum tarafından çıkarılacak yönetmelikle düzenlenir.” hükmü yer almaktadır.
27/09/2008 tarih ve 27010 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Sosyal Güvenlik Kurumu Asgari İşçilik Tespit Komisyonunun Çalışma Usul ve Esasaları Hakkında Yönetmeliğin, dava konusu düzenleme tarihinde yürürlükte olan haliyle
– “Çeşitli işkollarının asgari işçilik oranları” başlıklı 10. maddesinde;
“(1) Çeşitli işkollarına ait işlerin asgari işçilik oranları, tespit edilerek tebliğ ile Resmî Gazete’de yayımlanır. (2) Tebliğde oranlarla birlikte; oranın belirlenmesinde esas alınan kriterler, iş kalemleri, çalışma şekilleri ve teknolojiden faydalanma durumu gibi açıklayıcı bilgilere yer verilir.” kuralına yer verilmiştir.
12/05/2010 tarih ve 27579 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Sosyal Güvenlik Kurumu Asgari İşçilik Tespit Komisyonunca Belirlenen Çeşitli İş Kollarına Ait Asgari İşçilik Oranlarını Gösterir Tebliğ’in
– “Amaç ve kapsam” başlıklı 1. maddesinde;
“(1) Bu Tebliğin amacı, Sosyal Güvenlik Kurumu bünyesinde oluşturulan Asgari İşçilik Tespit Komisyonunca çeşitli işkollarına ait asgari işçilik oranlarının belirlenmesi ve bu oranların belirlenmesinde esas alınan kriterleri düzenlemektir.
(2) Bu Tebliğ, 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 85 inci maddesinde sayılan kurum, kuruluş ve bankalar tarafından ihale mevzuatına göre yaptırılan her türlü işler ile gerçek veya tüzel kişiler tarafından yapılan özel nitelikteki inşaat işlerine uygulanacak asgari işçilik oranları ile ilgili işlemleri kapsar.”
“Dayanak” başlıklı 2. maddesinde;
“(1) Bu Tebliğ, 12/05/2010 tarihli ve 27579 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Sosyal Sigorta İşlemleri Yönetmeliğinin 110 uncu maddesinin üçüncü fıkrası ile 27/9/2008 tarihli ve 27010 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Sosyal Güvenlik Kurumu Asgari İşçilik Tespit Komisyonunun Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmeliğin 10 uncu maddesi hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.” düzenlemeleri bulunmaktadır.
Dava Konusu Düzenleyici İşlemin İncelenmesi:
Dava konusu Çeşitli İşkollarına ait Asgari İşçilik Oranları Listesi’nin, işverenin, işin emsaline, niteliğine, kapsam ve kapasitesine göre işin yürütümü açısından gerekli olan sigortalı sayısının, çalışma süresinin veya prime esas kazanç tutarının altında bildirimde bulunduğunun tespiti halinde, işin yürütümü açısından gerekli olan asgarî işçilik tutarının bilinmesine yönelik olduğu, Tebliğ’in amacının da Sosyal Güvenlik Kurumu bünyesinde Kurum teknik elemanlarından dört, işçi ve işveren konfederasyonlarından iki, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliğinden bir üye olmak üzere toplam yedi teknik elemanın katılımı ile oluşturulan Asgari İşçilik Tespit Komisyonunca çeşitli işkollarına ait asgari işçilik oranlarının belirlenmesi ve bu oranların belirlenmesinde esas alınan kriterleri ortaya koymak olduğu ve 5510 sayılı Kanun’un 85. maddesinde sayılan kurum, kuruluş ve bankalar tarafından ihale mevzuatına göre yaptırılan her türlü işler ile gerçek veya tüzel kişiler tarafından yapılan özel nitelikteki inşaat işlerine uygulanacak asgari işçilik oranları ile ilgili işlemleri kapsadığı görülmektedir.
Dosyada yer alan bilgi ve belgeler, tarafların iddia ve savunmaları ile yukarıda belirtilen mevzuatın birlikte değerlendirilmesinden, dava konusu listenin 5510 sayılı Sosyal Sigortalar Kanunu’nun 85. maddesinde ve Asgari İşçilik Tespit Komisyonunun Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik’te öngörülen Asgari İşçilik Tespit Komisyonunca belirlendiği tebliğdeki oranlar belirlenirken işin niteliği, kullanılan teknoloji, işyerinin büyüklüğü, benzer işletmelerde çalıştırılan sigortalı sayısı, ilgili meslek veya kamu kuruluşlarının görüşü, Çevre ve Şehircilik Bakanlığının belirlediği birim fiyatların dikkate alındığı anlaşılmaktadır.
Bu durumda, 5510 sayılı Sosyal Sigortalar Kanunu’nun 85. maddesinde ve Asgari İşçilik Tespit Komisyonunun Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik’te öngörülen Asgari İşçilik Tespit Komisyonunca ilgili mevzuat hükümlerine uygun olarak belirlenerek ilan edilen dava konusu düzenle yici işlemde üst hukuk normlarına ve hizmet gereklerine aykırılık bulunmadığı sonucuna ulaşılmıştır.

KARAR SONUCU :
Açıklanan nedenlerle;
1.Davanın REDDİNE,
2.Ayrıntısı aşağıda gösterilen toplam … TL yargılama giderinin davacı üzerinde bırakılmasına,
3. Karar tarihinde yürürlükte bulunan Avukatlık Asgari Ücret Tarifesi uyarınca duruşmalı işler için belirlenen … TL vekâlet ücretinin davacıdan alınarak davalı idareye verilmesine,
4. Posta gideri avansından artan tutarın kararın kesinleşmesinden sonra davacıya iadesine,
5. Bu kararın tebliğ tarihini izleyen otuz gün içerisinde Danıştay İdari Dava Daireleri Kuruluna temyiz yolu açık olmak üzere, 08/10/2020 tarihinde oy birliğiyle karar verildi.