Danıştay Kararı 10. Daire 2015/5151 E. 2020/4098 K. 21.10.2020 T.

Danıştay 10. Daire Başkanlığı         2015/5151 E.  ,  2020/4098 K.

T.C.
D A N I Ş T A Y
ONUNCU DAİRE
Esas No : 2015/5151
Karar No : 2020/4098

DAVACI : …
VEKİLİ : Av. …
DAVALI : … Bakanlığı / …
VEKİLİ : Hukuk Müşaviri … / Aynı yerde

DAVANIN KONUSU :
19/04/2011 tarih ve 27910 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan At Yarışları Müşterek Bahisler Yönetmeliğinin 23. maddesinin 3. fıkrasında değişiklik yapan 14/02/2015 tarih ve 29267 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan At Yarışları Müşterek Bahisler Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik’in 3. maddesinde yer alan “diğer tüm bahis çeşitlerinin yer aldığı koşularda eküri olarak iştirak edeceği ilan olunan atlardan bir veya birkaçının koşuya iştirak etmemesi halinde yalnızca çıkan at veya atlar için eküri kavramı ortadan kalkar, çıkan bu at veya atların yerine altılı ganyan favorisine oynanmış sayılır.” ibaresinin iptali istenilmektedir.

DAVACININ İDDİALARI :
Davacı tarafından, 05/09/2015 tarihinde Ankara Hipodromunda yapılacak yarışlardan 5. Koşuda 2.yarış için 6’lı ganyan biletinde 3, 5 ve 7 numaralı atlara saat 15.33’te bahis oynadığı, 3 numaralı at ile 6 numaralı atın eküri olması sebebiyle tercihini 3 numaralı attan yana kullandığı, saat 17.12’de 3 numaralı atın yarıştan çıkarıldığı, koşu sonunda yarışı 6 numaralı atın kazandığı bahis oynadığı atın ekürisinin yarışı kazanmış olmasına rağmen dava konusu düzenleme nedeniyle kendisine ikramiye ödenmediği zira iptali istenen düzenleme ile eküri kavramının ortadan kaldırıldığı, bunun yerine “altılı ganyan favorisi” kuralının getirildiği, kendisinin oynadığı atın yarışa katılamayacağını önceden öngöremeyeceği, bahis oynanırken yarışseverlerin atların eküri durumlarını da göz önünde bulundurarak bilet oluşturdukları, eküri koşmayan atlardan birinin yarıştan çıkarılması halinde bahisin altılı ganyanın favorisine oynandığının kabul edilmesinin yerinde bir düzenleme olmasına karşın eküri koşan atlardan birinin yarıştan çıkarılması halinde aynı kuralın uygulanmasının hukuka ve hakkaniyete aykırı olduğu ileri sürülerek, dava konusu düzenlemenin iptali istenilmektedir.

DAVALININ SAVUNMASI :
Davalı idare tarafından, at yarışlarının ve bunlar üzerine düzenlenen müşterek bahislerin bir kurallar zinciri içinde ve belli disiplinler altında, herkesçe bilinen ve kabul edilen kurallarla yürütüldüğü, amacın kamu yararı ve kamu hizmeti çerçevesinde dürüstlükle yönetilmesi olduğu, dava konusu düzenlemenin yarışseverlerin talebi üzerine yapıldığı, hangi atların yarışlara katılacağının 50 saat öncesinden ilan edildiği, yarış öncesi ortaya çıkacak durumların öngörülemeyeceği öne sürülerek, davanın reddi gerektiği savunulmaktadır.

DANIŞTAY_TETKİK_HÂKİMİ : …
DÜŞÜNCESİ : Dava konusu düzenlemenin iptaline karar verilmesi gerektiği düşünülmektedir.

DANIŞTAY_SAVCISI : …
DÜŞÜNCESİ : Dava; 14/02/2015 günlü Resmi Gazetede yayımlanan At Yarışları Müşterek Bahisler Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmeliğin 3. Maddesinin iptali istemiyle açılmıştır.
6132 sayılı At Yarışları Hakkında Kanunun 1. Maddesinde, “Ankara, İstanbul, İzmir’de ve Tarım Orman ve Köyişleri Bakanlığı’nın belirteceği diğer yerlerde at yarışları yapmak ve bu yarışlar üzerinde memleketin neresinde olursa olsun müşterek bahisler tertip etmek hak ve selahiyeti adı geçen Bakanlığa aittir.” hükmü, 5. Maddesinde “Tarım Vekaletinin birinci maddede yazılı hak ve selahiyetleri at yetiştirme ve ıslahını teşvik gayesi ile kurulmuş ve amme menfaatine çalıştığı usulen onanmış derneklerden uygun görülecek bir veya bir kaçına muayyen şartlarla ve 30 seneyi geçmemek üzere Tarım Vekaletinin teklifi ve İcra Vekilleri Heyetinin kararı ile devredilebilir.” hükmü, 8. Maddesinde “Yarışların şartlarına, tertip, icra ve inzıbatına, hipodrom veya yarış yerlerinin tanzim ve idaresine, yarış programları, ikramiyeler ve müşterek bahislere mütaallik teknik, idari ve mali inzibati hususlar, Yüksek Komiserler Heyetinin teşekkül sureti, vazife ve salahiyetleri inzibati cezaların hangi hallerde hangi merciler tarafından verileceği, yarışların ve salahiyet verilmiş dernek ve belediye ve özel idarelerin murakabe ve teftiş tarzı ve doping muayenelerine ait usuller bu kanun ve beynelmilel yarış nizamlarına ve memleket ihtiyaçları ve işin icaplarına göre Tarım Vekaletince hazırlanıp İcra Vekilleri Heyetince tasdik edilecek nizamnamelerde belirtilir.” hükmü bulunmaktadır.
Dava konusu Yönetmelik değişikliği ile “ Birinci fıkrada sıralanan oyunlardan ganyan ve çifte bahis hariç diğer tüm bahis çeşitlerinin yer aldığı koşularda eküri olarak iştirak edeceği ilan olunan atlardan bir veya birkaçının koşuya iştirak etmemesi halinde yalnızca çıkan at veya atlar için eküri kavramı ortadan kalkar, çıkan bu at veya atların yerine altılı ganyan favorisine oynanmış sayılır. Ekürinin koşan atları için 23 üncü maddenin birinci fıkrası geçerlidir. Ganyan oyununda ise koşuya eküri olarak iştirak edeceği ilan olunan atlardan bir veya birkaçının koşuya iştirak etmemesi halinde bu atların üzerine oynanmış iştirak bedelleri iade edilir.” hükmü getirilmiştir.
Dosyanın incelenmesinden, Türkiye Jokey Kulübünün başvurularının değerlendirilmesi sonucunda, mevcut En Fazla Ganyan Oynanan At (EEG) uygulamasının yerine Altılı Ganyan Favorisi (AGF) şeklinde bir uygulamaya gidilmesine Yüksek Komiserler Kurulu tarafından karar verilmesi üzerine dava konusu yönetmelik değişikliğinin yapıldığı, düzenlemenin istatistiki verilere ve At yarışları düzeninin bütüncül kurallar zincirine bağlanması amacına dayalı olduğu anlaşılmaktadır.
Bu durumda, dava konusu düzenlemede kamu yararı, hizmet gereklerine ve hukuka aykırı bir yön görülmemiştir.
Açıklanan nedenlerle, davanın reddi gerektiği, düşünülmektedir. 21/06/2016

TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Danıştay Onuncu Dairesince, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:

MADDİ OLAY VE HUKUKİ SÜREÇ :
Davacı, 05/09/2015 tarihinde saat 15.33’te Ankara Hipodromunda koşulacak 5. koşuda 2.yarış için 6’lı ganyan bileti oluşturmuş, 3, 5 ve 7 numaralı atlar üzerine bahis oynamıştır.
Ankara 75.yıl Hipodromu Yarış Komiserler Kurulu tarafından, 3 numaralı at binicisinin yarış günü iş göremezlik belgesi alması üzerine ve yerine binici bulunamaması nedeniyle 05/09/2015 günü saat 17.12’de 3 numaralı at yarıştan çıkarılmıştır.
Koşu sonucunda, 3 numaralı atın ekürisi olan 6 numaralı at birinci ilan edilmiş, davacı tarafından bahis oynadığı atın ekürisinin yarışta birinci olması nedeniyle kendisine ikramiye ödenmesi istemiyle Türkiye Jokey Kulübü Derneği’ne başvurulmuştur.
Davacının söz konusu başvurusu, Türkiye Jokey Kulübü Derneği’nin 13/11/2015 tarih ve 648 sayılı işlemi ile reddedilmiştir.
Başvuruya verilen cevapta, 14/02/2015 tarih ve 29267 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan At Yarışları Müşterek Bahisler Yönetmeliği’nde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik’in 3. maddesinde yer alan “diğer tüm bahis çeşitlerinin yer aldığı koşularda eküri olarak iştirak edeceği ilan olunan atlardan bir veya birkaçının koşuya iştirak etmemesi halinde yalnızca çıkan at veya atlar için eküri kavramı ortadan kalkar, çıkan bu at veya atların yerine altılı ganyan favorisine oynanmış sayılır.” ibaresi gereğince eküri kavramının ortadan kaldırıldığı, çıkan atın yerine altılı ganyanın favorisi üzerine bahsin oynandığının kabul edildiği, bu durumda davacıya ikramiye ödenmesinin mümkün olmadığı belirtilmiştir.
Bunun üzerine, davacı tarafından ret işleminin dayanağı olan düzenlemenin iptali istemiyle bakılan dava açılmıştır.

İlgili Mevzuat:
6132 sayılı At Yarışları Hakkında Kanunun 1. maddesinde, “Türkiye sınırları içerisinde at yarışları düzenlemeye, yurt içinde ve yurt dışında düzenlenen yarışlar üzerine yurt içinden ve yurt dışından müşterek bahis kabul etmeye Tarım ve Köyişleri Bakanlığı yetkilidir” hükmü; 8. maddesinde, “Yarışların şartlarına, tertip, icra ve inzibatına, hipodrom ve yarış yerlerinin tanzim ve idaresine, yarış programları, ikramiyeler veya müşterek bahislere dair teknik, idarî, malî ve inzibatî hususlara, Yüksek Komiserler Kurulunun teşekkül sureti, görev ve yetkilerine, görevlendirilecek 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tâbi personel ile 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararname kapsamındaki personel ve diğer personele yarış gelirlerinden karşılanmak şartıyla, 16 yaşından büyükler için tespit edilen aylık brüt asgarî ücretin dört katını geçmemek üzere yapılacak aylık net ödemeler ile harcırahlara, Jokey Kaza ve Yardım Sandığı kurulması ile yardım sandığına üye olabilecekler, yardım sandığına at binme ücretinin % 10’unu geçmemek üzere kesinti yapılması, sandığın diğer gelirlerinin tespiti, sandık gelirlerinin harcanması ile bu gelirlerin, 5 inci madde uyarınca yetkilendirilen ilgili kurum veya kuruluşa borç olarak verilmesine veya ek 1inci madde hükmü uyarınca oluşturulan hesaba aktarılmasına, disiplin cezalarının hangi hâllerde hangi merciler tarafından verileceğine, yarışların ve yetki verilmiş dernek, belediye ve il özel idarelerinin murakabe ve teftiş tarzı ile doping muayenelerine ait usuller, bu Kanun ve uluslararası yarış esasları ile memleket ihtiyaçları ve işin icaplarına göre Tarım ve Köyişleri Bakanlığınca çıkarılacak yönetmeliklerle belirlenir. ” hükmü yer almaktadır.
19/04/2011 tarih ve 27910 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan At Yarışları Müşterek Bahisler Yönetmeliği’nin “tanımlar” başlıklı 3. maddesinin dava konusu işlemin tesis edildiği tarihteki haliyle ;
“g) Eküri: Aynı at sahibi üzerine koşan atlar ile aynı at sahibine, kardeşine, bunların eş ve çocuklarına ait olup aynı koşuya katılan at sahiplerinin yazılı başvuruları üzerine resmi programda eküri oldukları ilan edilen atları,” şeklinde tanımlanmıştır.
Aynı Yönetmeliğin “Genel Kurallar ve Müşterek Bahis Çeşitleri” başlıklı 4. maddesi; (1) Bu Yönetmeliğin uygulaması ile ilgili genel kurallar aşağıda belirtilmiştir:
a) Müşterek bahislere katılımlarda kullanılan kuponlar, oynayanlar tarafından tam ve eksiksiz olarak doldurulmalıdır. Doldurulan kuponların hipodromlar ve sabit ganyan bayilerindeki müşterek oyun bahis terminaline okutulması karşılığında müşterek bahis bilgi işlem sisteminden çıkan bilet üzerindeki bilgiler esas alınır. Müşterek bahis bilgi işlem sistemi tarafından otomatik olarak bilet üzerine yazılan seri numarasının tespit edilemeyecek şekilde zarar görmesi, seri numarası veya barkodda silinti veya kazıntı olması halinde bu biletlere ödeme yapılmayacağı gibi müşterek bahis bilgi işlem sistemindeki kayıtlara göre kazançlı olarak tanımlanmayan biletlere de ödeme yapılmaz. Biletler hamilinedir. Kazançlı biletlerin ne sebeple olursa olsun kaybedilmesinden veya el değiştirmesinden ya da ödemenin bileti ibraz edene yapılmasından Yarış Müessesesi sorumlu tutulamaz.
b) Müşterek bahis satışları, Yarış Müessesesinin açtığı gişeler veya uygun gördüğü yerlerde yetkili kıldığı sabit bayiler ve sanal bayiler tarafından yapılır. Satışlar peşin olarak yapılır. Kredi kartıyla veya taksitli ödeme yapılamaz. Her bayi yaptığı satış, iptal, iade, ödeme ve hak ettiği prim tutarlarını gösteren bahis oyun raporunu Yarış Müessesesinin sistem veritabanından haftalık olarak almak zorundadır.
c) Bir koşuya iştirak edecek atların taşıyacağı numaralar, günlük resmi programda gösterilir. Ancak bunlarda bir yanlışlık olursa:
1) Yanlışlığın koşu başlamadan önce anlaşılması halinde, bu durum düzeltilip ilan edilinceye kadar müşterek bahis satışı durdurulur ve yanlış numara üzerine müşterek bahis oynayanların iştirak bedelleri iade olunur.
2) Yanlışlığın koşu bittikten sonra fakat kazananlar hissesinin ilanından önce anlaşılması halinde, yanlış numara üzerine müşterek bahis oynayanların iştirak bedelleri iade olunur.
3) Yanlışlığın kazananlar hissesinin ilanından sonra anlaşılması halinde, sonuç üzerinde hiçbir değişiklik ve düzeltme yapılmaz ve itirazlar dikkate alınmaz.
ç) Kazançlı müşterek bahis sahibine, kazançlı kombine üzerine oynadığı her bir Türk Lirasına karşılık ödenecek kazananlar hissesi, bir lira beş kuruştan az olamaz.
d) Müşterek bahis satışları, en geç üzerine bahis konulan koşular başlayana kadar yapılır. Oynanan biletlerin iptali ile ilgili uygulama değişiklikleri Yarış Müessesesince resmi internet sitesinde ilan edilir.
e) Yarış Komiserler Kurulu tarafından startı hükümsüz sayılan herhangi bir koşu, aynı günkü koşuların sonunda tekrarlandığı takdirde, tekrarlanan koşunun Yarış Komiserler Kurulu tarafından yeni belirlenen başlangıç saatine kadar o koşu üzerine oynanan ganyan, plase, plase ikili, ikili bahis, sıralı ikili bahis, sıralı üçlü bahis, tabela bahis ve beşli bahis gibi tek koşu üzerine oynanabilen tüm oyunlarda müşterek bahis satışına veya iptaline imkan verilir. Hatalı start olup da Yarış Komiserler Kurulu tarafından aynı günkü koşuların sonunda tekrarlanmasına karar verilen koşunun; çifte bahis, üçlü ganyan, dörtlü ganyan, beşli ganyan, altılı ganyan, yedili ganyan, “n”li plase, “n” tek gibi birden fazla koşuya bağlı oyunların birinci ayağını oluşturması halinde ise, bu oyunlara ait satış ve iptal işlemleri, koşunun başlayacağı yeni saate kadar değil, bu bahislerin ikinci ayağını oluşturan koşunun başlangıç saatine kadar mümkündür.
f) Tamam işareti verildikten ve kesin sonuç Yarış Komiserler Kurulu tarafından yazılı olarak Yarış Müessesesine bildirildikten sonra, Yarış Müessesesi, o koşuya ait kazananlar hisselerini hesap ve ilan eder. Bu ilanı takiben, kazanan müşterek bahis sahiplerine, başvuruları halinde yetkili gişelerce ödeme yapılır. Yurtdışında yapılan yarış programları üzerine müşterek bahis oynatılmış ise bu koşulara ait kazananlar hissesi, bu yarışları düzenleyen veya Yarış Müessesesine bu yarışların pazarlamasını yapan ve Yarış Müessesesi ile anlaşma imzalayan kurumların resmi internet sitelerinde ilan edilen kesin sonuçlara göre hesap ve ilan edilir.
g) Hak sahiplerine karşı müşterek bahislerle ilgili her türlü ödemeden, Yarış Müessesesi sorumludur. Ödeme işlemlerinde 4/1/1961 tarihli ve 213 sayılı Vergi Usul Kanunu hükümleri uygulanır. Kazananlar hissesinin alınma süresi, koşunun yapıldığı gün dahil bir yıl olup, son gün saat 17.00’e kadardır.” şeklindedir.
Dava konusu yönetmeliğin bireysel işlemin tesis edildiği tarihteki halinde “Eküri durumu” başlıklı 23. maddesi;
(1) Ganyan, çifte bahis, üçlü ganyan, dörtlü ganyan, beşli ganyan, altılı ganyan, yedili ganyan, “n” tek ve “n” li plase oyunlarında eküri koşacakları ilan olunan atlardan herhangi birinin 5 inci maddedeki müşterek bahis çeşitlerinin tariflerine uygun şekilde kazançlı olarak dereceye girmesi halinde, ekürinin diğer atları üzerine oynayanlar da kazanmış sayılır.
(2) Yukarıda sıralanan bahis çeşitleri haricindeki diğer bahis çeşitlerinde ise bu maddenin birinci fıkrası uygulanmaz.
“(3) Birinci fıkrada sıralanan oyunlardan ganyan ve çifte bahis hariç “diğer tüm bahis çeşitlerinin yer aldığı koşularda eküri olarak iştirak edeceği ilan olunan atlardan bir veya birkaçının koşuya iştirak etmemesi halinde yalnızca çıkan at veya atlar için eküri kavramı ortadan kalkar, çıkan bu at veya atların yerine altılı ganyan favorisine oynanmış sayılır.” Ekürinin koşan atları için 23 üncü maddenin birinci fıkrası geçerlidir. Ganyan oyununda ise koşuya eküri olarak iştirak edeceği ilan olunan atlardan bir veya birkaçının koşuya iştirak etmemesi halinde bu atların üzerine oynanmış iştirak bedelleri iade edilir.” şeklinde düzenlenmiştir.

Dava Konusu Yönetmeliğin İncelenmesi:
Dava konusu mülga düzenleme, bir koşuya eküri olarak iştirak edeceği ilan olunan atlardan bir veya birkaçının koşuya iştirak etmemesi durumunda çıkan at veya atlar için eküri kavramının ortadan kaldırılmasına ve bu atlar üzerine oynanan bahislerin çıkan bu at veya atların yerine altılı ganyanın favorisi olan at veya atlara oynandığının kabul edilmesine ilişkindir.
Dosyanın incelenmesinden, davalı İdare tarafından 19/04/2011 tarih ve 27910 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan At Yarışları Müşterek Bahisler Yönetmeliği’nin ilgili maddesinde bir çok kez değişiklik yapıldığı, söz konusu Yönetmelik’in 19/04/2011 tarih ve 27910 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan ilk halinde benzer kurala yer verilmesine rağmen, 17/05/2011 tarih ve 27937 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan değişiklik ile çıkan at veya atların yerine ekürinin koşan diğer at veya atlarına bahsin oynandığının kabul edileceğinin düzenlendiği, Yönetmelik’in dava tarihinde yürürlükte olan halinde ise yeniden eküri durumunun ortadan kaldırılmasına ve çıkan bu at veya atların yerine altılı ganyanın favorisi olan ata bahis oynandığına ilişkin kuralın getirildiği görülmektedir.
Dava konusu yönetmelikte eküri “Aynı at sahibi üzerine koşan atlar ile aynı at sahibine, kardeşine, bunların eş ve çocuklarına ait olup aynı koşuya katılan at sahiplerinin yazılı başvuruları üzerine resmi programda eküri oldukları ilan edilen atları,” şeklinde tanımlanmıştır.
Yönetmelik’te yer alan eküri tanımı göz önünde bulundurulduğunda; at yarışları üzerine müşterek bahis oynayanların, bahis biletlerini oluştururken aynı şartlar altında yetiştirildiği, çoğunlukla birlikte çalıştırıldıkları için benzer niteliklere sahip olduğu kabul edilen ve bu nedenle yarışı kazanmaları halinde ekürinin diğer atları üzerine oynayanların da kazanmış sayıldığı atların bir arada bulunacağı bir yarışta eküri atlardan birini tercih ederek bu atlar üzerine bahis oynamalarının, mevcut yarış kurallarının doğal bir sonucu olduğu anlaşılmaktadır.
Bununla birlikte, yarışa katılacak atların ilan edilmesinden sonra bahis oynamak için sınırlı süreleri bulunan yarışseverlerin, yarışların başlamasından hemen önce yapılacak değişiklikleri tahmin etmelerinin kendilerinden beklenemeyeceği de açıktır.
Diğer yandan, davalı İdare tarafından söz konusu değişikliğin yarışseverlerin talebi üzerine ve kamu yararı amacıyla yapıldığı savunulmuşsa da, söz konusu savunmaların eküri atlardan bir veya bir kaçının yarışa katılamaması durumda eküri kavramının devam ettirilip, ettirilmeyeceğine ilişkin olmadığı; eküri kavramı kaldırıldıktan sonra bahislerin “en fazla ganyan oynanan” veya “altılı ganyan favorisi” olan ata oynandığının kabul edilmesine yönelik olduğu, davalı İdarece dava konusu düzenlemeye ilişkin gerekçelerin somut olarak ortaya konulamadığı görülmüştür.
Bu durumda, bahis oynayanlar tarafından önceden öngörülmesi mümkün olmayan durumlar nedeniyle üzerine bahis oynanan atların belirlenmesindeki en büyük etkenlerden olan eküri kavramının, atlardan bir veya bir kaçının herhangi bir nedenle yarışa katılamaması halinde ortadan kaldırılması ve bu atlar üzerine oynanan bahislerin eküri yerine başka bir ata oynandığının kabul edilmesine yönelik dava konusu düzenlemenin, aynı Yönetmelik’te düzenlenen “eküri kavramı” ve “müşterek bahis” kurallarıyla bağdaşmadığı, düzenlemenin kamu yararı amacına uygun olmadığı sonucuna varılmaktadır.
Kaldı ki, dava konusu düzenleme 20/12/2018 tarih ve 30631 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan At Yarışları Müşterek Bahisler Yönetmeliği’nde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik’in 13. maddesiyle, “Birinci fıkrada sıralanan oyunlardan ganyan ve çifte bahis hariç diğer tüm bahis çeşitlerinin yer aldığı koşularda eküri olarak iştirak edeceği ilan olunan atlardan bir veya birkaçının koşuya iştirak etmemesi halinde çıkan bu at veya atların yerine; a) İlgili koşu altılı ganyan oyununu oluşturan koşulardan biri ise, ekürinin diğer koşan at veya atları ile yarış müessesince altılı ganyan oyununun ilk ayağı koşulduktan sonra resmi olarak ilan edilen Altılı Ganyan Favorisi’ne (AGF) oynanmış sayılır. b) İlgili koşu altılı ganyan oyununu oluşturan koşulardan biri değil ise, ekürinin diğer koşan at veya atları ile üzerine en fazla ganyan satışı yapılan (EFG) at veya atlar üzerine oynanmış sayılır.” şeklinde yeniden düzenlenmiştir.

KARAR SONUCU:
Açıklanan nedenlerle;
1. 19/04/2011 tarih ve 27910 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan At Yarışları Müşterek Bahisler Yönetmeliği’nin 23. maddesinin 3. fıkrasında değişiklik yapan 14/02/2015 tarih ve 29267 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan At Yarışları Müşterek Bahisler Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik’in 3. maddesinde yer alan ve bireysel işlemin dayanağı olan “diğer tüm bahis çeşitlerinin yer aldığı koşularda eküri olarak iştirak edeceği ilan olunan atlardan bir veya birkaçının koşuya iştirak etmemesi halinde yalnızca çıkan at veya atlar için eküri kavramı ortadan kalkar, çıkan bu at veya atların yerine altılı ganyan favorisine oynanmış sayılır.” ibaresinin İPTALİNE,
2. Ayrıntısı aşağıda gösterilen toplam … TL yargılama giderinin davalı idareden alınarak davacıya verilmesine,
4. Karar tarihinde yürürlükte bulunan Avukatlık Asgari Ücret Tarifesi uyarınca … TL vekâlet ücretinin davalı idareden alınarak davacıya verilmesine,
4. Posta giderleri avansından artan tutarın kararın kesinleşmesinden sonra davacıya iadesine,
5. Bu kararın tebliğ tarihini izleyen 30 gün içerisinde Danıştay İdari Dava Daireleri Kuruluna temyiz yolu açık olmak üzere, 21/10/2020 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.