Danıştay Kararı 10. Daire 2007/3701 E. 2010/10455 K. 06.12.2010 T.

10. Daire         2007/3701 E.  ,  2010/10455 K.
T.C.
D A N I Ş T A Y
ONUNCU DAİRE
Esas No: 2007/3701
Karar No: 2010/10455

Temyiz Eden (Davalı) :Tekirdağ Valiliği-TEKİRDAĞ
Karşı Taraf(Davacı) :…
Vekili : …
İstemin Özeti :… Tabip Odasının 12.7.2005 tarih ve 2 sayılı “İlkyardım Eğitim Merkezi Uygunluk Belgesi” nin iptaline ilişkin 2.1.2006 tarih ve 6 sayılı davalı idare işleminin iptali istemiyle açılan dava sonucunda; … İdare Mahkemesince, kamu kurumu niteliğinde meslek kuruluşu olduğu tartışmasız olan … Tabip Odası’nın , halk sağlığına hizmet etme görevi bulunduğu, “merkez” tanımında, ilkyardım eğitici eğitimi ve ilkyardım eğitiminin her ikisinin birden verilebileceğinin düzenlendiği, İlkyardım Yönetmeliğinin eğitimci eğitimi veren kuruluşları düzenleyen 5.maddesinde “ve merkezler” denilerek kuruluşların sınırlı sayımından kaçınıldığı, bunun yanında, eğitici eğitimi veren bir merkezi açabilecek bir kuruluşun ilkyardım eğitimi veren bir merkezi açabilmesi gerektiği, nitekim anılan Yönetmeliğin “Merkez açma yetkisi bulunanlar” başlığını taşıyan 8.maddesinde, ilkyardımcı yetiştirmek amacıyla bütün kamu kurum ve kuruluşlarına bu Yönetmelikte belirtilen şartları taşımaları halinde merkez açma izni verileceği belirtilmiş olduğundan, sağlık meslek kuruluşlarının ilkyardımcı eğitimi düzenleyebilecekleri sonucuna varıldığı, bu durumda, ilkyardımcı eğitimi düzenleme yetkisi bulunan … Tabip Odası’na ait uygunluk belgesinin iptaline ilişkin işlemde hukuka uyarlık bulunmadığı gerekçesiyle dava konusu işlemin iptaline karar verilmiştir.
Davalı idare tarafından, hukuka aykırı olduğu ileri sürülerek anılan mahkeme kararının temyizen incelenip bozulması istenilmektedir.
Savunmanın Özeti : Cevap verilmemiştir.
Danıştay Tetkik Hakimi : …
Düşüncesi : Temyiz isteminin reddi gerektiği düşünülmektedir.
Danıştay Savcısı : …
Düşüncesi : Temyiz dilekçesinde öne sürülen hususlar, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanununun 49.maddesinin 1. fıkrasında belirtilen nedenlerden hiçbirisine uymayıp idare mahkemesince verilen kararın dayandığı hukuki ve yasal nedenler karşısında anılan kararın bozulmasını gerektirir nitelikte görülmemektedir.
Açıklanan nedenlerle temyiz isteminin reddiyle idare mahkemesi kararının onanmasının uygun olacağı düşünülmektedir.
TÜRK MİLLETİ ADINA
Hüküm veren Danıştay Onuncu Dairesince gereği görüşüldü:
İlkyardım Yönetmeliği’nin amaç, kapsam ve niteliğiyle,… Tabip Odası’nın geniş anlamda kamu kuruluşu niteliğinde bir kamu kurumu olduğu dikkate alındığında, diğer kamu kurumlarına verilen hakkın, davacı Tabip Odasına verilmemesinin düşünülemeyeceği açıktır.
İdare ve Vergi Mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen bozulması 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı halinde mümkündür.
Temyizen incelenen karar, usul ve hukuka uygun olup, dilekçelerde ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmediğinden temyiz isteminin reddi ile … İdare Mahkemesinin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararının ONANMASINA, 6.12.2010 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.