Danıştay Kararı 10. Daire 2018/2777 E. 2022/6502 K. 26.12.2022 T.

Danıştay 10. Daire Başkanlığı         2018/2777 E.  ,  2022/6502 K.
T.C.
D A N I Ş T A Y
ONUNCU DAİRE
Esas No : 2018/2777
Karar No : 2022/6502

TEMYİZ EDEN (DAVACI): … Trans Lojistik ve Taşımacılık San. Tic. A.Ş.
VEKİLLERİ: Av. …, Av. …

KARŞI TARAF (DAVALI): … Bakanlığı / ANKARA
VEKİLİ: Av. …

İSTEMİN_KONUSU: 18/09/2008 tarihli “Türkiye Cumhuriyeti Gümrük Müsteşarlığı ile Rusya Federasyonu Federal Gümrük Servisi Arasında Gümrük İşlemlerinin Basitleştirilmesine İlişkin Protokol” kapsamında Basitleştirilmiş Gümrük Hattı uygulamasının ticaret erbabı tarafından kullanımının yaygınlaştırılması ve söz konusu sistemin daha verimli uygulanmasını teminen danışma ve denetim faaliyetlerinin yürütülmesi için yapılan ve davacı şirket tarafından yürütülen pilot uygulama yetkilendirmesinin geri alınmasına dair Gümrük ve Ticaret Bakanlığı AB ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü’nün … tarih ve … sayılı işleminin iptali istemiyle açılan dava sonucunda, … İdare Mahkemesince; davanın reddi yolunda verilen … tarih ve E:…, K:… sayılı kararın, Danıştay Onuncu Dairesinin 07/12/2016 tarih ve E:2016/3310, K:2016/4367 sayılı kararı ile davacı tarafından duruşma yapılması isteminde bulunulduğu halde duruşma yapılmaksızın davanın esası hakkında karar verildiği, bu durumun 2577 sayılı Kanun’un 17. maddesine aykırı olduğu gerekçesiyle usul yönünden bozulması üzerine bozma kararına uyularak yeniden yapılan yargılama sonucunda davanın reddi yolunda verilen … tarih ve E:…, K:… sayılı kararın temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir.

TEMYİZ_EDENİN_İDDİALARI: Davacı tarafından, sadece idarenin beyanlarının esas alındığı, kamu yararı olmadığı, hizmet için ücret alınmadığı, sistemin kurulup yatırım yapıldığı, işlemin gerekçesiz ve keyfi olduğu ileri sürülmektedir.

KARŞI_TARAFIN_SAVUNMASI: Davalı idare tarafından temyiz isteminin reddi gerektiği savunulmaktadır.

DANIŞTAY TETKİK HAKİMİ: …
DÜŞÜNCESİ: Temyiz isteminin reddi ile usul ve yasaya uygun olan İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Danıştay Onuncu Dairesince, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 17. maddesinin 2. fıkrası uyarınca davacının duruşma istemi yerinde görülmeyerek işin gereği görüşüldü:

HUKUKİ DEĞERLENDİRME:
İdare ve vergi mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı hâlinde mümkündür.
Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.

KARAR SONUCU:
Açıklanan nedenlerle;
1. Davacının temyiz isteminin REDDİNE,
2. Davanın reddi yolundaki … İdare Mahkemesinin … tarih ve E:…, K:… sayılı temyize konu kararının ONANMASINA,
3. Temyiz yargılama giderlerinin istemde bulunan üzerinde bırakılmasına,
4. 2577 sayılı Kanun’un (Geçici 8. maddesi uyarınca uygulanmasına devam edilen) 54. maddesinin 1. fıkrası uyarınca bu kararın tebliğ tarihini izleyen günden itibaren 15 (on beş) gün içinde karar düzeltme yolu açık olmak üzere, 26/12/2022 tarihinde oy birliğiyle karar verildi.