Danıştay Kararı 10. Daire 2015/786 E. 2020/3839 K. 15.10.2020 T.

Danıştay 10. Daire Başkanlığı         2015/786 E.  ,  2020/3839 K.
T.C.
D A N I Ş T A Y
ONUNCU DAİRE
Esas No : 2015/786
Karar No : 2020/3839

DAVACILAR : 1-
23- …
VEKİLLERİ : Av. …
DAVALILAR : 1- … / …
VEKİLİ : Av. …
2- …
VEKİLİ : Av. …
DAVANIN KONUSU : 16-28 Temmuz 2012 tarihleri arasında Ankara’da Dünya İşitme Engelliler Futbol Şampiyonası’nda milli takım oyuncusu olarak yer alan davacıların ödül verilmesi istemiyle yapılan başvurunun zımnen reddine ilişkin işlem ile bu işlemin dayanağı olan 03/11/2010 tarih ve 27748 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Spor Hizmet ve Faaliyetlerinde Üstün Başarı Gösterenlerin Ödüllendirilmesi Hakkında Yönetmeliğin 8. ve 24. maddelerinin iptali istenilmektedir.

DAVACILARIN İDDİALARI :
Yönetmeliğin iptali istenilen maddelerinin, olimpik ve paralimpik spor dallarındaki sporcular ile deaflimpik spor dallarındaki sporcuları farklı kategoride değerlendirmek ve farklı ödüllendirme ölçütleri belirlemek suretiyle hazırlanmış olan düzenlemeler içermesi nedeniyle, eşitliğe ve adalete, başarılı sporcuların desteklenmesini öngören dayanak kanun maddeleri ve Anayasaya aykırı olduğu; 2012 yılı Dünya İşitme Engelliler Futbol Şampiyonasında birincilik kazanan milli takım sporcularının ödüllendirilmesi için yapılmış olan başvurunun da cevap verilmemek suretiyle zımnen reddedildiği, hukuka aykırı Yönetmelik ve ödül verilmesi için yapılmış olan başvurunun zımnen reddi yolundaki işlemin iptal edilmesi gerektiği ileri sürülmüştür.

DAVALI İDARELERİN SAVUNMALARI :
Öncelikle, usule ilişkin olarak, davanın süresinde açılıp açılmadığının resen incelenmesi gerektiği ileri sürülmüştür.
Esasa ilişkin olarak ise; dava konusu Yönetmeliğin 3289 sayılı Kanuna dayanılarak çıkarıldığı, Yönetmeliğin 8. maddesinde deaflimpik oyunlarının düzenlendiği, bunların ayrı düzenlenmesinin nedeninin uluslararası olimpiyat komitesince düzenlenen olimpiyat oyunları ve Dünya ve Avrupa şampiyonalarının statülerinden farklı olmasından kaynaklandığı, paralimpik oyunlarının olimpiyat oyunları ile birlikte düzenlendiği ve çok sayıda ülkenin katıldığı, paralimpik sporcuların sadece paralimpik branşlara katılabildiği, işitme engellilerin ise normal müsabakalara da katılabildiği, paralimpik ve olimpik sporcularının kota müsabakaları ile oyunlara katılabildiği, deaflimpik sporcuların kota müsabakasına tabi tutulmadıkları, Yönetmelikte yapılan ayrımın spor dallarının olimpik olup olmamasına dayandığı, Yönetmeliğin 24. maddesinde de işitme engelli sporcuların ödül alabilmesi için gerekli olan şartların düzenlenmiş olduğu, olimpik olmayan diğer branşlara nazaran işitme engellileri koruyucu nitelikte hükümlere yer verildiği, Yönetmelik maddelerinin ve davacılara ödül verilmemesine yönelik işlemin hukuka uygun olduğu savunulmuştur.

DANIŞTAY TETKİK HÂKİMİ : …
DÜŞÜNCESİ : Davanın reddi gerektiği düşünülmektedir.

DANIŞTAY SAVCISI : …
DÜŞÜNCESİ : 16-28 Temmuz 2012 tarihleri arasında Ankara’da Dünya İşitme Engelliler Futbol Şampiyonası’nda milli takım oyuncusu olarak yer alan davacıların ödüllendirilmesi istemiyle yapılan başvurunun zımnen reddine ilişkin işlem ile bu işlemin dayanağı olan 03/11/2010 tarih ve 27748 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Spor Hizmet ve Faaliyetlerinde Üstün Başarı Gösterenlerin Ödüllendirilmesi Hakkında Yönetmeliğin 8. ve 24. maddelerinin iptali istenilmektedir.
SPOR HİZMET VE FAALİYETLERİNDE ÜSTÜN BAŞARI GÖSTERENLERİN ÖDÜLLENDİRİLMESİ HAKKINDA YÖNETMELİK ile Ulusal ve uluslararası spor hizmet ve faaliyetlerinde üstün başarı gösteren sporculara, spor kulüplerine, teknik direktör ve antrenörlere ödül verilmesi ile nakdi yardım yapılmasına dair usul ve esasları düzenlenmiştir.
Yönetmeliğin 8. maddesinde”Deaflimpik oyunları
(1) Deaflimpik oyunlarında ferdi müsabakalarda;
a) Birinci olan sporculara en fazla 200 adet,
b) İkinci olan sporculara en fazla 100 adet,
c) Üçüncü olan sporculara en fazla 50 adet,
Cumhuriyet Altını karşılığı Türk Lirası ödül verilebilir.
(2) Deaflimpik oyunlarında takım sporlarında;
a) Takımın birinci olması halinde her sporcuya en fazla 100 adet,
b) Takımın ikinci olması halinde her sporcuya en fazla 75 adet,
c) Takımın üçüncü olması halinde her sporcuya en fazla 50 adet,
Cumhuriyet Altını karşılığı Türk Lirası ödül verilebilir.
(3) Deaflimpik spor dallarında;
a) Dünya şampiyonalarında büyükler kategorisinde dereceye giren sporcuya ferdi branşlarda alınan derece için birinci fıkrada, takım sporlarında alınan derece için ise ikinci fıkrada
belirtilen ödüllerin en fazla %40’ı,
b) Avrupa şampiyonalarında büyükler kategorisinde dereceye giren sporcuya ferdi branşlarda alınan derece için birinci fıkrada, takım sporlarında alınan derece için ise ikinci fıkrada
belirtilen ödüllerin en fazla %20’si,
oranında ödül verilebilir.
(4) Deaflimpik spor dallarının;
a) Dünya şampiyonalarında ümitler ve gençler kategorisinde dereceye giren sporcuya,
üçüncü fıkranın (a) bendinde ferdi veya takım sporları için öngörülen ödüllerin en fazla %15’i,
b) Dünya şampiyonalarında yıldızlar kategorisinde dereceye giren sporcuya, üçüncü fıkranın (a) bendinde ferdi veya takım sporları için öngörülen ödüllerin en fazla %10’u,
oranında ödül verilebilir.
(5) Deaflimpik spor dallarının;
a) Avrupa şampiyonalarında ümitler ve gençler kategorisinde dereceye giren sporcuya,
üçüncü fıkranın (b) bendinde ferdi veya takım sporları için öngörülen ödüllerin en fazla %15’i,
b) Avrupa şampiyonalarında yıldızlar kategorisinde dereceye giren sporcuya, üçüncü fıkranın (b) bendinde ferdi veya takım sporları için öngörülen ödüllerin en fazla %10’u,
oranında ödül verilebilir.
(6) (Değişik: 4/11/2013-2013/5628 K.) Bu madde kapsamında her yıl yapılan şampiyonalarda verilecek ödülün en fazla %50’si, iki yılda bir yapılan şampiyonalarda %75’i, üç veya dört
yılda bir yapılan şampiyonalarda ise tamamı verilebilir.” düzenlemesine yer verilmiş;
Aynı Yönetmeliğin 24. Maddesinde ise;”Ödül verilmesinin şartları
(1) (Değişik: 14/5/2018-2018/11808) Bu Yönetmelik kapsamındaki müsabakalarda ilgili branş, stil, sıklet veya kategoride dereceye giren sporcu ile sporcuya bağlı olarak
ödül alabilecek kişi ve kurumlara aşağıdaki şekilde ödül verilebilir.
a) Ülkemiz dışında bir ülke sporcularının katılımı sonucu ilk üç dereceye girenlere belirlenen ödülün %3’ü.
b) Ülkemiz dışında iki ülke sporcularının katılımı sonucu ilk üç dereceye girenlere belirlenen ödülün %5’i.
c) Ülkemiz dışında üç ülke sporcularının katılımı sonucu ilk üç dereceye girenlere belirlenen ödülün %7’si.
ç) Ülkemiz dışında dört ülke sporcularının katılımı sonucu ilk üç dereceye girenlere belirlenen ödülün %10’u.
d) Ülkemiz dışında beş ülke sporcularının katılımı sonucu ilk üç dereceye girenlere belirlenen ödülün %20’si.
e) Ülkemiz dışında altı ülke sporcularının katılımı sonucu ilk üç dereceye girenlere belirlenen ödülün %30’u.
f) Ülkemiz dışında yedi veya daha fazla ülke sporcularının katılımı sonucu ilk üç dereceye
girenlere belirlenen ödülün tamamı.
(2) Büyükler, ümitler, gençler ve yıldızlar kategorilerinin belirlenmesinde uluslararası federasyonlarca belirlenen yaş kriterleri esas alınır. Takım sporlarında uluslararası müsabakalar için
yedekleriyle birlikte öngörülen sporcu sayısı esas alınır.
(3) Bu Yönetmelikte azami hadleri gösterilen ödüllerin miktarının belirlenmesinde aşağıdaki kriterler esas alınır;
a) Spor dalının olimpik ve paralimpik spor dalları arasında bulunup bulunmadığı,
b) İlgili branş, stil, sıklet veya kategoride yapılan müsabakalara fiilen iştirak eden ülke ve
sporcu sayısı,
c) Spor dalının ülkemiz veya Dünyadaki yaygınlığı ve gelişme potansiyeli,
ç) Faal sporcu ve spor kulübü sayısı,
d) Spor dalının Dünyadaki ve ülkemizdeki izlenirliği ve medya takip durumu,
e) Kazanılan başarının ülkemiz tanıtımına yaptığı katkı,
f) Spor dalının ülkemizdeki gelişim stratejisi içerisindeki yeri,
g) İlgili branşta uluslararası federasyon ile kıta federasyonuna üye ülke federasyonlarının
sayısı,
ğ) Kazanılan derecenin ülke olarak ilk defa elde edilip edilmediği,
h) İlgili branşta yıl içerisinde ülkemiz adına iştirak edilen uluslararası müsabaka sayısı,
ı) Genel Müdürlük bütçesinde ödüller için tefrik edilmiş olan bütçe ödenek miktarı,
i) Uluslararası müsabakaya, ulusal bazda yapılan eleme müsabakaları sonucu katılınıp katılınmadığı.
(4) Bu maddenin uygulamasına ilişkin usul ve esaslar Genel Müdürlükçe belirlenir. “düzenlemesine yer verilmiştir.
Yönetmelik hazırlanırken; sporun tabana yayılması, kulüplerin güçlendirilmesi,kulüplerin bünyesindeki sporcu sayılarının artırılması, fiziksel yeterliliği olmayan kulüpler ile tabela kulüpleri yerine her türlü donanımı olan sportif katılım ve başarıya endeksli kulüp sisteminin hedeflenmiş ve Yönetmelik; ulusal ve uluslararası spor hizmet ve faaliyetlerinde üstün başarı gösteren sporculara, spor kulüplerine, teknik direktör ve antrenörlere başarıya dayalı olarak ödül verilmesini amaçlamıştır.
18/10/1982 tarihli ve 2709 sayılı T.C Anayasasının;“Sporun geliştirilmesi ve tahkim” başlıklı 59 uncu maddesinde; “Devlet, her yaştaki Türk vatandaşlarının beden ve ruh sağlığını geliştirecek tedbirleri alır, sporun kitlelere yayılmasını teşvik eder…”hükmü yer almıştır.
3289 sayılı Spor Genel Müdürlüğünün Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun “Ödül ve sponsorluk” başlıklı Ek 3 üncü maddesinde; “Ulusal ve uluslararası yarışmalarda üstün başarı göstermiş sporcular ve kulüpler ile bu başarıya emeği geçen kişi, kurum ve kuruluşlara (futbol branşı dahil) ayni ve/veya nakdi ödül verilir. Bu ödüller Spor Genel Müdürlüğü bütçesinde bu amaçla kullanılmak üzere açılacak tertiplerden karşılanır. Bu gelirin yeterli olmaması durumunda eksik kalan miktar 24/3/1988 tarihli ve 3418 sayılı Kanunda öngörülen gelirlerden karşılanır.Verilecek ödüllerin miktarı, kimlere verileceğine ilişkin usul ve esaslar, spordan sorumlu Bakanın teklifi ve Maliye Bakanlığının uygun görüşü üzerine, Bakanlar Kurulu kararı ile yürürlüğe konulacak yönetmelikle düzenlenir.hükmüne yer verilmiştir.
16-28 Temmuz 2012 tarihleri arasında Ankara’da Dünya İşitme Engelliler Futbol Şampiyonası’nda milli takım oyuncusu olarak yer alan davacıların ödüllendirilmesi istemiyle yapılan başvurunun zımnen reddi üzerine bakılan davanın açıldığı anlaşılmaktadır.
Dava konusu Yönetmelikteki ödül ve teşvik sistemine ilişkin kurallar,idarenin takdir yetkisi kapsamındadır. Bu itibarla düzenlemelerde ve davacıların da ödüllendirilme istemlerinin reddine ilişkin işlemde hukuka aykırılık bulunmamıştır.
Açıklanan nedenlerle, davanın reddi gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA

Karar veren Danıştay Onuncu Dairesince, duruşma için taraflara önceden bildirilen 15/10/2020 tarihinde, davacılar vekili Av. …’in ve davalı Gençlik ve Spor Bakanlığının vekili Av… ile davalı Cumhurbaşkanlığının vekili Av. ….’in geldiği, Danıştay Savcısının hazır olduğu görülmekle, açık duruşmaya başlandı. Taraflara usulüne uygun olarak söz verilerek dinlendikten ve Danıştay Savcısının düşüncesi alındıktan sonra taraflara son kez söz verilip duruşma tamamlandı. Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:

MADDİ OLAY VE HUKUKİ SÜREÇ :
Bakılan dava, işitme engelliler milli futbol takımı sporcuları olan ve 2012 yılında Ankara’da düzenlenen Dünya Şampiyonasında takım olarak derece elde eden davacılar tarafından, 03/11/2010 tarih ve 27748 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Spor Hizmet ve Faaliyetlerinde Üstün Başarı Gösterenlerin Ödüllendirilmesi Hakkında Yönetmeliğin 8. ve 24. maddelerinin iptali ile Yönetmeliğin 24. maddesindeki şartlar oluşmadığından bahisle tesis edilen ödül verilmemesine ilişkin işlemin iptali istemiyle açılmıştır.

İNCELEME VE GEREKÇE :
USUL YÖNÜNDEN:
Davalı idareler tarafından, davanın süresinde açılıp açılmadığının resen incelenmesi gerektiği ileri sürülmüş olmakla birlikte; uyuşmazlık konusu olayda, davanın süresinde açıldığı sonucuna varılmıştır.
ESAS YÖNÜNDEN:
İlgili Mevzuat:
21/05/1986 tarih ve 3289 sayılı Gençlik ve Spor Hizmetleri Kanunu’nun “Ödül ve sponsorluk” başlıklı Ek 3. maddesinde; “Ulusal ve uluslararası yarışmalarda üstün başarı göstermiş sporcular ve kulüpler ile bu başarıya emeği geçen kişi, kurum ve kuruluşlara (futbol branşı dahil) ayni ve/veya nakdi ödül verilir. Bu ödüller Gençlik ve Spor Bakanlığı bütçesinde bu amaçla kullanılmak üzere açılacak tertiplerden karşılanır. Bu gelirin yeterli olmaması durumunda eksik kalan miktar 24/3/1988 tarihli ve 3418 sayılı Kanunda öngörülen gelirlerden karşılanır.
Verilecek ödüllerin miktarı, kimlere verileceğine ilişkin usul ve esaslar, Cumhurbaşkanınca yürürlüğe konulacak yönetmelikle düzenlenir.” hükmü yer almaktadır. (maddede yer alan “spordan sorumlu Bakanın teklifi ve Maliye Bakanlığının uygun görüşü üzerine, Bakanlar Kurulu kararı ile” ibaresi 02/07/2018 tarih ve 703 sayılı KHK’nin 12’nci maddesiyle “Cumhurbaşkanınca” şeklinde değiştirilmiştir.)
Kanunun yukarıda yer verilen Ek 3’üncü maddesine dayanılarak hazırlanan Spor Hizmet ve Faaliyetlerinde Üstün Başarı Gösterenlerin Ödüllendirilmesi Hakkında Yönetmelik ulusal ve uluslararası spor hizmet ve faaliyetlerinde üstün başarı gösteren sporculara, spor kulüplerine, teknik direktör ve antrenörlere ödül verilmesi ile nakdi yardım yapılmasına dair usul ve esasları düzenlemek amacıyla çıkarılmıştır.
Yönetmeliğin “Deaflimpik oyunları” başlıklı 8. maddesinde, deaflimpik oyunları ve deaflimpik spor dallarında Dünya ve Avrupa şampiyonalarında dereceye giren sporculara verilecek ödül miktarları; “Ödül verilmesinin şartları” başlıklı 24. maddesinde ise, olimpik ve paralimpik spor dallarındaki sporcular hariç, bu Yönetmelikte yer alan müsabakalarda dereceye giren sporcu ile sporcuya bağlı olarak ödül alabilecek kişi veya kurumlara ödül verilebilmesi için gerekli olan şartlar düzenlenmiştir.
Yönetmeliğin 24. maddenin 1. fıkrasında, “Olimpik ve paralimpik spor dallarında sporcular hariç, bu Yönetmelikte yer alan müsabakalarda dereceye giren sporcu ile sporcuya bağlı olarak ödül alabilecek kişi veya kurumlara ödül verilebilmesi için; Dünya şampiyonası ve kupalarında en az 20 ülke ve ilgili branş, stil, sıklet veya kategoride değişik ülkelerden en az 10 sporcunun, Avrupa şampiyonası ve kupalarında en az 15 ülke ve ilgili branş, stil, sıklet veya kategoride değişik ülkelerden en az 8 sporcunun iştirak etmesi şarttır.” hükmüne yer verilmiştir.
Hukuki Değerlendirme:
Anayasamızın “Gençliğin Korunması” başlıklı 58. maddesinde, Devletin, istiklâl ve Cumhuriyetimizin emanet edildiği gençlerin müsbet ilmin ışığında, Atatürk ilke ve inkılâpları doğrultusunda ve Devletin ülkesi ve milletiyle bölünmez bütünlüğünü ortadan kaldırmayı amaç edinen görüşlere karşı yetişme ve gelişmelerini sağlayıcı, gençleri alkol düşkünlüğünden, uyuşturucu maddelerden, suçluluk, kumar ve benzeri kötü alışkanlıklardan ve cehaletten korumak için gerekli tedbirleri alacağı; “Sporun Geliştirilmesi” başlıklı 59. maddesinde de, Devletin, her yaştaki Türk vatandaşlarının beden ve ruh sağlığını geliştirecek tedbirleri alacağı, sporun kitlelere yayılmasını teşvik edeceği ve başarılı sporcuyu koruyacağı hükümleri yer almaktadır.
Anayasanın 124. maddesinde, Başbakanlık, bakanlıklar ve kamu tüzelkişilerinin, kendi görev alanlarını ilgilendiren yasaların uygulanmasını sağlamak üzere ve bunlara aykırı olmamak şartıyla, yönetmelikler çıkarabileceği hükmüne yer verilmiştir.
Anayasada yer alan eşitlik ilkesinin amacı, benzer durumda bulunan kişilere farklı muamelede bulunulmasının engellenmesi, Devlet işlemlerinde ayrım yapılmasının, ayrıcalık tanınmasının önlenmesidir.
Dairemizin benzer bir uyuşmazlıkta 09/06/2014 tarih ve E:2014/1077 sayılı ara kararı ile davalı idarelerden olimpik ve paralimpik oyunları ile deaflimpik oyunları arasında ödül miktarları bakımından farklı düzenleme yapılmasının nedenleri sorulmuştur.
Ara kararına verilen cevabın incelenmesinden; deaflimpik oyunları yani İşitme Engelliler için yapılan organizasyonların olimpiyat düzeyinde olmaması, ülke sporcuları ve takımlarının kotaya tabi tutulmaması sebebiyle katılımın kolay olması, paralimpik oyunlarının ise, olimpiyatlarla birlikte düzenlenmesi ve katılan ülke ve sporcu sayısının fazla olması nedeniyle olimpik ve paralimpik oyunlarda başarılı olunmasının daha zor olduğu ve işitme engelli sporcuların normal müsabakalara da katılabildikleri göz önüne alınarak düzenleme yapıldığı bildirilmiştir.
Bu durumda, 3289 sayılı Kanunun Ek 3. maddesi ile verilecek ödüllerin miktarı ve kimlere verileceğine ilişkin usul ve esasları Yönetmelikle düzenleme yetkisi verilen davalı idareler tarafından dava konusu Yönetmelik maddelerinde olimpik ve paralimpik oyunları ile deaflimpik oyunları arasında ödül miktarları yönünden farklı düzenlemeler getirilmesinde, olimpiyatlar ve paralimpik oyunlarının birlikte düzenlenen ve sporcu ve ülke sayısı bakımından katılımın en üst seviyede olduğu uluslararası spor organizasyonlarından biri olması nedeniyle eşitlik ilkesine aykırı bir yön bulunmadığı sonucuna varılmaktadır.
Öte yandan, 3289 sayılı Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğünün Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun’un, Beden Terbiyesi ve Spor Genel Müdürlüğü’nün görevlerinin sayıldığı 2. maddesinin (n) bendinde; bu görevlerden birinin de, başarılı sporculara ve çalıştırıcılarına ayni ve nakdi yardım yapmak, yapılmasını sağlamak ve ödüllendirmek olduğu hükmüne yer verilmiş; aynı Yasa’nın Ek 3. maddesinde, verilecek ödüllerin miktarının, kimlere verileceğine ilişkin usul ve esasların, spordan sorumlu Bakanın teklifi ve Maliye Bakanlığı’nın uygun görüşü üzerine, Bakanlar Kurulu kararı ile yürürlüğe konulacak yönetmelikle düzenleneceği kurala bağlanmıştır.
Söz konusu yasal düzenlemelerle herhangi bir kategori ve ölçüte yer verilmeksizin her sporcunun ödüllendirilmesi yerine, belli branş ve alanlarda, belirli bir başarıyı gösteren sporcuların, mali olanaklar ölçüsünde ödüllendirilmesi konusunda idareye düzenleme yapma yetkisi tanındığı anlaşılmaktadır.
Dava konusu Yönetmelik hükümleri, ulusal ve uluslararası spor faaliyetlerinde üstün başarı gösteren sporcular ile bunların kulüpleri, teknik direktörleri, antrenörleri ve başarıda emeği geçen diğer kişilere ayni ve/veya nakdi yardım yapılması ve ödül verilmesine ilişkin esas ve usulleri düzenlemek amacıyla, yukarıda anılan 3289 sayılı Kanun’un Ek 3. maddesine dayanılarak, Maliye Bakanlığı ve Sayıştay’ın da görüşleri alınmak suretiyle hazırlanmış olup, Anayasa ve dayanağı Kanun hükümlerine aykırılık taşımamaktadır.
Bu nedenle, davacıların Yönetmeliğin 24. maddesindeki şartları taşımadıkları ve anılan maddenin de hukuka uygun olduğu açık olduğundan; davacılara ödül verilmemesine ilişkin işlemde de hukuka aykırılık bulunmamaktadır.

KARAR SONUCU :
Açıklanan nedenlerle;
1. DAVANIN REDDİNE,
2. Ayrıntısı aşağıda gösterilen toplam … TL yargılama giderinin davacılar üzerinde bırakılmasına,
3. Karar tarihinde yürürlükte bulunan Avukatlık Asgari Ücret Tarifesi uyarınca .. TL vekâlet ücretinin davacılardan alınarak davalı idarelere verilmesine,
4. Posta gideri avansından artan tutarın kararın kesinleşmesinden sonra davacıya iadesine,
5. Bu kararın tebliğ tarihini izleyen 30 (otuz) gün içerisinde Danıştay İdari Dava Daireleri Kuruluna temyiz yolu açık olmak üzere, 15/10/2020 tarihinde oy birliğiyle karar verildi.